Vad tycker ni om POC?

Vad tycker ni om POC?
bigmollo sa:
Jag har en POC-hjälm och ett par POC-bibs. Hjälmen är skön och bra men byxorna är helt pissvärdelösa. Överprisad dynga. Kan knappt ha de när jag kör spinning. Fan vilken skit. Dyra och helt jävla makalöst svindåliga. Obekväm jävla skitblöja och sladdrigt jävla lycra. Det sitter en reflex i ryggslutet som lossnade efter första tvätten. Nu hänger det som ett urtvättat fisknät över röven. Helt värdelöst. Blir så förbannad när jag tänker på det så jag får mjäll. Nu är hela helgen förstörd bara för att jag började tänka på det. FAAAN!

Vilket vin blev det ikväll?
Så man kan undvika...

Vad tycker ni om POC?
Huskvarna EM XCO så fick de tävlande dela kläder med varandra. Jenny fick köra med Emils byxor som fortfarande var blöta efter tvätt. (5-8 maj 2016)

POC sponsrade endast med kläder inga pengar så hur kan det saknas kläder?

Vad tycker ni om POC?
RockyM sa:
Huskvarna EM XCO så fick de tävlande dela kläder med varandra. Jenny fick köra med Emils byxor som fortfarande var blöta efter tvätt. (5-8 maj 2016)

Var det POCs fel?

Vad tycker ni om POC?
Vet inte?
Finns inga svar?
MR Jones skulle kolla upp det men..

Kan någon i scf ha stulit kläder som de fått från POC, verkar otroligt?

Vad tycker ni om POC?
NickPick sa:
Bengt-re sa:
pennan sa:
Eftersom poc och scf har en del ihop så är det fullt legalt att peta in en pinne i hjulet på poc åkare.

Det är en god anledning att hålla sig borta från POC. Om inte vittnar det om dålig smak att sponsra ett så dysfunktionellt förbund. Jonas Sjögren skulle väl vara smart med gedigen mediaerfarenhet?

Är det därför de fina rabatterna uppkom? Muta i scf / poc...

Aha! Det är så det fungerar!

Vad tycker ni om POC?
bigmollo sa:
Jag har en POC-hjälm och ett par POC-bibs. Hjälmen är skön och bra men byxorna är helt pissvärdelösa. Överprisad dynga. Kan knappt ha de när jag kör spinning. Fan vilken skit. Dyra och helt jävla makalöst svindåliga. Obekväm jävla skitblöja och sladdrigt jävla lycra. Det sitter en reflex i ryggslutet som lossnade efter första tvätten. Nu hänger det som ett urtvättat fisknät över röven. Helt värdelöst. Blir så förbannad när jag tänker på det så jag får mjäll. Nu är hela helgen förstörd bara för att jag började tänka på det. FAAAN!

Haha ? det kallar jag en sågning som heter duga.

Vad tycker ni om POC?
Har en tectal hjälm sedan 1 1/2 år tillbaka, sitter perfekt på mitt huvud. Har haft flow shorts en säsong, funkat bra, blev några noppror som jag fick bort med en noppborttagare, resistance dh tröja gick de ett litet hål i efter en säsong på ena ärmen.

I det stora hela är jag nöjd med deras grejer. Jag kör mycket norröna också som har likvärdig eller bättre kvalitet men tycker dom är ännu dyrare.

Vad tycker ni om POC?
Masjevel sa:
bigmollo sa:

Haha ? det kallar jag en sågning som heter duga.
Relevant konsumentupplysning tycker jag, man får mjäll av POCs byxor. Det räcker för att jag aldrig någonsin kommer köpa något från dem.

Vad tycker ni om POC?
Jag har deras första DH shorts som jag köpte begagnad, de håller jätte bra, sen har jag Flow shorts som jag tycker mer om än alla TLD, Fox och No Fear shorts som jag hade i senaste 17 år. Jag hade också Identity simshorts från Cubus som var jätte bra. Har Tectal som är jätte bra gjort, bättre än min förra Bell Super. Sen har jg Coron som är en jäkla masterverk. Den ända produkt från de som jag tycker är så där är VPD air skydd

Seeeen FOx, TLD, Leatt kostar lika mycket som Poc

Så att kalla poc värdelös luktar bullshit. It’s going to be ok my sweet snowflakes

Vad tycker ni om POC?
Tectal är den skönaste stigcyklingshjälm som jag har testat. Mina shorts (Resistance light eller något sånt) är markant skönare än de Endura-shorts som de ersatte. Mina armbågsskydd är klart funkis. Mina goggles för skidåkning från POC är också bra. Allt jag har testat från POC har varit bra grejer förutom att den tidigare versionen av vpd-benskydden irriterade lite i knävecket.

