Vad hände med Sixten ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad hände med Sixten ?
Jag kan tycka att den som blivit avstängd borde ha rätt att skriva och försvara sig i den nu mer nästan obligatoriska påhoppstråden som skapas (denna).

Vad hände med Sixten ?
Vilka påhopp? Att ha en åsikt om en person är ju inte detsamma som ett påhopp på densamme. Läs: Sixten har rätt att förlöjliga och nervärdera andra och har man en åsikt om det så är man dum och elak. Du tycker mao att vissa har rätten att bete sig hur som helst och andra ska bara ta det.

Vad hände med Sixten ?
Eveningstar sa:
Jag kan tycka att den som blivit avstängd borde ha rätt att skriva och försvara sig i den nu mer nästan obligatoriska påhoppstråden som skapas (denna).

+1, först tänkte jag inte skriva något alls, sen gjorde jag det i alla fall, sen tänkte jag som du. Man kan ju hoppas att det går att sålla ut något av allt som leder till självinsikt och förbättring. Påhopp, förolämpningar och avstängningar bidrar inte till en bättre upplevelse för någon.

Vad hände med Sixten ?
Varandes både truppbefäl och nybörjare tycker jag det är väldigt beklagligt att S blivit avstängd.

Senast ändrad:
Vad hände med Sixten ?
I sann demokratisk anda så vore det väl ändå inte för mycket begärt av aktuell moderator att skriva en rad eller två med motivering till avstängning varje gång, vid varje individuellt fall. Så slipper det bli en massa onödiga spekulationer och skvaller som nu menar jag.

Vad hände med Sixten ?
Freddie L sa:
Han kunde ju inte hålla sig helt. Det var något om ”dagisbarn” och ”intelligens” i en tråd häromdan, tyvärr. Och några som glatt anmälde det.

Trist som f-n. Men nu får ju alla som hatat på honom fri tillgång till att erbjuda nybörjar-hjälp. Det lär bli minst lika bra!?!

Fast du tror inte det finns fler här som kan hjälpa en ny? Utan att för den delen domdera och prata/behandla andra med annan åsikt som om man själv är gud med det enda rätta svaret. Kunskapen har aldrig varit sixtens problem, det är frånvaron av känsla för att vissa saker är en smakfråga.

Lägger dock ingen värdering i avstängningen. Kanske borde man ha ett varning/pricksystem.

Senast ändrad:
Vad hände med Sixten ?
Jensen sa:
Freddie L sa:
Han kunde ju inte hålla sig helt. Det var något om ”dagisbarn” och ”intelligens” i en tråd häromdan, tyvärr. Och några som glatt anmälde det.

Trist som f-n. Men nu får ju alla som hatat på honom fri tillgång till att erbjuda nybörjar-hjälp. Det lär bli minst lika bra!?!

Fast du tror inte det finns fler här som kan hjälpa en ny? Utan att för den delen domdera och prata/behandla andra med annan åsikt som om man själv är gud med det enda rätta svaret. Kunskapen har aldrig varit sixtens problem, det är frånvaron av känsla för att vissa saker är en smakfråga.

Lägger dock ingen värdering i avstängningen. Kanske borde man ha ett varning/pricksystem.

Jag tror att alla de som blivit avstängda genom åren har blivit varnade innan. Och trots allt är det ganska få som blivit avstängda. Vilken nivå som är rätt nivå är svårt att veta, men få tycker nog att det är för lätt att bli avstängd och jag tror inte att någon åkt ut för enstaka övertramp. Åker man ut så har man på ett eller annat jobbat för det över tid.

Sen att vissa avstängningar gjort saker lite tråkigare är en annan sak, men vi kan bara hoppas att folk kommer tillbaka lite klokare och lite mildare i sinnet.

Vad hände med Sixten ?
Bengt-re sa:
Jensen sa:
Freddie L sa:

Jag tror att alla de som blivit avstängda genom åren har blivit varnade innan. Och trots allt är det ganska få som blivit avstängda. Vilken nivå som är rätt nivå är svårt att veta, men få tycker nog att det är för lätt att bli avstängd och jag tror inte att någon åkt ut för enstaka övertramp. Åker man ut så har man på ett eller annat jobbat för det över tid.

