Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cykelgross sa:Folksams stora hemförsäkring är bäst imho försäkrar varje enskild hoj upp till 80 000kr 2 års fullvärdesförsäkring, de flesta andra har ett år. Självrisk endast 750kr Det finns tre nivåer på Folksams hemförsäkring, missa inte att se över vilken nivå du har.
Bolag som IF, Gjensidige, Dina m.m. avrådes att anlita.
CG
DariBer sa:Cykelgross sa:Folksams stora hemförsäkring är bäst imho försäkrar varje enskild hoj upp till 80 000kr 2 års fullvärdesförsäkring, de flesta andra har ett år. Självrisk endast 750kr Det finns tre nivåer på Folksams hemförsäkring, missa inte att se över vilken nivå du har.
Bolag som IF, Gjensidige, Dina m.m. avrådes att anlita.
CG
750kr/år eller, när jag kollade med Folksam tidigare idag så skulle de ha typ 540kr/mån för hemförsäkring med cykeln osv.
Tycker det är väldigt mycket att betala för cykeln och hemmet.
Aliide sa:Hemförsäkring naturligtvis.( Har du en dyrare cykel än ditt försäkringsbolag har som "tak" för cykel (tex IF som har 15 000) så tilläggsförsäkring till hemförsäkringen.
För pendlaren även självriskeliminering (vilket iaf har lönat sig i mitt fall, två stulna inom halvår).
Kassler sa:Såg att många rekommenderat Folksam och deras stora hemförsäkring. Fick två cyklar stulna ur ett låst förråd. Cyklarna var värda 35000(1 år gammal)respektive 25000kr(2,5 år fammal). Nu till de roliga.
I och med att cyklarna stals samtidigt så slog dem ihop värdet på cyklarna och drog av procenten utifrån den äldre cykelns ålder(det var på så sätt de slapp att betala ut 2 års fullvärde för den 1 år gammla hojjen)
Kort och gått, jag vart erbjuden 20000kr för båda cyklarna.
Jag frågade förskringsmannen om han själv hade blivit nöjd med det och han svarade "nej".
Bråkade fram och tillbaks med dem ett tag och gav upp.
Vissa har säkert haft tur med folksam men jag kan ABSOLUT inte rekommendera dem.
Nu har jag ett mindre försäkringsbolag genom jobbet som är löjligt snabba och effektiva och man får faktiskt pengar för sina saker!:)
Aliide sa:Kassler sa:Såg att många rekommenderat Folksam och deras stora hemförsäkring. Fick två cyklar stulna ur ett låst förråd. Cyklarna var värda 35000(1 år gammal)respektive 25000kr(2,5 år fammal). Nu till de roliga.
I och med att cyklarna stals samtidigt så slog dem ihop värdet på cyklarna och drog av procenten utifrån den äldre cykelns ålder(det var på så sätt de slapp att betala ut 2 års fullvärde för den 1 år gammla hojjen)
Kort och gått, jag vart erbjuden 20000kr för båda cyklarna.
Jag frågade förskringsmannen om han själv hade blivit nöjd med det och han svarade "nej".
Bråkade fram och tillbaks med dem ett tag och gav upp.
Vissa har säkert haft tur med folksam men jag kan ABSOLUT inte rekommendera dem.
Nu har jag ett mindre försäkringsbolag genom jobbet som är löjligt snabba och effektiva och man får faktiskt pengar för sina saker!:)
Har hört särskilt med Folksam och det ska vara per cykel, alltså inte sammanslaget. Visserligen är det ju en sammanslagen summa som betalas ut oavsett hur mycket som blir stulet (fick förrådet länsat på både vardagshoj och allt cykelrelaterat, verktyg och två par nya sommardäck mm mm, endast jul- och påsksaker i en låda var kvar. Jäkligt dumt att ha annat än cykel i biutrymme, endast 50% på det, när utanför hemmets väggar, 100% för cykel men allt specificerades helt för sig i specifikationen brevledes). Nu var det ju bara en cykel som stals eftersom källaren (orkar oftast inte kånka upp just den till lägenheten) så ingen aning hur de skulle resonera om flera cyklar fanns där vid inbrottet.
Tycker dock Folksam varit riktigt smidiga vid de två tillfällen jag haft tillfälle att utnyttja dem, ett halvår tidigare inbrottet försvann nämligen fastlåst cykel med dubbelpunka parkerad utan uppsikt i 6 tim, när skulle hämta den efter jobbet fanns den inte, avsågat lås inkastat i buske, 100% på den också, pengarna på kontot inom tre bankdagar.
Miss Lycka sa:Det går att överklaga ett beslut och även handläggare gör fel.
Kassler sa:Miss Lycka sa:Det går att överklaga ett beslut och även handläggare gör fel.
Det går att göra det, och det blir ändå ingen skillnad, tro mig!;)
Miss Lycka sa:Jag har gjort det och det var lönande för mig
oxr sa:Det står uttryckligen i Folksams villkor att cykel/cyklar ersätts med upp till 20000 kronor per skadetillfälle. Om cykeln stulits ur biutrymme til bostad så var noga med att påpeka att cykeln då inte ska ersättas som cykel utan som lösöre stulet ur biutrymme. Brukar vara skillnad på ersättningen.
Aliide sa:oxr sa:Det står uttryckligen i Folksams villkor att cykel/cyklar ersätts med upp till 20000 kronor per skadetillfälle. Om cykeln stulits ur biutrymme til bostad så var noga med att påpeka att cykeln då inte ska ersättas som cykel utan som lösöre stulet ur biutrymme. Brukar vara skillnad på ersättningen.
Isf gjorde de fel vid mitt källarinbrott. Cykeln räknades som just cykel. Och 100% av priset på den. Värre med annat lösöre i biutrymme, har ni tex extrahjul osv i garage el källare så ha inte det om ni vill ha skälig ersättning vid stöld.