Vad tycker ni om POC?
Skogling sa:
bigmollo sa:

Vilket vin blev det ikväll?
Så man kan undvika...

Surt vin, helt klart!

Vad tycker ni om POC?
Vad tycker ni om POC?
"Kan ju varit någon som beställt för lite kläder tex. "

Visst kan det vart som så, SCF kanske inte visste eller brydde sig om hur många svenskar som skulle tävla på hemmaplan.
Men både SCF o POC borde ha kännedom att Jenny är tjej o Emil kille?

Vad tycker ni om POC?
RockyM sa:

POC gör något bra för miljön. Inte ens någon onödig energi slösades bort på tumling. Mer sånt tack.

Vad tycker ni om POC?
Från Jennys FB när AB körde offerkofta:
"Börja med att ta fram material så det täcker åkarnas behov. Förra året på EM tävlade jag i Emil Lindes blöta byxor, de hade inte riktigt hunnit torka över natten... Inför prispallen bad jag om ett par torra shorts och visst gick det att skrapa fram ett par brallor. Tyvärr var det hål i ena byxbenet då herrjunioren som jag fick låna dem av hade tävlat i byxorna kvällen innan. Olyckligt hade han rispat sönder byxbenet i samband med en krasch. Hade han vetat att vi skulle dela kläder åkare emellan under EM-helgen kanske han hade undvikit att krascha. Emil Linde kanske hade slängt in sina byxor i tvätten lite tidigare för att vinna tid på torkställningen. "

Vad tycker ni om POC?
är inte insatt i detta drama men jag tycker på avstånd som att det låter som en kommunikationstabbe. En uppsättning kläder är mindre än en droppe i havet för ett stort företags marknadsbudget. Ett företag har liksom inget att vinna på att snåla in på ett par shorts.. men ja. Vad vet jag

Vad tycker ni om POC?
är för övrigt nöjd med poc air skydd och hjälm (cortex) jag köpt. deras vpd-gel fick väldigt bra resultat i happys impact-test och min erfarenhet är jag inte fått skrubbsår på varken armbågar eller knän sedan jag köpte dem så nog har de fungerat alltid. Har inte provat så mycket annat så kan inte jämföra med någon konkurrents produkter

Vad tycker ni om POC?
Jolinwood sa:
är inte insatt i detta drama men jag tycker på avstånd som att det låter som en kommunikationstabbe. En uppsättning kläder är mindre än en droppe i havet för ett stort företags marknadsbudget. Ett företag har liksom inget att vinna på att snåla in på ett par shorts.. men ja. Vad vet jag
Självklart är det SCF som klantade sig. Men bara att ge sig i lag med SCF, vars andra stora sponsor är Postnord, är som att be om att få sitt varumärke draget i smutsen. Ett företag med sådan desperat marknadsföring förtjänar inget annat än bojkott. Dessutom är det mesta jag sett fr POC fult som stryk.

Vad tycker ni om POC?
NickPick sa:
Jimel sa:
RockyM sa:
Vet inte?
Finns inga svar?
MR Jones skulle kolla upp det men..

Kan någon i scf ha stulit kläder som de fått från POC, verkar otroligt?

Kan ju varit någon som beställt för lite kläder tex.

För att svara på ts fråga. Jag gillar POC.

http://www.pocsports.com/eu/-eu-protecting-forward-thinking/ använd scf-koden och få 40 eller var det 60% på allt här.

Har jag sagt att jag vill köpa?

Vad tycker ni om POC?
RockyM sa:
"Kan ju varit någon som beställt för lite kläder tex. "

Visst kan det vart som så, SCF kanske inte visste eller brydde sig om hur många svenskar som skulle tävla på hemmaplan.
Men både SCF o POC borde ha kännedom att Jenny är tjej o Emil kille?

Så POC visste hur många killar och tjejer som skulle tävla utan att SCF sa det till dom eller hur menar du att det kan vara POCs fel? POC lär väl bara ha levererat så mycket kläder som SCF bad om.

