Vad hände med emmer?

Vad hände med emmer?
Emmer är välkommen tillbaka om han hör av sig till någon av oss moderatorer.

Jag vet inte vart uppgiften "några veckor" kommer ifrån men emmer blev meddelad om avstängning i 30 dagar av mig den 5 maj. Avstängningen skedde 5-6-7 maj.

Vad hände med emmer?
jansson99 sa:

Jag vet inte vart uppgiften "några veckor" kommer ifrån men emmer blev meddelad om avstängning i 30 dagar av mig den 5 maj. Avstängningen skedde 5-6-7 maj.

Blev han avstängd på tre separata dagar?

Vad hände med emmer?
marr sa:
Mini_me sa:
marr sa:
Bengt-re sa:
Manurhin2 sa:
Några veckor är idag 4 .

M

Han kanske har ledsnat på oss?

Vore tråkigt, men fullt förståeligt....

Eller på den helt godtyckliga modereringen, med tanke på vem som inte blev avstängd.

Mycket gnäll på moderatorena...

Blir så när det inte finns tydliga regler, som gällar lika för alla.

Nu vet jag inte vad Emmer skrev som gjorde att han blev avstängd. Så låter det vara osagt om det är mer eller mindre jämfört med den du jämför med.

Och bara så vi är klara gällande vem det är,jag gissar att Sixten är den alla syftar på när det kommer till "den andra" (Har gärna fel så sorry om jag sticker ut hakan).

Men om Emmer blev avstängd pga att nån rapportera honom så borde ju samma sak hända alla andra som blir rapporterade.

Fast nu tror jag många är färgade av att man inte gillar Sixten,oavsett vad han skriver. Man hackar och slår oavsett. Och visst,det finns utvecklingsmöjligheter gällande uttryck hos många.Så man tycker att skillnaden är noll medans våra moderatorer (Som inte får pröjs för att göra just det ska tilläggas) har en annan åsikt.

Jag tycker iaf att våra moderatorer gör ett bra jobb. Och vill oxå tillägga att jag gillar Emmer,detta är alltså inte ett ställningstagande mellan olika personer.

Och för att vara supertydlig: Gillar även dig Marr ;)

Vad hände med emmer?
Mini_me sa:
marr sa:
Mini_me sa:
marr sa:
Bengt-re sa:
Manurhin2 sa:
Några veckor är idag 4 .

M

Han kanske har ledsnat på oss?

Vore tråkigt, men fullt förståeligt....

Eller på den helt godtyckliga modereringen, med tanke på vem som inte blev avstängd.

Mycket gnäll på moderatorena...

Blir så när det inte finns tydliga regler, som gällar lika för alla.

Nu vet jag inte vad Emmer skrev som gjorde att han blev avstängd. Så låter det vara osagt om det är mer eller mindre jämfört med den du jämför med.

Och bara så vi är klara gällande vem det är,jag gissar att Sixten är den alla syftar på när det kommer till "den andra" (Har gärna fel så sorry om jag sticker ut hakan).

Men om Emmer blev avstängd pga att nån rapportera honom så borde ju samma sak hända alla andra som blir rapporterade.

Fast nu tror jag många är färgade av att man inte gillar Sixten,oavsett vad han skriver. Man hackar och slår oavsett. Och visst,det finns utvecklingsmöjligheter gällande uttryck hos många.Så man tycker att skillnaden är noll medans våra moderatorer (Som inte får pröjs för att göra just det ska tilläggas) har en annan åsikt.

Jag tycker iaf att våra moderatorer gör ett bra jobb. Och vill oxå tillägga att jag gillar Emmer,detta är alltså inte ett ställningstagande mellan olika personer.

Och för att vara supertydlig: Gillar även dig Marr ;)

Haha, ja jag gillar dig med. Har sällan något emot folk, speciellt på internet :p jävla jobbigt att hata alltså.

Däremot tycker jag happy modereras lite luddigt ibland :p

Vad hände med emmer?
jansson99 sa:

"""
Av: jomper 22 maj Vi försöker få bort rena personangrepp och påhopp, om man efter flera tillsägelser inte klarar av det får man en paus på några veckor. Vi missar givetvis mycket, men rapportera så missar vi mindre.
"""

Då så , om avstängningen är 30 dagar så är det väl först imorgon eller övermorgon kanske .
28 dagar sen sista inlägget igår iaf .

Vad hände med emmer?
Manurhin2 sa:
jansson99 sa:

"""
Av: jomper 22 maj Vi försöker få bort rena personangrepp och påhopp, om man efter flera tillsägelser inte klarar av det får man en paus på några veckor. Vi missar givetvis mycket, men rapportera så missar vi mindre.
"""

Då så , om avstängningen är 30 dagar så är det väl först imorgon eller övermorgon kanske .
28 dagar sen sista inlägget igår iaf .

