Vad pendlar ni med för ryggsäck?

Leffe

Aktiv medlem
Ska förmodligen byta ut min rygga för pendling. Kanske blir en Osprey escapist 32, känns som får med sig det mesta i en sådan? Vad kör ni med?

Mission Workshop The Vandal. Haft den i 3 år, den ser helt helt ny ut. Maken till kvalitet går nog inte att hitta, men det reflekteras lite i priset.

Kolla Kriega R15, Det är den bästa ryggsäcken jag haft för cykling. Ursprungligen utvecklad för motorcyklister men fungerar lika bra för cykling. Det höga spännet på bröstet gör att ryggan sitter mycket bättre än en vanlig ryggsäck.

En gammal plastblåsa/drybag från NorthFace. 35 l, 500g och så samlar den inte fukt. Numer läcka i botten som måste tätas. Köper samma igen om det skulle komma till det.

2019-11-13.png

Osprey Radial 34 har jag kollat på också, och att den kan stå upp själv är som sagt jävligt bra. Men escapist ser mkt ut som min mtb-rygga och den är jag väldigt nöjd med.

Cykelväska, var menar ni att den ska vara monterad då? Får man med en 15”-dator?

Mission har jag kollat på såklart och det är ju stor dräGelfaktor på dem men priset....

Skogling, svart ska den vara ja.

Kul att nån nämnde kriega. Jag har tre modulväskor från dem sedan mc-tiden, som man kan sätta ihop och ha på en pakethållare eller liknande. Men vet inte om jag vill ha det på racern. Blir nog krångligt dessutom när man cyklar till gymet och ska ta med väskan in.

Mycketvillhamer sa:
Fjärdebrunn sa:
En gammal plastblåsa/drybag från NorthFace. 35 l, 500g och så samlar den inte fukt. Numer läcka i botten som måste tätas. Köper samma igen om det skulle komma till det.

Finns väl inte längre? Eller har du hittat den någonstans?

Uppdaterad version. Samma koncept. Tät och lätt.
https://www.zalando.se/the-north-face-ryggsaeck-black-th344e03a-q11.html?size=One%2520Size

Jag kör den utan bröstrem. Då blir det lite luft mot ryggen. Nät i ryggen är IMHO överskattat. Det är skönt att den är tät och inte suger upp blöta. Trycker jag ut luften blir den tight och fin. Min har gått 4-5 säsonger nu. Kan mosa ner avsevärd packning när det behövs.

EDIT: Såg u att de har uppdaterat med foder, fack och skit som har mer än dubblerat vikten till en bit över kilot. Mörker, blir att täta den jag har.

Senast ändrad:
Skulle jag köpa igen hade egenskaperna att kunna stå stabilt samt vara expanderbar stått högt på kravlistan.
Min Chrome kan varken eller, och är tung...men snygg.

glitch sa:
Skulle jag köpa igen hade egenskaperna att kunna stå stabilt samt vara expanderbar stått högt på kravlistan.

Expanderbart är också väldigt bra. Radial 34 verkar ha allt, inkl det, ju mer jag tittar på den. Förutom stretchfickor i midjebältet som vissa andra modeller. Men att den kan stå upp själv överväger lätt.
Finns dock bara i en storlek.

Edit: den är nog inte expanderbar

Senast ändrad:
glitch sa:
Ah, hata väskor som vill rulla sig framlänges i smutsen när man försöker luta dem mot något...

Fick min radial igår och jag insåg direkt att den kommer bli klockren utan att jag ens använt den.

Storleken:
-perfekt till vardags, matlåda, edc-prylar etc pga variabel storlek
-får plats med gymkläder och skor, och kan även stoppa i alla andra kläder efter gymet när jag åker hem i gymkläderna.
-kommer funka på jobbresor och weekendresor
-vet inte men den _bör_ funka som handbagage.

Fickor och fack
-datorfack för 15”. Så den kommer att ersätta min ruttna axelremsjobbväska som blir obekväm att bära längre sträckor och dessutom blir överfull snabbt.
-iPad-ficka. Bra till jobb-ipaden de få gångerna jag behöver resa med den.
-tre små fack i telefonstorlek. Bra till diverse saker som laddare osv.
-sidofacken blir bra till snacks, det ena har dragkedja.
-en minuspunkt är det större facket på utsidan som man kan stoppa smutsiga eller blöta kläder i, som har ganska liten öppning men det är stretchtyg så det kanske funkar ändå. Men att pula ner två skor som det ska kunna användas till tvekar jag på. En stor handduk kan också bli svår att få ner.

Övrigt:
-passformen och selen är klockren. Det känner man direkt (går att justera för kortare ryggar). Osprey helt enkelt.
-spänt nät för ryggen=mindre svett och bekvämare när datorn ligger i väskan.
-säcken sitter ovanför höftbenen men är inte ivägen för hjälmen. (Har iofs lång torso)
-avtagbart midjeband är bra.
-den kan stå upp!! Samt ramen sticker inte ut alls mycket så den kan bli hyffsats platt, vilket betyder att jag kan åka bräda med den i alperna utan att bryta sönder allt när man voltar i snön.
-Den ser bra ut också. Helt svart och inga löjliga kontrastfärger någonstans!! Inte som en mission i utseendet men inte heller som en billig/standard laptop rygga ( ? ).
-känns robust. Dragkedjan till stora facket är av kraftigare sort t.e.x.
-handtaget sitter nära ryggen så den kommer troligen att vara lätt att hänga på en väggkrok.
-gav ca1300. Det kommer vara billigt om den håller länge.

Edit: skofacket fanns visst på insidan och hade stor öppning.

Senast ändrad:
Använder oftast denna enkla väska när jag har cykel med pakethållare:
Bara att haka på lätt och åka. Dra upp och gå iväg när man är framme. Enkel!

I övrigt är det en ryggsäck som ligger bra mot ryggen och har plats för vattenblåsa.
Och en vanlig datorryggsäck om man "fraktar" något känsligare eller för arbetet.

Kör med Fjällräven Kaipak 28 l
Trycker ner dator, kostym och skjorta. Skorna står på jobbet.
2x30 km pendling på en Scott Foil.
6361F3A8-7C31-42CB-9084-69F057336BD4.jpeg

Tillbaka
Topp