Vad tycker ni om POC?
Jag vet inte varför? Det är därför jag undrar =/

"2107-08-20 SCF, Sponsorer och landslag.
Det är fortfarande en del med information som göms och och försöker blandas bort i den information som nu kommer från SCF och POC.
Om vi startar vid vårt fantastiska hemma EM i Husqvarna, vid ankomst administrerar dåvarande förbudskapten ett dokument som ingen cyklist hos oss sett någon gång tidigare, detta istället för att dela ut tävlingsdress så att förberedelser kunde påbörjas (det blev uppenbart att det fanns gott om dokument men mindre tillgång till kläder) ett avtal som för vår del stred mot cyklisternas redan ingångna avtal (numera vet vi att det även bröt mot europeisk lag).

Cyklister som laddat efter bästa förmåga till EM ställs nu något dygn före start inför stora bryderier.
För vår del tog jag direkt kontakt med våra sponsorer som minst sagt blev rejält irriterade men allteftersom dagen blev till natt och efter att under dagen haft lång diskussion med Anders Bromée och inga lösningar blev riktigt utredda togs det div beslut på egen hand då AB/SCF inte återkom med besked.

Vad som hände var att POC hjälmar blev försedda med små loggor från cyklisternas riktiga sponsorer.
Vi kan bara tacka våra sponsorer ännu en gång för att dom till skillnad mot SCF satte cyklisterna först och lät kontraktsbrotten fortsätta resten av 2016 (t ex ett Junior VM guld mm).
Vi liksom andra fick efter bästa förmåga se till att ev bilder med POC utrustning inte dök upp via våra egna kanaler för att i möjligaste mån hålla nere skadan.

EM tog nu inte slut här utan veckan efter ringer Anders Bromée runt och på fint ”maffia manér” hotar cyklister som brutit mot hans svajiga avtal från EM med möjliga utfall om dom inte rätar in sig i ABs led, han avslutar samtalen med att ge cyklisten en varning från SCF (vid kontroll med medlem i disciplinnämden har detta inte varit aktuellt och inte ens uppe till behandling, varningar skall komma därifrån).

Jag tar nu kontakt med ordförande Stefhan Klang, jag är när jag ringer upp helt på det klara med att han omöjligt som ”ny” inom cykelsporten kan förstå den skada som dom dragit igång med dessa avtal och metoder.
Tyvärr är SK oförstående till problematiken och vilka det är som i verkligheten ser till att det kommer in pengar och material i cykelsorten och som möjliggör att svenska cyklister kör WC mm och i förlängningen skapar förutsättningar för deltagande i mästerskap och OS.
SK menar istället att dom lagt ner ett fantastiskt jobb med att bärga denna nya sponsor och att det tyvärr inte fanns någon annan materialsponsor som var intresserad.
Antagligen är då SK felinformerad eller så ljuger han mig rakt i örat för vi vet idag att det fanns andra intressenter.
Vad gäller ABs telefonsamtal och utdelande av hot och varningar så förstår även SK att detta är fel, någon ursäkt för uppträdet har dock aldrig hörts av.

Året går mot slut med bl a ett fantastiskt Svenskt OS guld och vi som ser detta på TV tror att problemen är avklarade. Men nej, det ska bli värre.

2017
SCF ”stora satsning” på ungdomar-juniorer och U-23 visar sig i form av ett läger på Hallandsås. Tyvärr är då våra världsstjärnor bannlysta p g a utrustningsproblematiken som nu blivit ännu värre.
Inget ont om veterandamer mm men visst vore det ”mumma” för vilket land som helst i världen att ha tillgång till dessa förebilder på en sådan samankomst.

Ett EM går av stapeln i Italien utan att våra stjärnor får delta, vi har inte ens ett stafettlag till start!
Detta går förbi utan större reaktioner, men, nu är det VM på gång och ”shit hits the fan”.
Nu börjar de som tjänat på galenskaperna visa sig och komma med div underliga förklaringar och försöker dribbla bort verkligheten på olika sätt.

POC/Jonas Sjögren: Det hade vi ingen aning om, finns det problem, SCF har skött allt det, vi vill gärna se en lösning, vi stödjer ju svensk cykel o s v. Är det meningen att vi ska köpa det!
Visst har ni försökt att bakvägen komma åt världsstjärnor via ett förbund, billigare marknadsföring än denna kan omöjligt uppbringas med TV tid, bildmaterial som sprids över hela världen mm, mm.