Som jag sa, lite luddigt :D

Vad hände med emmer?
Varför tycker ni det är luddigt?
Personangrepp är ju ganska tydligt tycker jag.

Om man i en diskussion påtalar att jag gör ett dumt val att satsa på lätta XC-kolfiberfälgar till min MTB när jag ska köra stökiga stigar och väger 115+ så är det OK. Då påtalar man att mitt val är dåligt. Jag skulle dock personligen uttrycka det på ett annat sätt men det är inget personangrepp.
Om man unders samma premisser säger att jag är en djävla idiot som väljer på det viset så är det inte längre OK. Då har det gått över till personangrepp.

Det är skillnad på att angripa sakfrågan och att angripa person...

Jag tycket mig se (personlig åsikt) att vissa användare ofta angriper sakfrågan med mycket starkare ordval än vad jag skulle välja medans andra ofta trillar över i rena personangrepp. Gör man ingen skillnad på dessa två så kan man kanske tycka att moderatorer arbetar "godtyckligt" men där håller jag inte med.

Keep up the good work!

Vad hände med emmer?
sparhawk sa:

Om man i en diskussion påtalar att jag gör ett dumt val att satsa på lätta XC-kolfiberfälgar till min MTB när jag ska köra stökiga stigar och väger 115+ så är det OK. Då påtalar man att mitt val är dåligt. Jag skulle dock personligen uttrycka det på ett annat sätt men det är inget personangrepp.
Om man unders samma premisser säger att jag är en djävla idiot som väljer på det viset så är det inte längre OK. Då har det gått över till personangrepp.

Jag tycket mig se (personlig åsikt) att vissa användare ofta angriper sakfrågan med mycket starkare ordval än vad jag skulle välja medans andra ofta trillar över i rena personangrepp. Gör man ingen skillnad på dessa två så kan man kanske tycka att moderatorer arbetar "godtyckligt" men där håller jag inte med.

Keep up the good work!
Det som åsyftas med godtyckligt är nog snarare att en användare som då och då kommit med nåt personangrepp enl vad du beskriver stängs av, medan en annan användare som kommit med minst lika många personangrepp/förolämpningar inte stängs av. Det verkar således gälla olika regler beroende på vem man är.

Vad hände med emmer?
sparhawk sa:

Keep up the good work!

I detta fallet tror jag att invändare tycker att det var 2 personer som gick över gränsen rejält men att bara en blev avstängd .

M

Vad hände med emmer?
Det finns även varningar. Sixten kanske åkte på en varning, medan emmer enligt vad som uttrycks här har varnats flera gånger tidigare, och därför blev utvisad. Tänk gula/röda kort.

Vad hände med emmer?
jansson99 sa:

Om ni, moderatorer, stänger av någon tidsmässigt, är det då inte er sak att hälsa hen välkommen tillbaka. Ungefär som att öppna dörren till utvisningsbåset i hockey. Att kräva att användaren ska be om att få komma tillbaka tycker jag liknar lite av en översittarattityd tyvärr.
I alla välmening
/O

Vad hände med emmer?
Fjärdebrunn sa:
jansson99 sa:

Om ni, moderatorer, stänger av någon tidsmässigt, är det då inte er sak att hälsa hen välkommen tillbaka. Ungefär som att öppna dörren till utvisningsbåset i hockey. Att kräva att användaren ska be om att få komma tillbaka tycker jag liknar lite av en översittarattityd tyvärr.
I alla välmening
/O

Är man intresserad av att komma tillbaka är det väl inte så svårt att dra ett mail och be om att få sitt konto återaktiverat.

Vad hände med emmer?
H. sa:
Det finns även varningar. Sixten kanske åkte på en varning, medan emmer enligt vad som uttrycks här har varnats flera gånger tidigare, och därför blev utvisad. Tänk gula/röda kort.

Ja, det är mindre jidder i trådarna den senaste månaden. Säkert flera som fått tillsägelse att lugna ner sig.

Även om Emmer jiddrade mycket bjöd han på väldigt mycket matnyttigt.

Vad hände med emmer?
emmer, om du läser detta får du gärna maila en moderator så att du får fixat att du får komma tillbaka hit. Kanske många som ogillar dig, men betydligt fler som saknar dig! Tror jag. ?

Till mod: Nu har det gått exakt en månad.

Vad hände med emmer?
Jag tycker Emmer också har en plats på det nya, hårdare Happy. En möjlighet till elak insinuation och/eller dryg kommentar är ju vad de nuvarande storpostarna letar efter i varje tråd i princip. Vi har det ju så mysigt.

Emmer har ju ett visst kunnande i botten iaf. Så kom tillbaka, du är en del av Happy!

