Vad hann du inte göra i sommar?

Obed

Aktiv medlem
Vilken cykelupplevelse ångrar du att du sumpade/slarvade/sov bort i sommar?

Än är sommaren inte riktigt slut, kanske hinner du rädda något.

Jag sumpade en långtur i min hembygd. Efter M6 i Laholm var jag på nåt vis "trött" på cykling och pallade inte att bege mig ut. Ett kort intervallpass där hemma blev det, men inte mer. Det ångrar jag!

Jag har faktiskt hunnit med det mesta som jag ville göra, det enda jag saknar är lite långturer. I år har det blivit så att jag har tagit många, korta turer i jämnfört med andra år då det nästa alltid har varit riktigt långa ritter.

Jag skulle ha velat att cykla roslagsleden från norrtälje till täby och upplandsleden uppsala till kallhäll. Nästa år kanske... (precis som jag sa förra året)

Handlade nog inte så mycket om att man inte hann, tid fanns egentligen, mer beslutsångest kanske...

Minisemester på cykel, ett par dagar med cykel, minimal packning och övernattning i campingstuga/hotell/liknande.

Lite skärgårdscykling, kanske norra roslagen eller åland.

Mer fjällcykling, inte bara hålla sig till grusväg som det vart i år utan ta en tur i terrängen också saknar vettig mtb för detta än dock...

En kakbuffé vore ju trevligt också.

Hann inte till Göteborg (staden inte baren), Norge, Gesunda, Säfsen, misär på en kyrkstig. Men sommarn är väl ändå inte över än?!?

Senast ändrad:
Hann inte med en kombinerad cykel-, bad- och fikahelg runt Vänern. Familjerna skulle köra följebilar, vädret skulle vara fantastiskt, kaffepauserna och kakorna många.
Fan, fan, fan.

En förkylning spolierade min planerade utflykt till stigarna kring Göteborg. Återstår att hinna med en tur till järvsö och lite fjällcykling i härjedalen innan sommaren är slut.

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Hann inte till Göteborg (staden inte baren),
> Norge, Gesunda, Säfsen, misär på en kyrkstig.
> Men sommarn är väl ändå inte över än?!?

Menar du Säfsen i Säters kommun? Bor där i krokarna själv.

Hann inte klå under 30min till jobbet när det var tomt på vägarna, hann inte cykla så mycket mtb som jag hade velat, inte hunnit cykla Nynäshamn - Sthlm, fast det ska jag nog hinna med.

Wahoon skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Säfsen, Ludvika Kommun. :)
> >
> > http://www.sbcp.se/
>
> :O Dit måste man ju. Man måste ha blivit
> hemmablind på äldre dagar..

Verkar vara full rulle där men något besök har det inte blivit av i år.

För lite simning och teknikträning trots snitt på 1.5 pass om dan.

Hann inte bygga ihop en kolfiber ful-kines FS 650b med XX1 - men det beror mest på kineser och SRAMs oförmåga att leverera.

Ska höra hemma om tid finnes för ett besök. Fattar fortfarande inte varför det är viktigare att mata frun än att cykla mtb.. Men sen är man ju novis också..

On topic:
Jag har lite Ågren över att jag missat så mkt rolig åkning. Jag köpte min första mtb i början av Juni efter ett infall och ett hot från doktorn och har flängt runt 70 mil på stigar och vägar men har så mycket kvar att upptäcka.. Vill inte vänta över vintern på att stigarna ska bli farbara igen :(

I övrigt är jag sjukt nöjd med utvecklingen. Köpte som sagt cykeln i början av Juni med kraftig övervikt, noll kondis och taskig inställning. Har åkt över 70 mil varav två lopp (VC 45km och halvan på engelbrektsturen)
Så igentligen är det ett stort WIN över alltihop. Men lite Ågren lär man ju få ha.

Har min första semesterdag idag och skulle cykla ner till Hallandsåsen på torsdag.

Tyvärr krossade jag fronten på en minibuss i går. Cyklen är mosad och jag måste vila ett tag.

Jaja, Hallandsåsen finns förhoppningsvis kvar nästa sommar.

Missade all form av cykling under åtta veckor med start en tisdagsrajd i juni. Ersatte cyklingen med operationsbord, sjuhussäng, soffa, morfin och bitterhet. Så ser man på det sättet var det den sämsta sommaren på väldigt länge.

Fast jag har nu (cyklar lite försiktigt igen) insett att det fört med sig en väldigt bra sak. Jag har aldrig varit så laddad inför en höst. Varenda dag med odrogat sinne, möjlighet att träna efter jobbet och bara att kunna hantera både kniv och gaffel samtidigt.

Jag skadade knät så jag missade en dag i Gesunda, en i Åre och en i Järvsö. Surt men jag får nog skylla mig själv och komma igen nästa år.

När man läser hur sommaren varit för vissa andra inser man ju att man borde vara glad över den cykling man ändå hunnit med.

Hep skrev:
> Missade all form av cykling under åtta veckor med
> start en tisdagsrajd i juni. Ersatte cyklingen med
> operationsbord, sjuhussäng, soffa, morfin och
> bitterhet. Så ser man på det sättet var det den
> sämsta sommaren på väldigt länge.
>
> Fast jag har nu (cyklar lite försiktigt igen)
> insett att det fört med sig en väldigt bra sak.
> Jag har aldrig varit så laddad inför en höst.
> Varenda dag med odrogat sinne, möjlighet att
> träna efter jobbet och bara att kunna hantera
> både kniv och gaffel samtidigt.

Ska man se något positivt med det så var det ju rätt sommar att göra något sådant på, den har varit urusel!

Gött att det är på väg åt rätt håll!

Surkärring skrev:
> Hann inte med en kombinerad cykel-, bad- och
> fikahelg runt Vänern. Familjerna skulle köra
> följebilar, vädret skulle vara fantastiskt,
> kaffepauserna och kakorna många.
> Fan, fan, fan.

Precis. Fan, fan, fan.

Själv han jag inte ta min lilla "singeltur" runt Vänern i år. En äcklig lite lastbil satte/sätter stopp för det. Sen missade jag Mälaren runt och KAKbuffen. Men det värsta är att jag inte kommer upp i de mil som var min förhoppning. Men man får väl vara glad att man körde VR i alla fall.

Pebben skrev:
> Själv han jag inte ta min lilla "singeltur" runt
> Vänern i år. En äcklig lite lastbil
> satte/sätter stopp för det. Sen missade jag
> Mälaren runt och KAKbuffen. Men det värsta är
> att jag inte kommer upp i de mil som var min
> förhoppning. Men man får väl vara glad att man
> körde VR i alla fall.

Tycker du ska vara glad att du lever..

Sjäv saknar jag den där stilla varma sommarmorgonen med en långtur i klar luft.

Fick byta dagsvandringen med dottern i Muddus mygginferno mot promenad över slåtteräng i Pajalas mygginferno samt att ta sig upp och titta på utsikten vid mätpunkten för Struwes Meridianbåge, även detta i Pajalas mygginferno. Plus att vi cyklade 6 mil Pello-Svanstein-Pello och lite till. Men Muddus hade nog varit roligare.

Missade även stadstur i lugnt tempo på Brompton. Men det är ju inte försent ännu.

Hade tänkt cykla Munsö-Gotland/Ljugarn-Munsö som förra året men ersatte det med Mälaren Runt.

Cykla. Ett vältajmat diskbråck veckan innan semestern satte effektivt stopp för det. Men nu rehabas det för fullt. Lite bitter, men ännu mer envis :)

Tillbaka
Topp