Vad är problemet med elbilstråden?

Men var ska vi nu diskutera dagens milstolpe?

/J
Vad var tillförd energi, 590 megajoule?

Senast ändrad:
Ok time to wrap this up:
1. Det finns ingen ersättare till gubb70 så tråden skulle aldrig ha skapats.
2. Lex vardagsrum fungerar inte pga sekundärkränkta.
3. Trots upprepat fossilprat hölls tråden vid liv, och det var roligt.
4. Det är fake news att vissa användare har personliga erfarenheter av män från mellanöstern som stoppar folk och försöker köpa bilar "mitt på gatan", prat likt det anses vara _hets mot folkgrupp_ (!).
5. Sämjan i tråden var ju ändå bra, och ett av de aktivare ställena på happy.
6. Happy är mest off topic pga diverse orsaker. Eldsjälarna hänger i fb-grupper.
7. Väck inte en arg frånvarande moderator på en lördag, skiten träffar fläkten.
8. Happy har hellre forumvärdarna som moderatorer pga hög närvaro.
9. Sixten Fors
10. Volvo storsatsar på elbilar i Sverige.

Missade jag något?

Ok time to wrap this up:
1. Det finns ingen ersättare till gubb70 så tråden skulle aldrig ha skapats.
2. Lex vardagsrum fungerar inte pga sekundärkränkta.
3. Trots upprepat fossilprat hölls tråden vid liv, och det var roligt.
4. Det är fake news att vissa användare har personliga erfarenheter av män från mellanöstern som stoppar folk och försöker köpa bilar "mitt på gatan", prat likt det anses vara _hets mot folkgrupp_ (!).
5. Sämjan i tråden var ju ändå bra, och ett av de aktivare ställena på happy.
6. Happy är mest off topic pga diverse orsaker. Eldsjälarna hänger i fb-grupper.
7. Väck inte en arg frånvarande moderator på en lördag, skiten träffar fläkten.
8. Happy har hellre forumvärdarna som moderatorer pga hög närvaro.
9. Sixten Fors
10. Volvo storsatsar på elbilar i Sverige.

Missade jag något?
11. Gamla saabar var trevliga

Att moderatorerna modererar lite på fyllan en lördakväll, och att det kanske inte alltid tillämpas konsekvent millimeterrättvisa 24/7 är kanske något man får acceptera, vi kan alla göra misstag. Men om jag förstått det rätt av vad som framkommit i tråden, och rätta mig gärna om jag har fel, så följs inte samtliga trådar minutiöst i realtid? Att några inlägg slinker genom censuren "för att jag missat dom", jag häpnar.

Det vore bra om det fanns en ordlista över förbjudna ord. Då skulle man enkelt kunna köra inlägget genom en "tvätt" och se om man råkat skriva något förbjudet innan man postar det. Det skulle spara en himla massa tid för moderatorerna. :giggle:

Jag förstår uppriktigt inte problemet. Jag tror det finns många här som aldrig blivit varnade, och för en del av dessa har det säkert hänt att dom tänkt till någon sekund innan postning, jag upprepar, någon sekund, och därmed inte blivit varnade/editerade. Det krävs inte någon större hjärnverksamhet för att hålla sig borta från sånt.

Och om man nån gång slinter på tangenterna så är det väl bara att ta det som en hen och svälja förtreten. Angående den här evinnerliga losertaktiken att svänga sig med att folk blir kränkta, är det några som verkar bli kränkta på riktigt så är det dom som inte kan ta en varning/editering.

Starta en ny tråd om låsningen inte passar, hur svårt kan det va?

Moderatorerna/lekledarna gör ett bra jobb, på frivillig basis!

Det insinueras att jag skulle ha modererat på fyllan. Det stämmer inte.

Så nu kan ni fortsätta utan mig.
Sorry, försökte skämta till det lite, var lite ironisk över att vissa verkar tro att ni sitter och följer alla trådar, och även att inte förstå att millimeterrättvisa knappast går att uppnå, ens om moderatorerna varit heltidsanställda.

