Spacekitty
Aktiv medlem
Vad är grejen med Hammerheads Karoo?
Dom tjänar för lite pengar på det.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan tänka mig det.Dom tjänar för lite pengar på det.
?
Dom verkar dock inte så intresserade av att sälja det. Det finns inte på hemsidan, men det går att beställa via telefon...
Vad vinner man på att ha ett simkort jämfört med att koppla ihop den med mobilen?Även jag kör halebop. Skaffade ett tomt kontantkort och sedan laddade jag det bara med "extra surf" som gäller i 180 dagar. 0.5G för 39:- har normalt räckt fint och då kör jag ändå alltid livetracking (med egen sideloadad app) automatiskt. Ser nu att de halverat giltighetstiden för extra surfen så den bara är 90 dagar. Förmodligen ändå ett av de mest prisvärda alternativen tror jag. Blir ju max 160 spänn på året.
Vad vinner man på att ha ett simkort jämfört med att koppla ihop den med mobilen?
Jag skulle dock vilja synka enbart rutter från Strava, utan att synka aktiviteter till Strava, men inte hittat om det går att göra så, så tillsvidare får det vara.
Det är ingen fara med dom rutter du har i den. Det som blev strul var när jag ruttade om sträckan mellan Tenhult och Värnamo då jag ville grusa på lite mer (mindre trafik). Det var en omdragning i mobilappen och då ville Karoo2 uppdatera kartor. Samtliga tidigare rutter behövdes inte görs ngt åt.Ajaj @nieves, nu blev jag orolig. Har iofs undvikit att uppdatera senaste två fw då den version jag har känns stabil och inte vill utmana ödet. Hoppas bara det finns kartor för hela sträckan genom landet, jag har ju laddat ned "Sverige".
@fhloston du kan koppla ihop med strava och synka rutter, och välja att aktiviteter inte ska synkas dit automatiskt. Jag brukar öven använda Strava för att bygga rutter (gillar deras global heatmap för att få vägar där många väljer att cykla), håller med om att hh routebuilder har en del att önska (vägrar rutta via en vägfärja här till exempel och gör en lååååång omväg istället)
Hmm enligt support har bara jag dessa problem, vi får se och hålla varandra uppdaterade här.Jag fick strul vid uppdateringen för kartorna för en månad sen. Jag trodde att de var mitt fel, att jag hade gjort nåt med inställningarna. Oavsett de jag gjorde var att, avinstallera alla kartor o valde först att ladda ner Sveriges kartor.
Fortfarande problem, men när jag även installerade Norge o Finlands kartor så funkade de igen som tidigare.
Jag beställde från Hammerhead i måndags. Enligt PostNord levereras den idag (onsdag)......snabb leverans. Finns annars hos Wiggle men då utan 45 dagar att prova.Beställde någon utav er direkt från Hammerhead och hur lång tid tog leveransen? (går det ens att köpa från återförsäljare?)
Beställde i torsdags ~17:00 och hämtade ut idag.Beställde någon utav er direkt från Hammerhead och hur lång tid tog leveransen? (går det ens att köpa från återförsäljare?)
Beställde min imorse, håller tummarna att den hinner komma innan nästa torsdag annars missar jag att ta med den på cykelresan ;) Håller tummarna!Samma här, direkt från Hammerhead. Just då med gratis färgad plastbit.
Skeppades från Holland på några dagar.
Då har jag varit ute på första testturen och är faktiskt positivt överraskad. Skärmen som var min stora oro funkade i stark Stockholmssol mitt på dagen med Prizm Road glas. Fick dock ändra vinkel på min Garmin-hållare för att det skulle bli optimalt. Ljusstyrkan uppdragen till kanske 60-70% och ca en dryg timme (1:10) blandad körning, men mest grusväg. Med kadenssensor och pulsband samt navigering tappade jag 10% batteri.låter ju toppen! Kanske hinner få hem den innan semestern börjar. Blir spännande att höra era recensioner/feedback!
Är det någon annan som har samma irriterande problem med att man startar en "ride" i misstag och måste då spara den för att stänga den. Är det bara jag som inte hittat hur man raderar/ avslutar dessa utan att spara de?
support.hammerhead.io
Tack för länken. Verkar vara många som saknar delete funktionen. Hoppas Hammerhead fixar det i någon uppdatering.Nej, det verkar som att man måste spara, och sedan radera
![]()
Discard Ride
When experimenting with various things on the Karoo, I often have to simulate a ride from my desk. When I end the (simulated) ride, I am forced to save the ride. There appears to be no way of backi...support.hammerhead.io
Vad kul att höra! Det du summerar är just de "big ticket items" jag har grunnat över, särskilt skärmstyrkan. Låter ju väldigt positivt att batteriet inte tappade mer än 10%.Då har jag varit ute på första testturen och är faktiskt positivt överraskad. Skärmen som var min stora oro funkade i stark Stockholmssol mitt på dagen med Prizm Road glas. Fick dock ändra vinkel på min Garmin-hållare för att det skulle bli optimalt. Ljusstyrkan uppdragen till kanske 60-70% och ca en dryg timme (1:10) blandad körning, men mest grusväg. Med kadenssensor och pulsband samt navigering tappade jag 10% batteri.