Sen att vissa avstängningar gjort saker lite tråkigare är en annan sak, men vi kan bara hoppas att folk kommer tillbaka lite klokare och lite mildare i sinnet.
Det har varnats ganska tydligt flertalet gånger där jag sett någon bli avstängd. Sixten har också blivit tillsagd öppet på forumet bland andra som deltagit när det spårat ur. Tidigare då.

Vad hände med Sixten ?
Jag är inne på Bengt-re tankar: nybörjare vill bli skedmatade med förenklade lösningar. Inte höra talas om att allt inte är svart eller vitt. Förmodligen passar ingen av mina cyklar mig i Sixtens ögon, men i praktiken funkar de rätt bra ändå.

Vad hände med Sixten ?
Jensen sa:
Freddie L sa:

Jo, det vet jag att det finns. Men gör de det, hjälper till alltså?

Du är ju veteran och minns säkert hur det var innan Sixten. Sixten är ju, som många andra som tar utrymme idag, bara en liten del av Happys historia. Vad jag minns var det ofta ganska lågt intresse för att skriva och hjälpa till när den femte ”Jag är nybörjare, vad ska jag köpa för cykel”-tråden dök upp samma vecka. Och ofta tipsades det mest lite slentrian om att köpa fultysk/eller hos LBS, att välja den snyggaste cykeln så man blir glad, eller att min cykel är bra - köp en likadan.
Sixtens uthållighet och noggrannhet har jag aldrig varit med om tidigare. Tänk att dessa trådar nu ofta blir flera sidor (mest med tjafs iofs).

Så jag har stört mig på de som hugger på Sixten i hjälp-trådarna. De har ju sällan haft några konkreta invändningar utan det har varit anekdotiska, personliga och känslomässiga argument. Hoppas att de nu tar chansen att överta Sixtens skor.

Annars tycker jag systemet är bra. Några varningar, sen får man kyla av sig lite. Fast märkligt att det ska behöva användas på ”vanliga” användare nuförtiden, förr var det väl mest trollen som drabbades.

Vad hände med Sixten ?
Nog för att det ganska enkelt går att sätta Sixten i facket "truppförare" och det hade väl för all del varit alldeles utmärkt att låta honom hantera alla nybörjare, men eftersom det där med cykel inte är hårt reglementerat så finns det uppenbara risker med att valla in alla nybörjare i Sixtens fålla. De som inte vill ha en cykel som är Sixten-korrekt för stunden kanske helt tröttnar på sporten, och då har Sixtens hjälpsamhet inte varit så bra längre.
Sedan brukar truppförande befäl sällan köra samma stuk mot sina kollegor, eller så gör de det och får för evigt stanna som fänrik utan chans till befordrad (dvs ny tjänst som inte innebär att man skäller ut osnutna tonåringar som varken vet hur man städar, klär sig eller bäddar sängen).

Att vara hjälpsam och fylla trådar med teknisk data innebär ju inte att man kan bete sig som ett svin mot alla som inte håller med, så nog var avstängningen befogad. Dessutom visar det att moderatorerna inte har någon favorit, eller så fick Sixten helt enkelt ta en för laget för att kritikerna i "Var är emmer"-tråden skulle tystna?

Senast ändrad:
Vad hände med Sixten ?
Bengt-re sa:
Det finns en analogi från försvarsmakten

Mkt bra jämförelse. Sixten har pekat med hela handen och gett snabba, raka svar till de som kommit nya och vilsna. Det blir säkert inte perfekt, men sällan helt galet, och troligare bättre än vad säljarna i cykelaffärerna säger.

Nyanser får man lämna åt andra. Tyvärr också förmågan att formulera sig lite mer korrekt.

Vad hände med Sixten ?
Har man gått över gränsen, dvs att man blivit lite väl "personlig" mot någon så får man ju ta sitt straff. Ska ju inte ens behövas att gå för långt spec inte om man är vuxen och tom har barn.

Senast ändrad:
Vad hände med Sixten ?
Freddie L sa:
Jensen sa:
Freddie L sa:

Jo, det vet jag att det finns. Men gör de det, hjälper till alltså?

Du är ju veteran och minns säkert hur det var innan Sixten. Sixten är ju, som många andra som tar utrymme idag, bara en liten del av Happys historia. Vad jag minns var det ofta ganska lågt intresse för att skriva och hjälpa till när den femte ”Jag är nybörjare, vad ska jag köpa för cykel”-tråden dök upp samma vecka. Och ofta tipsades det mest lite slentrian om att köpa fultysk/eller hos LBS, att välja den snyggaste cykeln så man blir glad, eller att min cykel är bra - köp en likadan.
Sixtens uthållighet och noggrannhet har jag aldrig varit med om tidigare. Tänk att dessa trådar nu ofta blir flera sidor (mest med tjafs iofs).