SCF/Anders Bromèe/Stefhan Kling: AB startar i god ordning lägga ut dimridåer, SCF stöttar svenska ungdomar, vi har försökt hitta en lösning, vi gör än det ena och än det andra när sanningen är, ingenting.
T ex är det i skrivande stund flera svenska ungdomslag i Graz och kör Ungdoms EM på MTB, stöttning från SCF 0:-, allt finansieras, administreras och ordnas via föräldrar, klubbar och sponsorer, dock inte den sponsor som kallar sig sponsor för svensk cykel.

AB är den som under snart två säsonger stridit oförtrutet för ”sitt” avtal med POC, AB kommer ju från den delen (alpina skidor) där POC varit aktiva länge och visst är det kul att ordna avtal med sina gamla polare, en fråga som ”kliat” hos mig redan från 2016 är om AB innehar två anställningar?
Varför fortsätta strida med sådan oförtrutenhet med ett upplägg som skadar och redan har skadat den sport man säger sig företräda annars och med det massiva motstånd, resultatet är ju solklart inför allas ögon.

Stefhan Klang, ja därifrån kommer ingenting.
Övriga inom SCF, det är tyst även därifrån vad jag kan uppfatta, noterbart är att tre tunga funktionärer från 2016 inte finns kvar inom SCF.

Landslagsverksamheten har väl aldrig varit mindre, vi skickar inte ut landslag ändå är pengarna tydligen slut. Jag får signaler om att de få cyklister (t ex ingen herr Junior) som skall skickas till VM skall betala sin mat ur egen plånbok!
Kan det bli sämre........."

Vad tycker ni om POC?
RockyM sa:
Jag vet inte varför? Det är därför jag undrar =/

"2107-08-20 SCF, Sponsorer och landslag.
Det är fortfarande en del med information som göms och och försöker blandas bort i den information som nu kommer från SCF och POC.
Om vi startar vid vårt fantastiska hemma EM i Husqvarna, vid ankomst administrerar dåvarande förbudskapten ett dokument som ingen cyklist hos oss sett någon gång tidigare, detta istället för att dela ut tävlingsdress så att förberedelser kunde påbörjas (det blev uppenbart att det fanns gott om dokument men mindre tillgång till kläder) ett avtal som för vår del stred mot cyklisternas redan ingångna avtal (numera vet vi att det även bröt mot europeisk lag).

Cyklister som laddat efter bästa förmåga till EM ställs nu något dygn före start inför stora bryderier.
För vår del tog jag direkt kontakt med våra sponsorer som minst sagt blev rejält irriterade men allteftersom dagen blev till natt och efter att under dagen haft lång diskussion med Anders Bromée och inga lösningar blev riktigt utredda togs det div beslut på egen hand då AB/SCF inte återkom med besked.

Vad som hände var att POC hjälmar blev försedda med små loggor från cyklisternas riktiga sponsorer.
Vi kan bara tacka våra sponsorer ännu en gång för att dom till skillnad mot SCF satte cyklisterna först och lät kontraktsbrotten fortsätta resten av 2016 (t ex ett Junior VM guld mm).
Vi liksom andra fick efter bästa förmåga se till att ev bilder med POC utrustning inte dök upp via våra egna kanaler för att i möjligaste mån hålla nere skadan.

EM tog nu inte slut här utan veckan efter ringer Anders Bromée runt och på fint ”maffia manér” hotar cyklister som brutit mot hans svajiga avtal från EM med möjliga utfall om dom inte rätar in sig i ABs led, han avslutar samtalen med att ge cyklisten en varning från SCF (vid kontroll med medlem i disciplinnämden har detta inte varit aktuellt och inte ens uppe till behandling, varningar skall komma därifrån).

Jag tar nu kontakt med ordförande Stefhan Klang, jag är när jag ringer upp helt på det klara med att han omöjligt som ”ny” inom cykelsporten kan förstå den skada som dom dragit igång med dessa avtal och metoder.
Tyvärr är SK oförstående till problematiken och vilka det är som i verkligheten ser till att det kommer in pengar och material i cykelsorten och som möjliggör att svenska cyklister kör WC mm och i förlängningen skapar förutsättningar för deltagande i mästerskap och OS.
SK menar istället att dom lagt ner ett fantastiskt jobb med att bärga denna nya sponsor och att det tyvärr inte fanns någon annan materialsponsor som var intresserad.
Antagligen är då SK felinformerad eller så ljuger han mig rakt i örat för vi vet idag att det fanns andra intressenter.
Vad gäller ABs telefonsamtal och utdelande av hot och varningar så förstår även SK att detta är fel, någon ursäkt för uppträdet har dock aldrig hörts av.