Några andra reflektioner:
-Använder normalt Android så gillar menyerna bättre än min Edge 830.
-Tyckte också att det var behagligt i partier där det var sol och skugga växelvis att det inte blev så mycket reflektioner i glaset vilket jag kan uppleva med min 830.
-Precis som någon skrev ovan gillade den inte min Strava-rutt utan gjorde om den lite men som tur hittar jag utan navigeringen.....
-Färgerna i Climber var inte helt optimala för mig men det är ju inte heller en jätteanvändbar feature i Stockholm i vilket fall.
Har alltså bara kört en dryg timme så inte haft så mycket tid att stöta på problem men är övertygad att de kommer men det känns bra att skärmen är betydligt bättre än jag förväntade mig.
Vad tråkigt, men tack för att du delade "lösningen" om än omständigt att börja om från ruta ett. All teknik har barnsjukdomar och mjuk/hårdvara som strular. Såg i en feed på reddit att ngn haft två Varia-enheter som klappat ihop på mindre än en månad, så problem finns överallt. Får hålla tummarna att ens ex är relativt problemfritt.Råkade ut för detta igår, efter tre dagars användning https://support.hammerhead.io/hc/en-us/community/posts/1260801423309-Karoo-2-Won-t-Turn-On
En hard reset (https://support.hammerhead.io/hc/en-us/articles/360058853573-Performing-a-Hard-Reset-on-your-Karoo-2) löste problemet denna gång. Tur man bara har en sensor att para, hoppas det inte blir ett återkommande problem
Varför skulle det krävas en "dedikerad iphoneladdare"?Hur laddar du din Karoo? Kör du genom datorn eller i en dedikerad iphoneladdare t.ex?
Som tur var räckte det att logga in igen med hammerhead kontot så var det mesta igång precis som innan, inklusive tidigare "rides".Vad tråkigt, men tack för att du delade "lösningen" om än omständigt att börja om från ruta ett. All teknik har barnsjukdomar och mjuk/hårdvara som strular. Såg i en feed på reddit att ngn haft två Varia-enheter som klappat ihop på mindre än en månad, så problem finns överallt. Får hålla tummarna att ens ex är relativt problemfritt.
Hur laddar du din Karoo? Kör du genom datorn eller i en dedikerad iphoneladdare t.ex?
Tjena håkan-bråkan!Varför skulle det krävas en "dedikerad iphoneladdare"?
Du kan själv läsa vad Karoo skriver om laddning
How to charge the Karoo
Charging Karoo 2
Har du läst det Karoo själva skriver i Charging Karoo 2?Tjena håkan-bråkan!
Se skärmdumpar från tråden på hammerheads site. You tell me.
Har du läst det Karoo själva skriver i Charging Karoo 2?
"ONLY CHARGE WITH CHARGERS THAT SUPPORT 5V AND AS LOW AS 1.25A"
De flesta androidladdare stödjer numer (åtminstone) QC3-snabbladdning,
det betyder att de inte är på 5V/1,25A (min) utan att de höjer spänningen vid laddning
Däremot betyder det inte att du behöver köpa en "dedikerad iphoneladdare"
Tex Ikea, liksom många andra, säljer USB-laddare som lämnar (minst) 1,25A vid 5V
Sedan kan man ju iofs tycka att det är lite trist att Hammerhead inte stödjer QC-snabbladdning, eftersom den är baserad på Android.
Men jag har svårt att se hur typen av laddning skulle kunna vara avgörande för den som funderar på en Hammerhead
Jag laddar med en "Nokia" snabbladdare med Hammerhead laddkabel. Har fungerat i 4mån, har ännu inte haft problem med laddning. Och jag kan ladda med Karoo2 av eller på, ingen skillnad. Laddar oftast med den av pga att jag alltid stänger av den efter mina träningspass.
Har dock inte testat via laptop. Efter att jag läst den tråden så blir man ju fundersam om man vill ens testa. Frågan är väl vad en modern och en gammal laptop ger ut på usb porten.
Jag har använt samma laddare jag använder till alla mina usb-c enheter. En Apple MacBook pro laddare samt en PD laddare. Men usb-c ska som nämnt tidigare förhandla om rätt strömDet låter rimligt. Med iphoneladdare tänkte jag på laddare i allmänhet, kan ju vara från Samsung eller Nokia för den delen. Tycks som att de är bäst lämpade, och säkert andra pålitliga produkter du nämner från IKEA t.ex.
Danky, låter ju positivt och lovande hur du har erfarit detta. En tes kanske är att användare som laddat genom datorn eller snabbladdare på något sätt stört Karoo's teknik, eller hur laddade du din Michael-?
www.eu.hammerhead.io
Osis. Tror du kan köpa en ny med 50% rabatt.Just så, igår tappade jag min Karoo2 från ca 1m rakt i gruset och skärmen sprack! ? Rekommenderar att ni lägger skärmskydd på. Tänkte iallafall lägga på min och hoppas att vattnet inte kommer så lätt in.
Är det någon som har koll om Hammerhead har crachreplacement?
Själv upplever jag att batteritiden blev bättre efter uppdateringen för en tid sen. Andra som upplever samma sak?