Så jag har stört mig på de som hugger på Sixten i hjälp-trådarna. De har ju sällan haft några konkreta invändningar utan det har varit anekdotiska, personliga och känslomässiga argument. Hoppas att de nu tar chansen att överta Sixtens skor.

Annars tycker jag systemet är bra. Några varningar, sen får man kyla av sig lite. Fast märkligt att det ska behöva användas på ”vanliga” användare nuförtiden, förr var det väl mest trollen som drabbades.

Jo har varit med länge och vet inte om jag tycker det blivit bättre med råd sen Sixten kom hit. Du pratar om sixtens ”millimeter råd”, Problemet med sixtens råd är ju att det ofta i mycket ligger i hans egen åsikt. Som tex med canyons hojar, när canyons råd inte stämde med sixtens så var det de som designat hojen som inte visste vad de gjorde och Sixten hade rätt. Problemet är när råd baserade på tycke och smak basuneras ut som facit snarare än råd, vilket enligt mig snarare skapar mer oreda för nybörjare. Men det är ju min högst personliga åsikt och inget facit. Jag tycker ju tex när jag sett bilder på sixtens barns hojar (som han lagt upp som typexempel på vad som är ”rätt”) att dessa ser på tok för stora ut för avsedd åkare. Men det är ju min högst personliga åsikt. Jag går för den delen inte ut och säger att ”jag jar rött och ALLA andra har fel.

Därav vet jag inte om jag håller med om att det är bättre att en går in och ”leker facit” än att svaren blir lite svävande. Hade förmodligen inte reagerat så mycket om det framförts som en åsikt och inte ett facit och om det inte klankats ner på andra som haft en annan åsikt. Råd till nybörjare kan vara raka utan att framföras om pek med hela handen och samtidigt som man är lyhörd, vilket i alla fall jag inte tycker Sixten varit. Jag är nog villig att stå bakom det tinkerbell skriver till stor del.

Sen har ju Sixten varit rätt duktig på att hugga han med. Visst, med siffror och tabeller, men som sagt i mångt och mycket baserade på egen åsikt.
Notera att jag inte har nå invändningar mot att man kan bli avstängd. Det är helt rätt.

Senast ändrad:
Vad hände med Sixten ?
Freddie L sa:
Vad jag minns var det ofta ganska lågt intresse för att skriva och hjälpa till när den femte ”Jag är nybörjare, vad ska jag köpa för cykel”-tråden dök upp samma vecka. Och ofta tipsades det mest lite slentrian om att köpa fultysk/eller hos LBS, att välja den snyggaste cykeln så man blir glad, eller att min cykel är bra - köp en likadan.

+1, i synnerhet sista stycket!

Vad hände med Sixten ?
Jay Jay sa:
Vad hände? Han kan ju vara lite bufflig i sitt sätt ibland och ha en allmänt oförsonlig framtoning. Dock är det få som kommer med så mkt konkreta tips och råd. Han är ju en verklig tillgång f f a för nyare medlemmar.

En tillgång för canyon iaf .)

Vad hände med Sixten ?
Bengt-re sa:
jingleyschmidt sa:
Rätt bra taktik från moderatorer det här, att först stänga av emmer, sen en månad senare också stänga av Sixten. Vem står på tur härnäst? Ingen går säker? Många som skakar i skorna nu kan jag tänka mig! ;) Förhoppningsvis gör det ju att folk tänker både en och två gånger innan dom hasplar ur sig elakheter.

Trist dock. Förstår ju att Sixten är en speciell person på fler än ett sätt, men jag har fått väldigt mycket hjälp av Sixten sen jag gav mig in i cykelvärlden och det det har varit otroligt betryggande för en osäker själ som jag. Jag är väldigt tacksam för all tid han lagt ner på mig sen dag 1.

