Vad gör regnet för banan på cykelvasan?

Jag som också körde idag kan bidra med lite info för er som cyklar i morgon, att banan inte är så illa som iaf jag befarade. Visst är det lerigt på åkrarna främst runt kontrollerna, och lite korta sugiga partier härochvar, men mestadels inga bekymmer. En rejäl vattenpöl vid duscharna inne i Moraparken, men den gissar jag de bygger bort till imårrn. Jag har kört förut ett par gånger på 3:45 och 3:50, och idag tog det 4:14. En snabbanalys av mellantider gör gällande att nya startbacken nog säkert kostar drygt 10 minuter extra. Huruvida resten av den ökade tiden beror på banan eller stigande ålder, skenande BMI och allmänt fysiskt förfall är oklart. Kör hårt!

Var inne och letade starttider på CVs hemsida, råkade se vad det kostar och anmäla sig. Yeesh med resa och boende måste man verkligen att gilla och cykla grusväg!

Var inne och letade starttider på CVs hemsida, råkade se vad det kostar och anmäla sig. Yeesh med resa och boende måste man verkligen att gilla och cykla grusväg!
Handlar kanske inte så mycket om cyklingen som för upplevelsen, iaf inte för mig som kör första gången idag. Hade dock gärna sluppit regnet som precis kom men men, bara att bita ihop ?

Det är ju som att jämföra Spotify med en konsert. Det är ju folkfesten man vill åt.

Hur mycket fest det blir i dagens regn återstår dock att se ?

Betydligt blötare än vad jag trott i gruspartierna men mkt finare i gräspartierna, det lär dock ändra sig till dess pöbeln kommer?

Jo, jag vet att det knappt existerar men med tanke på vädret så trodde jag nog att det skulle vara några stycken i varje fall. Men det är väl ännu en grej som kan krångla antagligen.
De här sysslar med idrott, inte nån fjompig skogsmulleverksamhet. Lite stänk i ansiktet är nog det minsta de bryr sig om.

Tillbaka
Topp