Vad jobbar ni med ?

Vad jobbar ni med ?
Ung som jag är jobbar jag inte utan går fortfarande i gymnasiet. Går IB (International Baccalaureate) vilket innebär heltidsarbete plus lite till...

Edit: 2an...

Senast redigerad av en moderator:
Vad jobbar ni med ?
LEAF Skrev:
-------------------------------------------------------
> pluggar internationell turism på handelshögskolan
> i göteborg, extraknäcker på swedishmatch
> (snuslager)
>
> ----------------------
> Med ett schysst järnrör kan du slå hela världen
> med häpnad

Vilket dröm extraknäck!!!!=)

/Fredde

Vad jobbar ni med ?
Rabalder Skrev:
> Ford?

Så skulle man kunna uttrycka det... Vi har väl inte riktigt såna problem med vår ägare som en annan "svensk" tillverkare verkar ha med sin i alla fall. Tycker faktiskt synd om dem.

Vad jobbar ni med ?
Är studerande...har läst systemvetenskap...
Men läser nu magisterår i informatik med inriktning mot GIS...i brist på jobb...
så är de någon som kan "ge mig" ett jobb med inriktning mot min utb... så tas tips tacksamt emot... ;)

Vad jobbar ni med ?
Civilingenjör, en magister i finansiell ekonomi samt en näst intill avklarad kandidat i filosofi ===> arbetssökande. Visst är det underbart med utbildning... ;)

Vad jobbar ni med ?
Jag har tidigare jobbat på posten, nu har jag en ny anställning inom
kabel tv. Min bästa cykelkompis, Jan, han jobbar på televerket.

puss o kram

Vad jobbar ni med ?
Själv skinnar jag er på pengar när ni köper reservdelar till bilen, så att ni inte
kan köpa nya cykelprylar, men jag kan... he he he

Finns det inga normala, lågutbildade, lågavlönade svensson på happy..?

Vad jobbar ni med ?
Jag ritar kretskort på ett företag som "utvecklar och levererar avancerade styrsystem för mobila maskiner som verkar i tuffa miljöer". Men vi gör inga cykeldatorer...

Dessutom är jag deltidsbrandman, finns det fler sådana här? Det är i alla fall ett väldigt spännande/intressant/roligt sätt att relativt enkelt tjäna cirka 50000kr/år!

Vad jobbar ni med ?
Design Engineer, maskinkonstruktör eller vad det nu står, jobbar på <http://www.graniten.com> Utvecklar, konstruerar, ritar maskiner inom främst livsmedelsindustrin och läkemedelsindustrin. Så mycket Tetra Pak här med precis som Robban..

Vad jobbar ni med ?
Freddan: Jag var lite på Graniten och jobbade ihop med Arild under min tid som Knightare. Numera är det mest besök på ufab. Jag kan kanske höra av mig om det blir ett längre ufabbesök och ta min NRS1:a med mig.

Vad jobbar ni med ?
Robban: Se där ja.. Då borde vi ha stött på varann. :)När var du Graniten? Numera heter vi Graniten Engineering. Gamla Graniten såldes i olika omgångar. Först Knight, WM-data och sista köparen hette ABB. Vi tröttnade till slut på gossarna i Bryssel som ville visa hur vi skulle sköta våra jobb, så en efter en sa vi upp oss.. Nu har vi startat ett nytt Graniten men Arild blev kvar i ABB. Som tyvärr är nedlagt nu..
Ufab ja, jaa jag säger inget.. :) Satt där ett år för några år sedan.. Intressant policy har dom iallafall.. :)

Vad jobbar ni med ?
Jag jobbar stenhårt på att söka jobb. Blev hastigt och lustigt av med mitt förra. Man tror att man ska få mer tid till annat när man går hemma, men det blir tvärtom. Ett jävla piss är vad det är..
/Johan den otröstlige.

Vad jobbar ni med ?
Robban: Cap88:an? :) Sheila Moss ja, henne jag oxå jobbat lite mot. Satt dock utlånad en hel del då så vi har nog kanske missat varann.. Fortfarande Rex för dig då? Eller Top kanske? För det är väl dom två Ufab pysslar lite med..

Vad jobbar ni med ?
The TnT om du gör dig besväret att åka till finspång för att besiktiga din bil så lovar jag att vara snäll, det blir väll 50 mil tor eller nått sånt :-)

Vad jobbar ni med ?
KingFisher Skrev:
> Doktorand i bioinformatik.
>
Vilken stad?

Själv är jag doktorand på Göteborgs Universitet. Pysslar med marina båtbottenfärger.

Vad jobbar ni med ?
Efter tio års snickrande lade jag hammar'n på hyllan, och blev arbetsledare på en byggfirma (samma som jag då snickrade åt). Det är nu 5½ år sedan.

Vad jobbar ni med ?
Produktmupp på *svenska* Telenor. Ni vet dom med den fd boxande koncernchefen Tormod Hermansen som gick en rond i Sverige i början av december 1999.

Jag har några kollegor i forumet oxo, men verkar inte vilja skylta med sina nicks...

Vad jobbar ni med ?
Flera år på datarelaterad högskoleutbilning har givit mig en visitkort med titeln arbetssökande (eller heltidsproffs på a-kassa om man vill se vardagen lite mer positivt).

Tillbaka
Topp