Det finns en analogi från försvarsmakten där det fanns ett antal truppbefäl som inte gillades något vidare av sina kollegor eftersom de var rigida, ofta hade fel, var förändringsobenägna, gnälliga, och inte sällan rätt otrevliga. Men de fungerande i rollen att guida nyinryckta värnpliktiga genom grunderna med att leva i uniform, att detaljer inte var helt rätt alltid och den verkligheten de fick presenterad var kanske lite ensidig och vinklad av personliga föreställningar spelade inte så stor roll. De hade iaf lärt sig det grundläggande i att klä på sig gröna kläder och hur man sköt hål i ryssen på 200 meters håll. Ofta var de värnpliktiga nöjda och tyckte att de fått lära sig mycket. Trupputbildaren var deras hjälte.
De som sedan blev kvar lärde sig oftast att världen är mer komplex och att man måste anpassa sig mer och vara mer lyhörd för Att olika situationer/verkligheter kräver olika lösningar samt att man måste samarbeta både uppåt och neråt,. Man behöver tillit och själv vara pålitlig samt beredd att justera sin världsbild i takt med att ingångsvärden ändras.

Jag ser likheter i S och den typen av truppbefäl. De fungerar i en initial situation, men aldrig i längden och kommer aldrig att stötta någon blivande världsmästare till att bli just detta. Detta stämmer väl också så tillvida att de som är positiva till S är de som är rena nybörjare och i större behov att någon säger åt dem att hoppa än att lära sig hoppa på olika underlag och justera sin teknik, utrustning och träning efter den verklighet man lever i.

Man måste också acceptera att eleven kan bli duktigare än läraren.

#personlig reflektion

+1000

Vad hände med Sixten ?
Är man osäker och/eller nervös som nybörjare i cykelsvängen så är det ju otroligt härligt med någon som framstår som så säker på sin sak som SIxten, då blir man lugnad och man tar till sig vad han säger och ger sig ut. När man väl följt hans råd och kommit in i det lite själv så kan man börja bilda sig egna uppfattningar, lära sig saker på egen hand och ta det vidare därifrån. Jag tycker inte det är något fel med det.

NI är några som i det närmsta hånar nybörjare och kallar dom "vilsna" osv, som om det vore onormalt och konstigt. Det är väl helt naturligt att vara vilse när man ger sig in i en helt ny värld.

Jag håller även med det Freddie L skrev där uppe angående att många bara går in i trådar för att säga att Sixten har fel, men inte kommer med något matnyttigt själva som kan hjälpa oss nybörjare på traven. Det blir ingen hjälpt av. Tvärtom skapar det bara en rörig tråd och dålig stämning.

Vad hände med Sixten ?
Jag tror detta sätt att ge råd till förstagångsköpare är ett haveri.

Det finns för många outtalade förutsättningar, som att den som frågar om råd och den som ger råd har samma sorts cykling i tankarna. Oftast vet inte ens trådskaparen vilken sorts cykling hen vill ägna sig åt. "cykla lite grusvägar och enklare stig", vad betyder det?

När förstagångsköparen har cyklat några rundor börjar förmodligen bilden klarna lite. Det var kanske inte så kul med grusväg ändå? Eller det kanske inte var lika många höjdmeter på stigarna hemma som i alla coola videos på youtube? Cykla kanske var värdelöst och man vill göra nåt annat istället?

I alla dom fallen blir första cykeln "fel", bättre då att man inte lagt så mycket pengar på den.

Vad hände med Sixten ?
ttfh sa:

Det finns för många outtalade förutsättningar, som att den som frågar om råd och den som ger råd har samma sorts cykling i tankarna. Oftast vet inte ens trådskaparen vilken sorts cykling hen vill ägna sig åt. "cykla lite grusvägar och enklare stig", vad betyder det?

När förstagångsköparen har cyklat några rundor börjar förmodligen bilden klarna lite. Det var kanske inte så kul med grusväg ändå? Eller det kanske inte var lika många höjdmeter på stigarna hemma som i alla coola videos på youtube? Cykla kanske var värdelöst och man vill göra nåt annat istället?

I alla dom fallen blir första cykeln "fel", bättre då att man inte lagt så mycket pengar på den.

Ja. Men även att man köpt cyklar som går att sälja efter nåt år utan större värdeförlust. Då kan det ju vara bra med modern geometri och nya standarder.

Vad hände med Sixten ?
jingleyschmidt sa:
Jag håller även med det Freddie L skrev där uppe angående att många bara går in i trådar för att säga att Sixten har fel, men inte kommer med något matnyttigt själva som kan hjälpa oss nybörjare på traven. Det blir ingen hjälpt av. Tvärtom skapar det bara en rörig tråd och dålig stämning.

