Vad jobbar ni med Happy-cyklister...

Mikaela

Ny medlem
Vore kul å veta vad ni jobbar med, för då vet man vad ni gör om dagarna =D
Själv jobbar jag inom industrin och är montör och truckförare på ett företag som gör villabrännare..Enertech AB..

pluggar på högskolan i Malmö, ska bli interactions designer om tre år e det tänkt.

krökande har man tusan inte tid till,, ;S

Jobbar inte, är statligt anställd, så jag fördriver tiden tills jag får min medalj "för nit och redlighet i Rikets tjänst". Bara 14 år kvar...

Dirty_rider...ursäkta om ja frågar men vad är det du ska designa då? interactions va ä de?! elle ä de bara ja som ä dum...

Civilingenjör inom tekinsk design ... ska jag bli ... någon gång. Just nu är det bara långa och tråkiga studier på universitetet i Lappland.

Senast redigerad av en moderator:
Curt...de kommer nya happyister hela tiden, jag ser inte bakåt i tiden jag ser bara framåt. Blev en happy i sommras..
Mikaela

Jag försöker lära mig hur ett infrastruktursystem fungerar och hur man bygger upp det. Annars läser jag till Byggingenjör inom Väg- och Trafikteknik i Lund.

hehe, ingen fara, får höra det jämnt, jo en interaktionsdesigener håller på med t.ex andvändarvänlighet, utseende på t.ex bank automater, att grejerna som man andvänder till vardags i livet ska vara lättförståliga och lätta att andvända osv, . kort sagt , göra eran vardag lättare.

hoppas jag inte sa fel nu ;)

Mikaela skrev:
-------------------------------------------------------
> Dirty_rider...ursäkta om ja frågar men vad är
> det du ska designa då? interactions va ä de?!
> elle ä de bara ja som ä dum...

Mycket design nu.. Jobbar som industridesigner i egen firma för tredje året efter fem år, 220 poäng, på Industridesignprogrammet på LTH i Lund. Skönt, för nu gör jag det jag verkligen vill och får betalt för det. Känns som att det främst är därför man högskoleutbildar sig nu för tiden, för att faktiskt få göra det man vill, inte så mycket för pengarnas skull längre? Därmed inte sagt att man inte kan göra det man vill utan att utbilda sig på högskola. :)

Ett av mina viktigaste projekt är tack och lov att rita, utrusta och marknadsföra en mountainbike för hemlig uppdragsgivare. Kommer att bli fränt, men är ett mycket långsiktigt projekt. Riktigt kul! (Och nej, det kommer inte att bli ännu en BMW (bilfirmans hojar, inte Brooklyn Machine Works), Puma Slingshot ripoff, Hard Rocx Alta, eller hopplös, missanpassad Phillippe Starck-wannabe-hoj, utan en bra serie cyklar framtagna enligt industridesignkonstens alla regler.)

Pluggar för tillfället naturvetenskap men studenten känns ändå rätt nära trots att det är en hel termin kvar.

Edit: Jobbar som reklamutdelare hos SDR. Jävla skitjobb men nåt måste man göra i jakten på bättre...

Senast redigerad av en moderator:
Jag bidrar väl med ytterligare lite designstudier då. Läser sista terminen på Luleå Tekniska Universidad och kommer efter ett exjobb, förhoppningsvis till sommaren/hösten, att bli både civilingenjör i Teknisk Design med produktdesigninriktning och civilingenjör i Medieteknik.

Lekeberg: Behöver du hjälp med en exjobbare i ditt cykelprojekt så är det bara att hojta till. Jag har hyfsad koll på det mesta från design via konstruktion och tillverkning till marknadsföring efter alldeles för mycket studier och för många fritidsintressen... =)

Åker runt till massor av roliga ställen och undersöker hur kundernas produkter lever upp till olika standarder och normer ;)

Jag arbetar som besiktningsingenjör.

Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> hehe, ingen fara, får höra det jämnt, jo en
> interaktionsdesigener håller på med t.ex
> andvändarvänlighet, utseende på t.ex bank
> automater, att grejerna som man andvänder till
> vardags i livet ska vara lättförståliga och
> lätta att andvända osv, . kort sagt , göra eran
> vardag lättare.
>
> hoppas jag inte sa fel nu ;)

nej, det ser ut som en rimlig beskrivning.

själv är jag lärare i och forskar om ovanstående. :)

Har precis börjat med mitt examensjobb 20p inom logistik på Högskolan i Skövde. Ska förändra en produktionslayout är det tänkt iaf. Klar till sommaren!

snowsucker skrev:

> Lekeberg: Behöver du hjälp med en exjobbare i
> ditt cykelprojekt så är det bara att hojta till....

När vi behöver hjälp kommer jag alldeles säkert att vända mig hit till happy. Får bli som en vanlig rundfrågning vid anställning, för att sedan diskutera vidare i intervjuer. Som vanligt helt enkelt. :)

Tillbaka
Topp