Vad kostade din mtb?

Vad kostade din mtb?
Den är iofs inte inköpt ännu, förutom sadeln som råkade
åka med en fälgbeställning till pendlar/CX/fuskLVG:n nu i vår.
Men runt 14800 utan fraktkostnader säger kalkylarket just nu... :-)

edit: Aah, det var visst med stel gaffel såg jag nu.

Senast ändrad:
Vad kostade din mtb?
Husky sa:
Raggamuffin sa:
Johnaldo sa:
Före eller efter skatt?

Edit: en fråga till hen som skrev "två månadslöner"

Före / hin.

Bra svar.....(undra hur mycket de e i kr)........Så mycket är jag inte villig att lägga. Fast det beror ju på vad man tjänar.....eller om man tycker det är väldigt väldigt roligt att cykla.

Relativt sett är ju 2 månadslöner lika stor del av inkomsten för alla oavsett vad man tjänar .
Långt över min budget också ....

Vad kostade din mtb?
Hur räknar man förresten? Räknar man samtliga hjulpar tex? Eller bara det dyraste/billigaste? Vilken sadelstolpe? Osv osv.

Vad kostade din mtb?
min allra första kostade 10.000, min andra 25.000, dom jag har nu 18.000, 48.000 och ca 38.000. sneglar på en fatbike till nästa vinter också:)

Vad kostade din mtb?
Manurhin2 sa:
Husky sa:
Raggamuffin sa:
Johnaldo sa:
Före eller efter skatt?

Edit: en fråga till hen som skrev "två månadslöner"

Före / hin.

Bra svar.....(undra hur mycket de e i kr)........Så mycket är jag inte villig att lägga. Fast det beror ju på vad man tjänar.....eller om man tycker det är väldigt väldigt roligt att cykla.

Relativt sett är ju 2 månadslöner lika stor del av inkomsten för alla oavsett vad man tjänar .
Långt över min budget också ....

Samtidigt hade/är det väl lättare att lägga undan om lönen är hög.
Jag är LO-kollektivare, racern kostade ungefär samma. Ändå billigare än sommarstuga eller sommarbil, oavsett hobby går alla pengar, tur man får nya hela tiden :).

Vad kostade din mtb?
10000, 18900, 12500, 32000 har mina cykelköp gått på. Sålde första för 7500 men är totalt sett uppe i över 100000 på delar, kläder och cyklar på strax under ett års tid. Knepigt...

Vad kostade din mtb?
12 för min HT och 27 för min FS.
Men som någon skrev tidigare så kostar de hela tiden. Är det inte nya däck, hjul eller växlar, så blir det t.ex. en sänkstolpe.

Vad kostade din mtb?
8200 på en HT för några veckor sedan sen har det blivit ett par beställningar av mods och tillbehör efter det för ett par tusen till...

Vad kostade din mtb?
Kul att jag trillade över denna tråd när jag precis utvärderat mina cykelutgifter senaste åren, här är ett litet utdrag.

Bilagor

• Cyklar.PNG
    Cyklar.PNG
    7.2 KB · Besök: 35
Tillbaka
Topp