Vad pendlar ni med?

Vad pendlar ni med?
En Focus Mares med 105 grupp. Fälgar av för att skos med Schwalbe Maraton winter då det skall bli minus i veckan...
Har 20km enkel väg och försöker få ihop ett par ggr i veckan iaf....

Bilagor

• 20161101_220617.jpg
    20161101_220617.jpg
    199.7 KB · Besök: 35
Vad pendlar ni med?
Pendlar inte. Gillar inte pendlare (då de alltid är i vägen och bär sig åt när jag ska in tillbaks till stan på eftermiddan från min träningstur) men har ett pendelur som pendlar åt mig. Mkt fint.

Vad pendlar ni med?
Konkret sa:
ToddyKrycka sa:
En lätt moddad Boardman CX comp (allt utom ramen är utbytt vid det här laget) står för fulväders- och vinterhalvårsturerna (och som synes cykelsemestern). Cyklar inte varje dag dock, tycker det sliter för mkt med 2,5 mil enkel.

När vädret är bättre åker jag på en nästan lika moddad Boardman Team Carbon.

Kolfibergaffel? Hur har du fäst den främre pakethållaren?

Slangklämmor utanför en gammal innerslang. Klämde inte så hårt och hade ganska lite vikt i de väskorna. Det gick fint men det finns säkrare lösningar.

Vad pendlar ni med?
CX Focus Mares.
Behöver ingen kompis-lapp då jag alltid cyklar ifrån eller är för sakta för att ha någon bakom

12751201_1699077963707258_468754245_n.jpg

Senast ändrad:
Vad pendlar ni med?
JockeS sa:
CX Focus Mares.
Behöver inga ego-lappar då jag alltid cyklar ifrån eller är för sakta för att ha någon bakom

Jag tror du tänker på kompislapp.
Egolapp = förlängd framstänka för att slippa blöta fötter och skit på vevparti och lager.
Kompislapp = förlängd bakstänka för att inte skvätta på bakomvarande cyklist.

Vad pendlar ni med?
desmo sa:
JockeS sa:
CX Focus Mares.
Behöver inga ego-lappar då jag alltid cyklar ifrån eller är för sakta för att ha någon bakom

Jag tror du tänker på kompislapp.
Egolapp = förlängd framstänka för att slippa blöta fötter och skit på vevparti och lager.
Kompislapp = förlängd bakstänka för att inte skvätta på bakomvarande cyklist.

Självklart menar jag kompislapp... justerat

Vad pendlar ni med?
Precis köpt nypendlare IOM husflytt till Nacka. Det blir 20km gånger 2 per dag på en Kona sutra ltd 2016.
Lite tyngre att trampa runt än fin tempon på sommaren men ack så trevlig att cykla på. Speciellt när man får smita iväg och testa lite nya vägar på värmdölandet och annat.

Andreas

Vad pendlar ni med?
Det vore synd att kalla det pendling då jag har oerhörda 2 km till jobbet, men den här grunkan använder jag både till och från jobbet samt för allt annat i vardagen, året om. Något liknande hade varit mitt val även om jag haft lite längre att cykla.

DSC01850.jpg

Ett stycke Kona JTS 2015 med rakt styre, Deore-bromsar, 1x10 (38 fram och 11-32 bak), plattisar och lädersadel från Gilles Berthoud.
Cykeln är klart funkis och rolig, men jag är så jääääävla trött på det gigantiska tåöverlappet. Särskilt med stänkskärm monterat fram.

Vad pendlar ni med?
En Trek Cobia 2013. Jag har även sån lyx som avspolning hemma. 8 km till jobb, varav 2 på asfalt och resten i skog och grusväg :)

Bilagor

• DSC_5956.JPG
    DSC_5956.JPG
    475.1 KB · Besök: 32
Vad pendlar ni med?
många härliga sleeper-cyklar. fast några utan skärmar, skulle aldrig funka för mig.

här är mitt bidrag, den jag oftast pendlar med. det blir ett par mil per arbetsdag delat på fyra delsträckor. snabb och rolig hoj, väger in på 10.0.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    347.8 KB · Besök: 28
Vad pendlar ni med?
Kasi01: Snygg brompton! Går den att bunnyhoppa?

Jag tänker alltid att en brompton ser ut en BMX med lite fetare utväxling och högre sadel.. Men finns det nån lek i en sån cykel?

Vad pendlar ni med?
Vad pendlar ni med?
Pendlar på lite olika cyklar beroende på väder, årstid, humör och +ANNAT!
Men den här är en av favoriterna som kan rulla året runt.
Det enda jag egentligen saknar på den är hydrauliska bromsar istället för mekaniska.

ROSE_CX.JPG

Vad pendlar ni med?
Sommartid blir det någon av racercyklarna (Rose Pro SL-2000, Scott Speedster S30) och vintertid blir det mtb (just nu en Scott Scale 735). Fast jag har märkt att jag tappar ganska mycket prestanda (kondition, uthållighet) på sommaren och ökar rejält på vintrarna.

Sitter och funderar om jag skulle pendla med mtb'n på heltid, racercykel passar nog inte mig alls även om det går rejält fort i början av sommaren men långsamt i slutet.

Tillbaka
Topp