Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lyckas man få en framskärm som funkar för enduro och DH att krångla när man cyklar grusväg så har man gjort något väldigt, väldigt fel.Jo, jag vet att det knappt existerar men med tanke på vädret så trodde jag nog att det skulle vara några stycken i varje fall. Men det är väl ännu en grej som kan krångla antagligen.
Jag håller med, sämre sikt osv.Lyckas man få en framskärm som funkar för enduro och DH att krångla när man cyklar grusväg så har man gjort något väldigt, väldigt fel.
Håller med om att det är komplett obegripligt hur man kan köra utan framstänka. Tar ingen plats, väger inget, kostar inget, men man slipper lera i hela fejjan. Borde vara extra viktigt på tävling där man inte vill distraheras av onödig skit som inte tillför något.
Är man inte gjord av socker så är det inga problem ?Lyckas man få en framskärm som funkar för enduro och DH att krångla när man cyklar grusväg så har man gjort något väldigt, väldigt fel.
Håller med om att det är komplett obegripligt hur man kan köra utan framstänka. Tar ingen plats, väger inget, kostar inget, men man slipper lera i hela fejjan. Borde vara extra viktigt på tävling där man inte vill distraheras av onödig skit som inte tillför något.
Mina ögon och glasögon håller inte med.Är man inte gjord av socker så är det inga problem ?
Man får väl se till att leda från starten ?Löser framskärmen stänket fr framförvarandes bakhjul i klungan också? Min erfarenhet är att 95% av stänket i ansiktet kommer därifrån. Som sagt, det är skillnad på tävling och att lalla runt för sig själv i skogen.
Nä, kör med vespa-ruta på styret ?Löser framskärmen stänket fr framförvarandes bakhjul i klungan också? Min erfarenhet är att 95% av stänket i ansiktet kommer därifrån. Som sagt, det är skillnad på tävling och att lalla runt för sig själv i skogen.
Det förstår jag oxå men det fanns ändå ett par med stänkskärmar fram, så åtminstone dom måste ju tycka att de gör ngn nytta.Löser framskärmen stänket fr framförvarandes bakhjul i klungan också? Min erfarenhet är att 95% av stänket i ansiktet kommer därifrån. Som sagt, det är skillnad på tävling och att lalla runt för sig själv i skogen.
Var ju nån här på forumet som testade det för ett gäng år sen och blev ordentligt hånad.Tyckte jag såg på en av prispallarna att någon 2a eller 3a hade fjädring bak men stel framgaffel. Har bara hört talas om hardtail tidigare, inte tvärt om.
Som vinnaren i damklassen.Experten sa väl i sändningen att det främst var folk med syltrygg som körde bakfjädrat på CV.
Totalt onödigt med fulldämpat på CV!Gillar ändå att vinnarna i herrklassen de senaste åren kör helstelt ?
Få som har tillgång till en sån klykaTyckte jag såg på en av prispallarna att någon 2a eller 3a hade fjädring bak men stel framgaffel. Har bara hört talas om hardtail tidigare, inte tvärt om.
Apropå lingonsylt, finns det nån live sändning från CV och vanliga motionsloppet nånstans?
Man tycker annorlunda om man som oss cyklat CV öht.Jag är lite osäker på hur många, om någon, som är ironisk ovan. Så risken är att jag är trollad, men…
Nu är det många år sedan jag körde, men att jag kommer välja Fs nästa gång är givet. Så jäkla sönderskakad och slut i ryggen på gubben. Och nu är det gubbe +11…
Skulle jag vara tvungen att välja skulle jag hellre köra Ht på ett tekniskt XC-lopp (om jag klarar det) eftersom det är kortare tid och mer stående cykling.
Kan rekommendera mullet och coil, glada bunny hops över stenar och rötter uppskattades av alla!Jag är lite osäker på hur många, om någon, som är ironisk ovan. Så risken är att jag är trollad, men…
Nu är det många år sedan jag körde, men att jag kommer välja Fs nästa gång är givet. Så jäkla sönderskakad och slut i ryggen på gubben. Och nu är det gubbe +11…
Skulle jag vara tvungen att välja skulle jag hellre köra Ht på ett tekniskt XC-lopp (om jag klarar det) eftersom det är kortare tid och mer stående cykling.
