Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Brukar det inte sägas att man är extra mottaglig för infektioner efter hård träning?
I den mån elitidrottare verkligen skulle vara friskare än "vanligt" folk i samma ålder så tror jag mer på att de undviker situationer de vet är riskhärdar och som andra inte undviker.
Cykelbonden sa:Nja man förbättrar immunförsvaret med fysisk aktivitet till en viss nivå men den träningsnivån är långt under som är optimalt för maximal prestation. Tvärtom har en elitidrottare inom kondition väldigt svagt immunförsvar vid en toppform. Handhygien och till viss del isolering som sagt
Att äta det i förebyggande syfte är helkorkat. Tamiflu är mer eller mindre verkningslöst i de flesta fall och doxyferm påverkar normalfloran helt klart ofördelaktigt. Därmed inte sagt att ingen äter det förebyggande, ty det vet jag inget om....henka35 sa:Cykelbonden sa:Nja man förbättrar immunförsvaret med fysisk aktivitet till en viss nivå men den träningsnivån är långt under som är optimalt för maximal prestation. Tvärtom har en elitidrottare inom kondition väldigt svagt immunförsvar vid en toppform. Handhygien och till viss del isolering som sagt
Kan dock tänka mig att man eventuellt äter i förebyggande syfte typ tamiflu och doxyferm
henka35 sa:Handsprit och ensamhet är melodin =)
Lejon sa:Att äta det i förebyggande syfte är helkorkat. Tamiflu är mer eller mindre verkningslöst i de flesta fall och doxyferm påverkar normalfloran helt klart ofördelaktigt. Därmed inte sagt att ingen äter det förebyggande, ty det vet jag inget om....henka35 sa:Cykelbonden sa:Nja man förbättrar immunförsvaret med fysisk aktivitet till en viss nivå men den träningsnivån är långt under som är optimalt för maximal prestation. Tvärtom har en elitidrottare inom kondition väldigt svagt immunförsvar vid en toppform. Handhygien och till viss del isolering som sagt
Kan dock tänka mig att man eventuellt äter i förebyggande syfte typ tamiflu och doxyferm
Då kan du omväxlande dricka och gnida in så blir inte ensamheten så tråkig. Glöm inte tvätta händerna med tvål och vatten emellanåt, ty alla virus tar inte spriten död på.henka35 sa:Handsprit och ensamhet är melodin =)
Masjevel sa:De undviker att åka kommunalt till jobbet.
LesGrossman sa:Lite mer läsning för den som är intresserad, "Infektioner och fysisk aktivitet"
http://fyss.se/wp-content/uploads/2015/02/FYSS-kapitel_Infektioner-och-fysisk-aktivitet.pdf
Peth sa:Masjevel sa:De undviker att åka kommunalt till jobbet.
Fast det gör väl alla?!
Bengt-re sa:Peth sa:Masjevel sa:De undviker att åka kommunalt till jobbet.
Fast det gör väl alla?!
Ja. Ebolasnöret vill man inte vara på.
niklaws sa:Oväntat att ingen nämner sömn och kost. Skulle säga att det tillsammans med tvätta händerna är det viktigaste.
Är man helt isolerad från folk, vad händer då när du åker till tävlingar och möter alla bakterier? Bättre att försöka ha ett "normalt" liv, möta bakterier och på så sätt stärka immunförsvaret?
Oväntat att man inte läser inläggen ovan innan man klagar på vad andra inte skriver ... ;-) https://happyride.se/forum/read.php/1/3226546/3226620#msg-3226620niklaws sa:Oväntat att ingen nämner sömn och kost. Skulle säga att det tillsammans med tvätta händerna är det viktigaste.
ejma sa:De norska längdskidåkarna ... och verkar friskare än sina svenska kollegor.
Jocke77 sa:De har bättre rutiner för återhämtning, ffa sover de mer.
xdr sa:henka35 sa:Handsprit och ensamhet är melodin =)
Jag tror att handkräm blir trevligare, men var och en får bli salig på sin fason.
10 000 timmar.Luthman Photography sa:xdr sa:henka35 sa:Handsprit och ensamhet är melodin =)
Jag tror att handkräm blir trevligare, men var och en får bli salig på sin fason.
No pain - no gain.
10kh med handsprit i ensamhet?lundatok sa:10 000 timmar.Luthman Photography sa:xdr sa:henka35 sa:Handsprit och ensamhet är melodin =)
No pain - no gain.
GoranS sa:10kh med handsprit i ensamhet?lundatok sa:10 000 timmar.Luthman Photography sa:xdr sa:henka35 sa:Handsprit och ensamhet är melodin =)
No pain - no gain.