Vad väger era cyklar?

Vad väger era cyklar?
Vad blir kilopriset /minskad vikt? Ska vi räkna på avrundnig till närmaste hundralapp/hg, och vad kosta varje kapat minut på favoritslingan?

/By

Vad väger era cyklar?
Jobba nu Bylund. ;o)

MTB är en materialsport. Gillar man inte prylarna så får man tjacka en segelbåt eller något annat grumt.

//Skogling

Senast redigerad av en moderator:
Vad väger era cyklar?
Vaddå? Jag har ju nya handtag/grepp till jonnen. Tretti Spänn!! Vikt? Vet ej, men dessa är ju transparenta, och något som inte syns kan ju inte väga mycket.
Mattematist uppställning: Inte mycket/30 spänn= Litegrand

Vad väger era cyklar?
Orbea MTB: 12.4 kg - inte ett gram kolfiber so far, standardsadel och Pilot XC så det finns ju att jobba med :-)

Avanti (alu.) LVG: 8.7 kg - enda kolfibern i framgaffeln och så det finns lite att göra här med...

Vad väger era cyklar?
Någon som kan vikterna på de här ? (Båda är medium)

1. Cykel 1
2. Cykel 2

Edit: Tur att jag har koll på mina egna inlägg, speciellt när de ligger så långt från varandra haha

Vad väger era cyklar?
MTB:
GIANT NRS Comp, något deffad: 11kg med pedaler.
Nästa säsong blir lättare, då ska hojen under 9,5kg. Men då måste jag nog börja åka HT igen...

Räser:
GIANT TCR Zero: 7,lätt... Världens bästa cykel?? Troligen!

Vad väger era cyklar?
jag är snart en riktig WW, har precis gjort klart mitt viktchema för min triiil, tyvär så har jag inte uppgifter på allt så den väger just nu 6222 gram....

edit:

styre
styrstam
vevparti
pedaler
däck
nipplar
spaces
starnut och topplock
sadel
och snabblås till hjulen ha jag inte viktuppgifter på :P

Vad väger era cyklar?
Denna tråden har jag inte sett innan.

Min stinky Dee är några hekto lättare än Leos Bullit. 16,4 kilo med bara en klinga fram(34t).

/Jan

Vad väger era cyklar?
Min cykel har lagt på sig 400 g under dagen :-)

Inför hösten övningar bytte jag ut de lättrullade XC-svetto Michelinarna mot lite grövre Big Betty Guiglui.

/Anders

Vad väger era cyklar?
TommyE skrev:
-------------------------------------------------------
> 11.81 kg. