Vad tycker ni om POC?

HenkeN

Aktiv medlem
Vad tycker ni om POC?
Eftersom prislappen är rätt hög är jag lite nyfiken på vad ni tycker om POC's grejer, främst då kläder, hjälmar och glasögon?

Tack på förhand!

Vad tycker ni om POC?
De POC-kläder/skydd jag har är jag rätt nöjd med. Tveksamt om jag tycker att de är värde priset man betalar i jämförelse med många andra, men de är sköna och fyller sin funtion, sambon är nöjd med sina hjälmar också.

Vad tycker ni om POC?
Köpte POC-knäskydd för nåt år sedan. De var inte omotiverat dyrare än likvärdiga konkurrenter. Jag är mycket nöjd med allt utom att en flärp för att fästa ett spännband har gått upp i sömmen.

Köpte en POC-hjälm (Trabec Mips) förra året. Den var dyr, men även där var den ungefär motsvarande pris som andra likvärdiga med Mips etc. Supernöjd.

Köpte nyss en POC Flow-tröja. Något dyrare än andra, men likvärdig med typ norröna. Känns extremt bra i materialet det lilla jag testat hittils.

Vad tycker ni om POC?
Njae, knäskydden som jag och H. (samt min sambo och resten av sverige) kör med är för vanlig stigcykling. De tröjor jag har är också för vanlig stigcykling. Jag har visserligen en DH-tröja också, även den är jag nöjd med. Jag har svårt att tro att deras lvg-grejer skulle vara sämre på något sätt.

Vad tycker ni om POC?
Mitt något äggformade/långsmala huvud har svårt att hitta en bra passform i flera olika hjälmar.
Poc octal var lösningen för mig, får dessutom plats med en keps under utan att man får ont i pannan.
Lättare och bekvämare hjälm har jag aldrig haft. Kommer nog köpa ytterligare en inom kort.

Vad tycker ni om POC?
H. sa:
Köpte POC-knäskydd för nåt år sedan. De var inte omotiverat dyrare än likvärdiga konkurrenter. Jag är mycket nöjd med allt utom att en flärp för att fästa ett spännband har gått upp i sömmen.

Köpte en POC-hjälm (Trabec Mips) förra året. Den var dyr, men även där var den ungefär motsvarande pris som andra likvärdiga med Mips etc. Supernöjd.

Köpte nyss en POC Flow-tröja. Något dyrare än andra, men likvärdig med typ norröna. Känns extremt bra i materialet det lilla jag testat hittils.

Många ++ på flowtjöjan, 1000 tvättar senare och fortfarande lika fin. Deras handskar passar mina små nävar kanon. Hela sveriges benskydd gör vad dom ska också

Vad tycker ni om POC?
Har en POC octal och ett par glasögon som jag använder för landsvägscykling. Funkar kanon, lätt hjälm som sitter bra, i linje med vad ex Specialized gör. Glasögonen är också bra, sitter bekvämt och man har fullt synfält.

Har handskar som jag använder i skogen, bra kvalitet så här långt.

Det enda att klaga på är väl priset då.

Vad tycker ni om POC?
Tycker att pocs grejer är helt kalas faktiskt. Visst de är lite dyrare än konkurrenterna men ser man till exempelvis knäskydden så har vi happys redaktion bakom oss att de också ger det bästa skyddet.

Vad tycker ni om POC?
Deras hjälmar för både cykel och skidor sitter eländigt dåligt på mitt huvud. Har dock inte testat ny Tectalhjälmen. Har deras Air armbågsskydd och mina gamla 661 hade bättre passform och var skönare. Men har ett par tröjor från dom som sitter bra och verkar vara av god kvalitet. provade ett par Trail-shorts som satt väldigt bra, men prislappen gjorde att jag avstod.
Har även ett par goggles som jag inte har något att klaga på. Tycker att Oakley Radlock sitter skönare än de POC-solglas som jag provat.

Vad tycker ni om POC?
Måhända bra grejer i sig men hade de inte råd med någon annan än en gammal avdankad designer från volvo som arbetade på 80-talet? Cykelhjälmarnas 240=kantig och skittråkig design.