Gick visst inte så bra. Tror inte för ett ögonblick att någon modererat på fyllan. Tycker som jag skrev i något inlägg efter det, som var mer seriöst menat, att ni gör ett bra jobb!
Ursäkta.

det där var verkligen inte bra me i am.

bättre lycka med ironin och brandfacklorna en annan gång!
Att moderatorerna modererar lite på fyllan en lördakväll, och att det kanske inte alltid tillämpas konsekvent millimeterrättvisa 24/7 är kanske något man får acceptera, vi kan alla göra misstag. Men om jag förstått det rätt av vad som framkommit i tråden, och rätta mig gärna om jag har fel, så följs inte samtliga trådar minutiöst i realtid? Att några inlägg slinker genom censuren "för att jag missat dom", jag häpnar.

Det vore bra om det fanns en ordlista över förbjudna ord. Då skulle man enkelt kunna köra inlägget genom en "tvätt" och se om man råkat skriva något förbjudet innan man postar det. Det skulle spara en himla massa tid för moderatorerna. :giggle:

Tjena!

Förr i tiden så ändrades en del ord automatiskt. Skrev man Mongo så blev det fotbollsspelare, skrev man bajs så blev det maskros.
Mongoose blev då Fotbollsspelareose

Sorry, försökte skämta till det lite, var lite ironisk över att vissa verkar tro att ni sitter och följer alla trådar, och även att inte förstå att millimeterrättvisa knappast går att uppnå, ens om moderatorerna varit heltidsanställda.

Gick visst inte så bra. Tror inte för ett ögonblick att någon modererat på fyllan. Tycker som jag skrev i något inlägg efter det, som var mer seriöst menat, att ni gör ett bra jobb!
Ursäkta.
Jag förstod minsann att det var ironiskt. Men så är jag ju ett komiskt geni själv. Och ödmjuk, framför allt ödmjuk.

Så har jag fått det sagt.

Jag förstod minsann att det var ironiskt. Men så är jag ju ett komiskt geni själv. Och ödmjuk, framför allt ödmjuk.

Så har jag fått det sagt.
Jag har hittat en julklapp till dig!

181447-10785a14709c42d6ab80e70e15b38e68_2048x.jpg

Absolut inte. Om jag är diktator ryker alla som använder "vart" och "dem" fel. För att inte tala om särskrivningar. Nä, ingen vill blanda in mig i det där.
Du har mitt fulla stöd för sådana åt gärder. Sär skrivningar är ett elände. Vart skriver jag på för att tillsammans med dem andra på forumet ut se dig till happy diktator?

Jag säger bara K.A.T.E.G.O.R.I.E.R!
En kategori där trådar modereras och en kategori för trådar som inte modereras.
Då blir villkoren tydliga.
I ena kategorin råder full anarki och alla förväntas vara ok med att alla tycker allas åsikter är ok åsikter för den som har åsikten även om en själv inte håller med. Den andra kategorin är för de som vill att någon annan bestämmer vad som är korrekt åsikt.

Vad kan gå fel liksom?

Jag säger bara K.A.T.E.G.O.R.I.E.R!
En kategori där trådar modereras och en kategori för trådar som inte modereras.
Då blir villkoren tydliga.
I ena kategorin råder full anarki och alla förväntas vara ok med att alla tycker allas åsikter är ok åsikter för den som har åsikten även om en själv inte håller med. Den andra kategorin är för de som vill att någon annan bestämmer vad som är korrekt åsikt.

Vad kan gå fel liksom?
Det finns ju redan? El-cykel delen är där om du nu bara vill in och bajsa i trådar. Eller kanske inte. Jag själv skrev en massa elaka saker om folk som vill el-cykla i natur (de har fel) men konstigt nog ändrade de sig inte utan fortsatte sabba allemansrätten. Fortfarande lite kränkt över detta (att de inte ändrade sig alltså)

Tillbaka
Topp