Det låg många skärma här och där i går.. flera som tappade eller tog bort de igår. De som inte gjorde hade de fulla av lera.De här sysslar med idrott, inte nån fjompig skogsmulleverksamhet. Lite stänk i ansiktet är nog det minsta de bryr sig om.
På vilket sätt ser man bättre med lera i ögonen om man är "tuff"?Är man inte gjord av socker så är det inga problem ?
För att det bara är ett problem om man gör det till ett problem. Gör man det är men per definition en syltrygg. Eller ett söndercurlat barn.På vilket sätt ser man bättre med lera i ögonen om man är "tuff"?
Den där attityden är helt obegriplig, men vissa är tydligen kvar i nån slags medeltids-macho-dumheter fortfarande.
Edit: Och ja, jag inser att det förstås inte hjälper mot framförvarande, men kan man minska eländet så verkar det ytterst märkligt att låta bli.
Min definition av byfåne ligger nära till hands att applicera på dig med tanke på den attityden. Hur blir man sådär extremt tuff? Finns det nån kurs man kan gå?För att det bara är ett problem om man gör det till ett problem. Gör man det är men per definition en syltrygg. Eller ett söndercurlat barn.
Sorry. Tankevurpa. Menade såklart ”gjord av socker”.Min definition av byfåne ligger nära till hands att applicera på dig med tanke på den attityden. Hur blir man sådär extremt tuff? Finns det nån kurs man kan gå?
PS. Du har ingen aning om vad "syltrygg" betyder. Det är en som inte vågar stå för sina åsikter. DS.
Fortfarande tankevurpa. Att inse att man ser bättre om man har mindre lera i nyllet innebär inte att man är vek, töntig eller "gjord av socker". Om något torde det vara ett tecken på intelligens.Sorry. Tankevurpa. Menade såklart ”gjord av socker”.
Kanske cykelvärldens svar på handkerchief code, att man signalerar att man bara vill dejta killar? =)Stänkskärmar är ju såå töntigt... Ingen tjej vill ju gå på dejt om man har stänkskärm, huh ...
Det var ingen tankevurpa att påstå att bara är ett problem om man gör det till ett problem.Fortfarande tankevurpa. Att inse att man ser bättre om man har mindre lera i nyllet innebär inte att man är vek, töntig eller "gjord av socker". Om något torde det vara ett tecken på intelligens.
Men om man är rädd för att andra ska tycka att man är töntig så kan man förstås resonera som du och använda nedsättande uttryck om alla som inte gillar lera i nyllet.
Goafton.
Tror få tjejer blir så dejtsugna om de ser en efter CV. Framskärm eller ej.Stänkskärmar är ju såå töntigt... Ingen tjej vill ju gå på dejt om man har stänkskärm, huh ...
Jo. Ett problem försvinner inte för att man påstår att det inte finns. Och det hjälper inte att man påstår det för att vara tuff heller.Det var ingen tankevurpa att påstå att bara är ett problem om man gör det till ett problem.
Kransen kring halsen indikerar väl exakt det jag påstår.Jo. Ett problem försvinner inte för att man påstår att det inte finns. Och det hjälper inte att man påstår det för att vara tuff heller.
Det går säkert att cykla vasan med en hink över huvudet också. Det innebär inte att hinken inte är ett problem.
Tycker du på fullaste allvar att det här ser helt oproblematiskt ut?
Visa bilaga 645679
Nej, det gör den inte. Det är väl för fasen självklart att det går bättre utan lera i ögonen än med lera i ögonen?Kransen kring halsen indikerar väl exakt det jag påstår.
Och det syns ju tydligt på bilden vilken nytta den har gjort.Ferrand Prevot vågar tävla med stänka. Hon är cool och ibland världsmästare.
Stänkor på MTB?
När gör dom nytta? Pauline Ferrand-Prevot. Beringen, Belgien 2020 08 30.happyride.se
Men hon har ju ingen framför sig.Ferrand Prevot vågar tävla med stänka. Hon är cool och ibland världsmästare.
Stänkor på MTB?
När gör dom nytta? Pauline Ferrand-Prevot. Beringen, Belgien 2020 08 30.happyride.se