Vad hände med emmer?
Freddie L sa:
Jag tycker Emmer också har en plats på det nya, hårdare Happy. En möjlighet till elak insinuation och/eller dryg kommentar är ju vad de nuvarande storpostarna letar efter i varje tråd i princip. Vi har det ju så mysigt.

Emmer har ju ett visst kunnande i botten iaf. Så kom tillbaka, du är en del av Happy!

Absolut!

Framför allt så är vi nog många som saknar hur emmer så skickligt, men ändå med en smula retro, fångar alla tennis-servar från Sixten Fors. ?

Vad hände med emmer?
det förstår jag =)

Happy är ett AB som tjänar pengar på emmers kunskaper, de stänger av honom (med hjälp av dolda moderatorer).
Så då ska han böna o be för att få komma tillbaka så de kan tjäna mer pengar?

Vad hände med emmer?
Namnen på de jättehemliga moderatorerna står längst ned på denna sida.
https://happyride.se/forum/rules.php
Sen förstår jag inte riktigt varför det är så viktigt att veta vilka de är? Det är ju inte så att det går att låtsas som att ingenting har hänt om de skulle komma gåendes i korridoren.

Senast ändrad:
Vad hände med emmer?
Aron sa:
Sen förstår jag inte riktigt varför det är så viktigt att veta vilka de är? Det är ju inte så att det går att låtsas som att ingenting har hänt om de skulle komma gåendes i korridoren.

Hade inte varit så svårt med typ "(M)" i deras nicknames eller moderator i deras signatur även om det bara är 3personer att komma ihåg. kommer ibland nya användare och de flesta skumläser reglerna.

Vad hände med emmer?
daikai1 sa:
Aron sa:

Hade inte varit så svårt med typ "(M)" i deras nicknames eller moderator i deras signatur även om det bara är 3personer att komma ihåg. kommer ibland nya användare och de flesta skumläser reglerna.

Jag håller med Aron. Vad spelar det för roll vilka som är moderatorer. Är det något inlägg man inte gillar så är det ju bara att klicka på rapportera så tittar någon av moderatorerna på det.

Vad hände med emmer?
Lars.E sa:
daikai1 sa:
Aron sa:

Jag håller med Aron. Vad spelar det för roll vilka som är moderatorer. Är det något inlägg man inte gillar så är det ju bara att klicka på rapportera så tittar någon av moderatorerna på det.
+1 Det här är ju inte ett stasi-forum. De är ju i första hand cykel- och forum-kompisar och det andra bara en (liten hoppas jag) bisyssla.

Vad hände med emmer?
Det är väl något moderatorerna får diskutera sinsemellan i så fall.

Men jag förstår fortfarande inte varför det är viktigt? Vad skulle det förändra? Skulle samtalsklimatet bli trevligare om moderatorerna har rastvaktsväst på sig?

Vad hände med emmer?
Nu vet jag iofs inte vad som händer av det jag inte märker, men inte är detta ett hårt modererat forum där moderatorerna lever ut sina polisdrömmar i onödan. Känns som det ska rätt mycket till innan det blir avstängning i alla fall. Att moderatorerna ska stämplas med ett ”M” ser jag ingen poäng med.

Åsikt: jag tycker dock att både emmer och andra till namn onämnda personer har hållit sig inom de gränser som borde vara ok även om han och andra varit gravt otrevliga och ofta spridit dålig stämning i onödan. Men vare sig ett samhälle eller ett forum mår bättre av att man ”stänger av” personer man inte håller med eller är otrevliga.

Vad hände med emmer?
ooms sa:
Det som åsyftas med godtyckligt är nog snarare att en användare som då och då kommit med nåt personangrepp enl vad du beskriver stängs av, medan en annan användare som kommit med minst lika många personangrepp/förolämpningar inte stängs av. Det verkar således gälla olika regler beroende på vem man är.

Livet är orättvist....

Vad hände med emmer?
Det verkar krävas att inlägg blir anmälda .
Kan ju slå hur som helst om några konsekvent anmäler och andra inte .
Förståligt men dåligt .
Senast idag blev en idiotförklarad i en tråd nära dig .

M

Vad hände med emmer?
Vad hände med emmer?
Örjan Lax sa:
marr sa:
Örjan Lax sa:
Manurhin2 sa:

M

Länka gärna! (men det vågar du väl inte)

Annars kan man bara ta dina uppgifter som rent och äckligt skvaller!

Eller så vågar man bara inte?

Visst kan det vara så.
Men i egenskap av trådskapare så skulle man önska lite mer Rolf Lassgård-ståkuk om man säger så...

Nä?