Året går mot slut med bl a ett fantastiskt Svenskt OS guld och vi som ser detta på TV tror att problemen är avklarade. Men nej, det ska bli värre.

2017
SCF ”stora satsning” på ungdomar-juniorer och U-23 visar sig i form av ett läger på Hallandsås. Tyvärr är då våra världsstjärnor bannlysta p g a utrustningsproblematiken som nu blivit ännu värre.
Inget ont om veterandamer mm men visst vore det ”mumma” för vilket land som helst i världen att ha tillgång till dessa förebilder på en sådan samankomst.

Ett EM går av stapeln i Italien utan att våra stjärnor får delta, vi har inte ens ett stafettlag till start!
Detta går förbi utan större reaktioner, men, nu är det VM på gång och ”shit hits the fan”.
Nu börjar de som tjänat på galenskaperna visa sig och komma med div underliga förklaringar och försöker dribbla bort verkligheten på olika sätt.

POC/Jonas Sjögren: Det hade vi ingen aning om, finns det problem, SCF har skött allt det, vi vill gärna se en lösning, vi stödjer ju svensk cykel o s v. Är det meningen att vi ska köpa det!
Visst har ni försökt att bakvägen komma åt världsstjärnor via ett förbund, billigare marknadsföring än denna kan omöjligt uppbringas med TV tid, bildmaterial som sprids över hela världen mm, mm.

SCF/Anders Bromèe/Stefhan Kling: AB startar i god ordning lägga ut dimridåer, SCF stöttar svenska ungdomar, vi har försökt hitta en lösning, vi gör än det ena och än det andra när sanningen är, ingenting.
T ex är det i skrivande stund flera svenska ungdomslag i Graz och kör Ungdoms EM på MTB, stöttning från SCF 0:-, allt finansieras, administreras och ordnas via föräldrar, klubbar och sponsorer, dock inte den sponsor som kallar sig sponsor för svensk cykel.

AB är den som under snart två säsonger stridit oförtrutet för ”sitt” avtal med POC, AB kommer ju från den delen (alpina skidor) där POC varit aktiva länge och visst är det kul att ordna avtal med sina gamla polare, en fråga som ”kliat” hos mig redan från 2016 är om AB innehar två anställningar?
Varför fortsätta strida med sådan oförtrutenhet med ett upplägg som skadar och redan har skadat den sport man säger sig företräda annars och med det massiva motstånd, resultatet är ju solklart inför allas ögon.

Stefhan Klang, ja därifrån kommer ingenting.
Övriga inom SCF, det är tyst även därifrån vad jag kan uppfatta, noterbart är att tre tunga funktionärer från 2016 inte finns kvar inom SCF.

Landslagsverksamheten har väl aldrig varit mindre, vi skickar inte ut landslag ändå är pengarna tydligen slut. Jag får signaler om att de få cyklister (t ex ingen herr Junior) som skall skickas till VM skall betala sin mat ur egen plånbok!
Kan det bli sämre........."

Tråkig läsning. Vad kan man göra för att förbättra läget då? För så här kan vi väl inte ha det?

Vad tycker ni om POC?
Köpte svindyra POC handskar i tron att de skulle vara lite bättre, det tog inte lång stund innan sömmar sprack och plastbitarna under skinnet stack fram, som tur finns ju Extreme Repair men det känns ju kymigt att behöva laga nästan nya handskar. Inge mer POC för mig, tack o Poc!

Vad tycker ni om POC?
Utan att en endaste gång ha använt några av POCs produkter (utom i provrum vid ett tillfälle) så tycker jag personligen att det luktar skit och högtravande marknadsföring lång väg av POC.
De säljer inte för att de är bäst rent kvalitétsmässigt utan snarare för att de är bra på marknadsföring och sponsring.
(Riktigt unket hanterat med Rissveds förresten)

Näe.. POC är pastellfärgad färgglad skit för trendkänsliga och ängsliga svenduro-cyklister.
Får mest vibbar till poserande nybörjare som köpt på sig ett helt kitt i samma serie men sen upptäcker att de inte ens kan cykla.
Dessutom så har förmodligen deras mamma betalat alla prylarna.

Räcker långt med pryttlar från Craft, Shimano, Endura etc.

Tillbaka
Topp