Vad tycker ni om Hövding?
Mr Handley sa:Foxis sa:Mr Handley sa:Foxis sa:@Handley
Har inga siffror. Men föreslår att du själv funderar på om du anser att Hövding kan leverera ett likvärdigt skydd jämfört med traditionell hjälm. Att titta på deras filmer är en bra start där det framgår tydligt att den fungerar väl för vissa kollisioner och fall. Dåligt för andra kollisioner och fall rakt framåt.
Jag är inte biased alls. Jag skulle kunna tänka mig en för vardagsbruk om den levererade. Min *personliga bedömning* är att den inte gör det.
Men, som jag också skrev tidigare i tråden så är den säkert bättre än inget alls.
Eftersom jag inte avser investera i hövding har jag inte tittat på ekonomin noggrant. Men baserat på staplarna som postats tidigare kan jag bara konstatera att de blöder pengar och har en kontroversiell produkt som precis som du skriver kräver ett etablerande av nytt användarmönster. Min erfarenhet är att det sistnämnda är väldigt dyrt, och försvåras avsevärt om det finns tveksamheter kring produkten.
Tror vad som bör sägas har sagts, så lycka till med funderingarna. ;)
Svaret på frågan jag ställde är nog nära noll säger jag helt utan att ha något data att backa det med. De enda gångerna när en kollision inte blir ett fall är ju när cyklisten spetsas på föremål och hindras att falla till marken.
Bristen på logik är ju skrämmande. :o :P
Du menar alltså att det inte finns tillfällen då huvudet slår i någonting innan hövding registrerar en fallrörelse? Då tror vi helt enkelt olika. Och vad gäller fall framåt så har du rätt i att ansikte ligger risigt till utan FF. Men, i filmen från Hövding på just framåtfall syns att "huvan" åker bakåt och inte skyddar pannan *alls*. En riktig hjälm hade skyddat vid den händelsen.
Men som sagt, vi tycker olika, du verkar övertygad och vill ha en, så det är väl bara att köpa?
Generellt verkar vi ha olika uppfattningar om både funktion och företagets framtid, så det är väl lämpligt att sätta punkt här. Iallafall för mig. :)
Foxis du får IG på läsförståelse. Testa att läsa min fråga en gång till. Det du argumenterar för har inget med min fråga eller påstående att göra
Sorry, bättre saker för mig än att argumentera kring semantik eller diskutera vidare. Vi har olika uppfattningar. Kanske dyker upp någon annan du kan stångas med. ;)