Steffeman
Aktiv medlem
Vad hände med XC Mtb?
Jag tänker att i dag är urvalet det minsta bekymret, förutom att det finns alla möjliga tänkbara variationer på nycykelmarknaden så finns det fortfarande begagnade cyklar modell äldre av hyfsad kvalitet att få tag på, då är det bara att hotta upp och sätta på den utrustning som önskas. Det går även att köpa en ram och klabba på vad man vill. I den här diskussionen är det faktiskt bättre idag än förr, inget är fel och allt är rätt. Lite som utsvängda jeans. Ta ett exempel, för en tid sedan träffade jag några i skogen med HT och 26er, min tänke var definitivt INTE vilka tokar, utan min första tanke var, jäklar vad skönt, nördar som älskar cykling, de kan sitt shit. Eftersom jag surrade med dem så var det också så, de kunde sitt shit. Jag tror det kommer bli än mer mish mash och kombon i framtiden, och varför inte, är det bara träning det handlar om så spelar det väl ingen roll, och är cyklisten nöjd, ja då är tillverkaren nöjd. Att sen tävlingsreglementet sätter gränser inom sin genren är väl ok. Med det ... over and out!