Vad tycker ni om POC?
Designen är ju högst subjektiv, antingen älskar man den eller hatar den. Jag personligen tycker de sticker ut pga sin design och gillar den skarpt, men har också förståelse för om man inte gillar den.
Däremot är ju funktion, kvalitet, och passform mer intressant. Och det verkar ju som att det är hyfsat bra grejer, lite överprisade men det är ju rätt vanligt förekommande bland dessa märken

Vad tycker ni om POC?
Äger visserligen bara en POC-pryl och det är ett par långfingrade handskar i AVIP-kollektionen. Lite dyrare än de Hestra MTB jag haft innan men härligt svala så här på sommaren och syns bra.

Vad tycker ni om POC?
Har två par handskar Index Air, bästa handskarna jag har haft. Mycket nöjd med VPD Air knä+armbågsskydden jag har också men där har jag inget annat att jämföra med.

Vad tycker ni om POC?
Har en Octal storlek large eftersom jag har ett melonhuvud. Lätt, bra ventilation och sitter bekvämt, men remmarna sitter lite för långt ut vilket gör det problematiskt att ha glasögonskalmar utanpå dem.

Vad tycker ni om POC?
Bra hjälmar, har POC Octal och Octal Aero. Dock tycker jag att deras landsvägsbibs lämnar mer att önska. Pad:en är mindre bra jämfört med Castelli eller Rapha (passar kanske bättre). Har också en söm på framsida lår som gett skavsår vid regn.
Tröjan är en tröja så att säga...

Vad tycker ni om POC?
Deras ryggskydd är grymt sköna med bra passform, men en del sömmar har fransat upp sig oroväckande mycket för mig. Håller dock fortfarande ihop. Deras armbågsskydd för MTB är hopplöst usla på mina spinkiga armar i och med att de halkar ner på underarmarna tämligen omgående så fort det blir lite stökigt (jo, jag har rätt storlek). Ett par goggles har fått omotiverat mycket repor baserat på vad de fått stå ut med, men det kan vara slump att de ser ut så.

Sammanfattningsvis hyfsat nöjd.

Vad tycker ni om POC?
Tricky sa:
Bra hjälmar, har POC Octal och Octal Aero. Dock tycker jag att deras landsvägsbibs lämnar mer att önska. Pad:en är mindre bra jämfört med Castelli eller Rapha (passar kanske bättre). Har också en söm på framsida lår som gett skavsår vid regn.
Tröjan är en tröja så att säga...

Det låter ju mindre bra, det är just de bibsen jag tittat på. Men verkar finnas lite olika modeller, kan det skilja?

Vad tycker ni om POC?
Gick från ett trimtex elite-kit till POC's Raceday och hade innan dess aldrig fattat vitsen med Chamoiskräm. Håller också på att nöta ut ett reflextryck på låret, men det kan vara en storleksmiss från min sida lika gärna. Ryggfickorna på tröjan är även mindre än på trimtex, men det är kanske smaksak.

Men vad jag tycker om märket? Helt underbart.

Vad tycker ni om POC?
Det kan det ev göra. Finns ju flera bib:s-modeller. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på den jag har men den har en "olycklig" söm på framsida lår.

Vad tycker ni om POC?
Långsmal skalle och poc passar? Poc är ju runda som en fotboll? Väl? Provat skidhjälmar från poc, det går inte alls. Cykelhjälmar har jag någ provat en, det gick inte det heller. Jag har en arai skalle, om du kör motorcykel, långsmal.
Speshs evade lvg hjälm sitter som gjuten på min skalle. Gillar inte spesh, eller poc, men har spesh-hjälm lvg, poc ben och armbågsskydd, mtb, sen många år. De hårdplastiga. De har varit jäkligt bra. De sitter kvar/uppe, vilket mycket annat INTE gör, det hasar ner.

