Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jay Jay sa:Vad hände? Han kan ju vara lite bufflig i sitt sätt ibland och ha en allmänt oförsonlig framtoning. Dock är det få som kommer med så mkt konkreta tips och råd. Han är ju en verklig tillgång f f a för nyare medlemmar.
H. sa:Kan alla gråterskor i emmertråden gå och lägga sig nu då?
pennan sa:där dog happy.
Jay Jay sa:Vad hände? Han kan ju vara lite bufflig i sitt sätt ibland och ha en allmänt oförsonlig framtoning. Dock är det få som kommer med så mkt konkreta tips och råd. Han är ju en verklig tillgång f f a för nyare medlemmar.
pennan sa:där dog happy.
+1Mårten sa:pennan sa:där dog happy.
Länge leve Happy!
Happy har funnits sedan 2003, användare har kommit och gått. Inget nytt där.
Jag håller med dig i allt.Bengt-re sa:Jay Jay sa:Vad hände? Han kan ju vara lite bufflig i sitt sätt ibland och ha en allmänt oförsonlig framtoning. Dock är det få som kommer med så mkt konkreta tips och råd. Han är ju en verklig tillgång f f a för nyare medlemmar.
Problemet blir när man kallar folk för otrevliga saker om de påpekar att han har fel på riktigt. Det förefaller ibland svårt att skilja på åsikt, fakta och felaktiga uppfattningar och försvarar man alla tre med samma aggressiva metoder så kommer man hamna i konflikt med de som har svårt att felaktigheter och åsikter framförs som oantastliga.
Jag tror att ödmjukhet, lyhördhet och humor är nyckelord för fungerande utbyten av åsikter och ideer. Därmed inte sagt att det bara är de nu avstängda som då och då lidit brist på detta. Vi har nog alla att vinna på att vara lite mer goa.
#åsikt
+1+nBengt-re sa:Jay Jay sa:Vad hände? Han kan ju vara lite bufflig i sitt sätt ibland och ha en allmänt oförsonlig framtoning. Dock är det få som kommer med så mkt konkreta tips och råd. Han är ju en verklig tillgång f f a för nyare medlemmar.
Problemet blir när man kallar folk för otrevliga saker om de påpekar att han har fel på riktigt. Det förefaller ibland svårt att skilja på åsikt, fakta och felaktiga uppfattningar och försvarar man alla tre med samma aggressiva metoder så kommer man hamna i konflikt med de som har svårt att felaktigheter och åsikter framförs som oantastliga.
Jag tror att ödmjukhet, lyhördhet och humor är nyckelord för fungerande utbyten av åsikter och ideer. Därmed inte sagt att det bara är de nu avstängda som då och då lidit brist på detta. Vi har nog alla att vinna på att vara lite mer goa.
#åsikt
plumse sa:Skall bli skönt att slippa läsa hans förolämpningar till allt och alla som har en annan åsikt än hans.
Som en bonus minskar också tabeller på teoretiska idealtillstånd och bergfasta rekommendationer helt utan utrymme för personliga preferenser.
+1AnteL sa:Livet går som tur vidare! Nu far jag ut och cyklar istället.
LillMånke sa:Är en avstängning for life lr? Tycker nog att Sixten hör hemma på forumet. Har lärt mig mycket av hans inlägg, vilka dessutom är, som tidigare nämnts, ganska humoristiska.
Bengt-re sa:Brukar väl vara en månad om man sköter sig och inte försöker komma in med nya konton och fular sig.
jingleyschmidt sa:Rätt bra taktik från moderatorer det här, att först stänga av emmer, sen en månad senare också stänga av Sixten. Vem står på tur härnäst? Ingen går säker? Många som skakar i skorna nu kan jag tänka mig! ;) Förhoppningsvis gör det ju att folk tänker både en och två gånger innan dom hasplar ur sig elakheter.
Trist dock. Förstår ju att Sixten är en speciell person på fler än ett sätt, men jag har fått väldigt mycket hjälp av Sixten sen jag gav mig in i cykelvärlden och det det har varit otroligt betryggande för en osäker själ som jag. Jag är väldigt tacksam för all tid han lagt ner på mig sen dag 1.
Alltså det är ju guld med någon som lägger ner så mycket tid på att hjälpa till som han gjort. Men det finns inte en objektiv sanning och det klarade han inte av när någon påpekade av oklara skäl. Då blev det påhopp istället.jingleyschmidt sa:Rätt bra taktik från moderatorer det här, att först stänga av emmer, sen en månad senare också stänga av Sixten. Vem står på tur härnäst? Ingen går säker? Många som skakar i skorna nu kan jag tänka mig! ;) Förhoppningsvis gör det ju att folk tänker både en och två gånger innan dom hasplar ur sig elakheter.
Trist dock. Förstår ju att Sixten är en speciell person på fler än ett sätt, men jag har fått väldigt mycket hjälp av Sixten sen jag gav mig in i cykelvärlden och det det har varit otroligt betryggande för en osäker själ som jag. Jag är väldigt tacksam för all tid han lagt ner på mig sen dag 1.