Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inga bilder verkar ha överlevt migrationen från happymtb till happyride...
Jag känner att 00-talet inte var Konas snyggaste decennium.Cyklade på min Kona Blast, min första mtb. Var hopplös från början med elastomergaffel och smala däck med hockeypucksgummi. Skickade iväg den till nån happyit i yardsaletråden för ett par år sen.
Jag känner att 00-talet inte var Konas snyggaste decennium.
Typ denna modell ? ? Min big hit från den tidenTro jag sladdade runt på en Specialized Big Hit , dåtidens mullet, med dåliga Hayes bromsar....?
Skulle nästan kunna tro att det var min hoj. Hade lika sadel fast grön camo och en vit MZ 66?Typ denna modell ? ? Min big hit från den tiden Visa bilaga 422570
JappÄr det 24" bak?
/T
Yes det va dåtidens mullet ?Är det 24" bak?
/T
En Trek Top Fuel 110 som jag faktiskt var ute och luftade i helgen. Jag tror jag köpte den typ 2006. Det var i samband med att Happy ställde ut på cykelmässan i Göteborg. Ångrar som fan att jag sålde min Giant MCM Team.
Visa bilaga 422634
Cykeln känner jag igen men gubben uppepå tror jag inte att jag träffat?
..Och jag körde på samma cykel, den blå, innan den såldes till CB. :-)Kul nostalgi. Nötte på en HT som just fått ny ram och min först FS.Visa bilaga 422148Visa bilaga 422149
Bekant kyrka.En Trek Top Fuel 110 som jag faktiskt var ute och luftade i helgen. Jag tror jag köpte den typ 2006. Det var i samband med att Happy ställde ut på cykelmässan i Göteborg. Ångrar som fan att jag sålde min Giant MCM Team.
Visa bilaga 422634
2006 var det premiär för min nyreklamerade enduro, så jag gick från en sprucken -99 till -04. Har för mig att jag lyckades tigga till mig en bakdämpare från distributören som satt på en ram som *micke* reklamerat. Gaffeln var jompers gamla z1 som jag reparerat på något vis, alternativt fredrikw:s gamla Marathon som jag åkte på när jag ville lätta cykeln ett kilo. Specialsvarvade distanser för att kunna växla mellan 20 mm axel och QR på framhjulet.
När jag inte åkte på den så hade jag en Gary Fisher Tassajarra singelspeed eller jompers gamla Kona explosif-92. Konan har jag kvar.
Tror ETA var trasig. Minns att jag höll på och krånglade med någon alu-stång. Jag tror hela ETA-enheten mest var död vikt att släpa på och att det var därför jag rev ur den. 14 år senare är minnet lite grumligt.Tror inte att det var något fel på gaffeln faktiskt, men den blev över. Och den var tung..
Just ja, den kom ny då. Hade den på test på senvintern, fick lämna tillbaka den lagom när det blev barmark. Någon konstig Manitou som original, va?Giant Reign 2 2006 i den fantastiskt snygga gröna lacken men då med en RS Pike och andra växlar och vevar.Visa bilaga 422657
En kul grej med den där gaffeln är att den efter några ägarbyten på köp och sälj nu är tillbaka till fredrikw. Cirkulär ekonomi.alternativt fredrikw:s gamla Marathon som jag åkte på när jag ville lätta cykeln ett kilo.