Vad tycker ni om POC?
Skumt med mina poc bibs
Svinont i röva efter 1/2 timme på min gamla sadel jag kört flera år och suttit 10timmar i sträck på utan större besvär.
Byte ändå sadel nyss till en spez toupe inte jätteskön sadel heller med poc bibsen funkar klart bättre på den sadeln iaf ?

Vad tycker ni om POC?
Har ngn här en uppfattning om hur handskarna är storleksmässigt? Är de åt det trånga håller eller tvärtom? Har ni samma storlek i "vanliga" handskar som i POC?

/H

Vad tycker ni om POC?
Jag har en POC-hjälm och ett par POC-bibs. Hjälmen är skön och bra men byxorna är helt pissvärdelösa. Överprisad dynga. Kan knappt ha de när jag kör spinning. Fan vilken skit. Dyra och helt jävla makalöst svindåliga. Obekväm jävla skitblöja och sladdrigt jävla lycra. Det sitter en reflex i ryggslutet som lossnade efter första tvätten. Nu hänger det som ett urtvättat fisknät över röven. Helt värdelöst. Blir så förbannad när jag tänker på det så jag får mjäll. Nu är hela helgen förstörd bara för att jag började tänka på det. FAAAN!

Vad tycker ni om POC?
bigmollo sa:
Jag har en POC-hjälm och ett par POC-bibs. Hjälmen är skön och bra men byxorna är helt pissvärdelösa. Överprisad dynga. Kan knappt ha de när jag kör spinning. Fan vilken skit. Dyra och helt jävla makalöst svindåliga. Obekväm jävla skitblöja och sladdrigt jävla lycra. Det sitter en reflex i ryggslutet som lossnade efter första tvätten. Nu hänger det som ett urtvättat fisknät över röven. Helt värdelöst. Blir så förbannad när jag tänker på det så jag får mjäll. Nu är hela helgen förstörd bara för att jag började tänka på det. FAAAN!

Poc har aldrig någonsin nekat en reklamation, oavsett anledning, för mig. Så klaga åt POC 'mollo så löser dom säkert det där!

Vad tycker ni om POC?
rayy sa:
bigmollo sa:

Poc har aldrig någonsin nekat en reklamation, oavsett anledning, för mig. Så klaga åt POC 'mollo så löser dom säkert det där!

Jag råkade tappa sonens trabec hjälm i en stentrapp. Oturligt nog landa den på en vass kant med nackspännet som sprack. Jag frågade poc om man kan köpa ett nytt spänne men de skicka ett spänne gratis, inte ens frakten beövde jag betala. Blev nästan lite rörd av den goda servicen. Mycket nöjda är vi med hjälmen också.

Vad tycker ni om POC?
SafeSurfer sa:
rayy sa:
bigmollo sa:

Jag råkade tappa sonens trabec hjälm i en stentrapp. Oturligt nog landa den på en vass kant med nackspännet som sprack. Jag frågade poc om man kan köpa ett nytt spänne men de skicka ett spänne gratis, inte ens frakten beövde jag betala. Blev nästan lite rörd av den goda servicen. Mycket nöjda är vi med hjälmen också.

Så skönt! Bigmollo har kanske att se fram emot ny lycra, dyna och reflex! Kanske skickar de även med nål och tråd?

Vad tycker ni om POC?
pennan sa:
Eftersom poc och scf har en del ihop så är det fullt legalt att peta in en pinne i hjulet på poc åkare.

Det är en god anledning att hålla sig borta från POC. Om inte vittnar det om dålig smak att sponsra ett så dysfunktionellt förbund. Jonas Sjögren skulle väl vara smart med gedigen mediaerfarenhet?

Vad tycker ni om POC?
Bengt-re sa:
pennan sa:
Eftersom poc och scf har en del ihop så är det fullt legalt att peta in en pinne i hjulet på poc åkare.

Det är en god anledning att hålla sig borta från POC. Om inte vittnar det om dålig smak att sponsra ett så dysfunktionellt förbund. Jonas Sjögren skulle väl vara smart med gedigen mediaerfarenhet?

Är det därför de fina rabatterna uppkom? Muta i scf / poc...

Tillbaka
Topp