Tjena!

Det är väldigt många som kommit med matnyttigt i nybörjartrådarna. Men det kan bli svårt att urskilja det tack vare den dåliga stämningen. Det är också oerhört påfrestande att komma med synpunkter för att sedan bli kallad diverse okvädesord.
Jag vet inte hur många gånger jag (och flera andra) påpekat att man måste ta stor hänsyn till mer än bara kroppslängd, detta har konstant viftats bort av Sixten.
Det finns mer än ett fall där nybörjare följt tabellen och det sen visat sig att cyklarna faktist varit för stora. När det händer då har inte Sixten visat sig i tråden längre.

Jag säger återigen att Sixten anstränger sig och hittar bra priser åt folk och sitter på en hel del kunskap. Men det rättfärdigar inte den attityden och totala dövheten han har för andras åsikter.

Vad hände med Sixten ?
Beställer man en cykel online, som många gör, så kommer det alltid vara ett lotteri och ren spekulation för en nybörjare alldeles oavsett vad man tar hänsyn till. På pappret kanske det borde fungera jättebra, men när man väl sitter på cykeln och har cyklat några mil så tillkommer andra parametrar. Det vittnar väl mer om att man borde köpa en cykel hos en LBS och inte online, snarare än att man inte borde lyssna på Sixten.

Vad hände med Sixten ?
Kneecap sa:
jingleyschmidt sa:

Tjena!

Det är väldigt många som kommit med matnyttigt i nybörjartrådarna. Men det kan bli svårt att urskilja det tack vare den dåliga stämningen. Det är också oerhört påfrestande att komma med synpunkter för att sedan bli kallad diverse okvädesord.
Jag vet inte hur många gånger jag (och flera andra) påpekat att man måste ta stor hänsyn till mer än bara kroppslängd, detta har konstant viftats bort av Sixten.
Det finns mer än ett fall där nybörjare följt tabellen och det sen visat sig att cyklarna faktist varit för stora. När det händer då har inte Sixten visat sig i tråden längre.

Jag säger återigen att Sixten anstränger sig och hittar bra priser åt folk och sitter på en hel del kunskap. Men det rättfärdigar inte den attityden och totala dövheten han har för andras åsikter.

Nej, attityden när den är som värst ska inte försvaras. Jag har bara valt att se honom som en excentriker.
Jag fattar inte varför han inte bara skriver att preferenser och propertioner KAN spela in....

Förvånande få som skriver att de köpt för stor cykel skulle jag säga. Själv köpte jag för liten mot hans råd. Beroende på hur lång stam man vill ha så klart...funkar bra med 70mm men det är väl på gränsen på en sån cykel.

Vad hände med Sixten ?
Det är svårt för en nybörjare att veta vilka lbs som faktiskt kan någonting (mtb).

Sälja MTB idag är som att ha en datorbutik, det händer väldigt mycket och väldigt fort. Alla trender och mode krävs en nördig inställning för att hänga med på. Samtidigt som man ska försöka sälja det man själv har i sortimentet.

Vad hände med Sixten ?
vad var det som skrevs för att få bägaren att rinna över nudå?

Vad hände med Sixten ?
Så man är körd hur man än gör som nybörjare? ;) Med andra ord kan man lika gärna lyssna på någon som Sixten, köpa en cykeljävel, lära sig genom att prova och göra misstag och sen köpa en ny cykel när man bildat sig en egen uppfattning. En läropeng hör nästan till, vad man än bestämmer sig för att prova här i livet.

Vad hände med Sixten ?
jonte987 sa:
Förvånande få som skriver att de köpt för stor cykel skulle jag säga. Själv köpte jag för liten mot hans råd. Beroende på hur lång stam man vill ha så klart...funkar bra med 70mm men det är väl på gränsen på en sån cykel.

Tjena!

Frågan är hur många som kör omkring med en cykel som tror är rätt men inte är det. Jag möter ideligen folk som kör med fel storlek (åt båda håll), en del efter rekommendationer här och en del efter rekommendationer i butik samt en del som bara gissat sig fram.
Men visst har man roligt så spelar det ju mindre roll, men man kanske skulle ha ännu roligare om det vart helt rätt.