Vad hände med emmer?
Örjan Lax sa:
Manurhin2 sa:

M

Om du tänker efter lite så kanske du förstår att det nämndes för att belysa ett problem .
Om man skvallrar så bör det väl finnas någon/något att skvallra om , jag har aldrig nämnt någons namn / kommer aldrig nämna någons namn / aldrig outa någons nick .
Om jag personligen får problem med en användare så tar jag det med användaren , har svårt att se att jag skulle anmäla någon .
Om jag skulle länka inlägget här så vore det för mig liknande som att anmäla inlägget , något som aldrig kommer att hända .

M

Vad hände med emmer?
marr sa:
Örjan Lax sa:
marr sa:
Örjan Lax sa:
Manurhin2 sa:

M

Eller så vågar man bara inte?

Visst kan det vara så.
Men i egenskap av trådskapare så skulle man önska lite mer Rolf Lassgård-ståkuk om man säger så...

Nä?

Okej, du har rätt. Jag har fel. ?

Vad hände med emmer?
Manurhin2 sa:
Örjan Lax sa:
Manurhin2 sa:

M

Om du tänker efter lite så kanske du förstår att det nämndes för att belysa ett problem .
Om man skvallrar så bör det väl finnas någon/något att skvallra om , jag har aldrig nämnt någons namn / kommer aldrig nämna någons namn / aldrig outa någons nick .
Om jag personligen får problem med en användare så tar jag det med användaren , har svårt att se att jag skulle anmäla någon .
Om jag skulle länka inlägget här så vore det för mig liknande som att anmäla inlägget , något som aldrig kommer att hända .

M

Okej, jag fick hjärnsläpp. Förlåt.

Jag tänkte fel.

Med det sagt så gillar jag att du startade tråden, jag har själv bumpat som du säkert sett. ?

Vad hände med emmer?
Aron sa:
Men jag förstår fortfarande inte varför det är viktigt? Vad skulle det förändra? Skulle samtalsklimatet bli trevligare om moderatorerna har rastvaktsväst på sig?

Antagligen inte, på Swebikers back in the day fick vi moderatorer dock gå in och harkla oss i en del trådar. Det funkade att göra det publikt. Men så var det mest 13-18 åringar, då finns det hopp och med lite guidning blir det bra.

När 40-åringar (godtyckligt vald siffra) spårar ur är loppet liksom kört. Då kan det nog snarare få motsatt effekt.

Vad hände med emmer?
Hmmmm kanske man skulle ha en "flamewar" sektion som måste aktiveras någon inställning för att synas och när saker börjar spåra ur kan man fortsätta i "flamewar" sektionen. Whatever happens in the "flamewar" section stays in the "flamewar" section :D

Vad hände med emmer?
H. sa:
Emmer har en historia av personangrepp och påhopp. Bra med en tydlig markering. Kanske fler i den där soppan borde tänka till också.

Det är många som antyder "fler" i denna tråd men ingen som hittills vågar namnge dom onda, vågar du?

Vad hände med emmer?
Jag har luskat lite i trådarna och hittat herr Sixten som nervärderar och kallar någons intellekt för förskoleklass. Japp, nu är han igång igen. Finns att hitta i tråden cykeln jag vill ha existerar inte.
Är det om någon som borde stängas av så är det han.

Vad hände med emmer?
Örjan Lax sa:
H. sa:
Emmer har en historia av personangrepp och påhopp. Bra med en tydlig markering. Kanske fler i den där soppan borde tänka till också.

Det är många som antyder "fler" i denna tråd men ingen som hittills vågar namnge dom onda, vågar du?
Varför är du så besatt av att namn ska nämnas? Är du rädd att du är en av de som upplevs otrevliga? ;-)

Jag tror mycket beror på anonymiteten med användarnamn, och ett behov av att hävda sig och göra sig ett (användar)namn. Lätt att vara tuff och hård då. Sen kan man ju, som en historisk riktig skitstövel på Happy, försvara sig med att man är mycket trevligare i verkligheten. Fast det går ju ingen på.

(Den användare som har ”mycket trevligare i verkligheten” som byline, ska inte ta åt sig av detta. Jag tror han är en riktig hedersknyffel även offline).

Vad hände med emmer?
Freddie L sa:
Örjan Lax sa:
H. sa:

Varför är du så besatt av att namn ska nämnas? Är du rädd att du är en av de som upplevs otrevliga? ;-)

Jag tror mycket beror på anonymiteten med användarnamn, och ett behov av att hävda sig och göra sig ett (användar)namn. Lätt att vara tuff och hård då. Sen kan man ju, som en historisk riktig skitstövel på Happy, försvara sig med att man är mycket trevligare i verkligheten. Fast det går ju ingen på.

(Den användare som har ”mycket trevligare i verkligheten” som byline, ska inte ta åt sig av detta. Jag tror han är en riktig hedersknyffel även offline).

Jag är sjukt otrevlig i verkligheten!

Tillbaka
Topp