Vad hände med Sixten ?
jingleyschmidt sa:
Så man är körd hur man än gör som nybörjare? ;) Med andra ord kan man lika gärna lyssna på någon som Sixten, köpa en cykeljävel, lära sig genom att prova och göra misstag och sen köpa en ny cykel när man bildat sig en egen uppfattning. En läropeng hör nästan till, vad man än bestämmer sig för att prova här i livet.

Ja det är man väl alltid oavsett om det är en cykel, bil eller ett försteg till din första seriösa stereo? :)
Man ska såklart försöka göra det så rätt som möjligt men ibland behöver man bara kasta tärningen.

Vad hände med Sixten ?
Raggamuffin sa:
Ja det är man väl alltid oavsett om det är en cykel, bil eller ett försteg till din första seriösa stereo? :)
Man ska såklart försöka göra det så rätt som möjligt men ibland behöver man bara kasta tärningen.

Ja det är ju det jag säger. :D

Vad hände med Sixten ?
jingleyschmidt sa:

Exakt. Har man 10-15 tusen att blåsa så köper man en ht enligt rekommendation och lär sig sen vad man vill ha.

Har man inte de pengarna så är man nog tyvärr f-ked. Då blir det som i filmen med killen som först köper nåt skit och direkt får gå till lbs och köpa en instegs mtb och är då tillbaka på ruta ett och lär sig vad han vill ha till 3e köpet.

Där har Sixten rätt men lite respekt för att alla inte har pengarna vore bra.

Vad hände med Sixten ?
Jo, jag och Sixten kom ju ihop oss det första vi gjorde när jag kom till forumet. Jag hade dock ingen aning om hur mycket man egentligen bör ta hänsyn till när man köper en cykel, så min ignorans var snarare problemet än Sixten, även om han som bekant inte är så diplomatisk alltid. ;)

Vad hände med Sixten ?
Om nån köpt en för stor sentier L så byter jag ramen mot en M. No charge. Lösenord reachtabell.

Vad hände med Sixten ?
Är nog lika bra att Sixten blev avstängd en stund, då kan cykelköpstrådarna bli lite mer interessanta och faktiskt informativa.
Nu har jag varit på Happy i alldeles för många år, och Sixten - typerna dyker upp med jämna mellanrum. Folk som är teknik-intresserade, har cyklat tillräckligt länge och lärt sig tillräckligt mycket för att bli tvärsäkra på vad som är rätt. Men som inte har lärt sig så mycket att de förstår vad de inte kan.
Så ge det en stund så kommer en ny Sixten fram. Och så kanske original Sixten lär sig så mycket att han förstår nyanserna också.
Det ordnar sig till slut :)
Och bra jobbat av moderatorerna på Happy, de är grymt duktiga generellt!

Vad hände med Sixten ?
Kneecap sa:
jonte987 sa:

Tjena!

Frågan är hur många som kör omkring med en cykel som tror är rätt men inte är det. Jag möter ideligen folk som kör med fel storlek (åt båda håll), en del efter rekommendationer här och en del efter rekommendationer i butik samt en del som bara gissat sig fram.
Men visst har man roligt så spelar det ju mindre roll, men man kanske skulle ha ännu roligare om det vart helt rätt.

Så kan det så klart vara.
Angående rambyte så är det kanske säkrast jag lägger till att det är så länge lagret räcker :) Dvs en beggad 2018 M ram 29''

Vad hände med Sixten ?
H. sa:
ttfh sa:

Ja. Men även att man köpt cyklar som går att sälja efter nåt år utan större värdeförlust. Då kan det ju vara bra med modern geometri och nya standarder.

Går det verkligen att sälja efter ett år utan större förlust?

Vad hände med Sixten ?
Tidigare var det många som "delade" på köpestrådarna och kom med egen input och sedan fylldes det på av andra användare och gav en mix av råd och idéer, på slutet tycker jag mig sett att det lutat mer åt, "vänta på Sixten, då får du facit" i trådarna... Det i takt med att tonen i nybörjartrådarna blivit hårdare, har gjort att mångfalden i dom kvävts, sedan kan nybörjarna kanske vara minst lika nöjda då de ofta blir presenterade ett färdigt koncept.

Bara för att åsikter göms bakom tabeller eller för den delen tester och omdömen, så får man inte glömma att de ändå är just åsikter.

Vi kan väl hoppas på mer kärlek i vardagsrummet framöver...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp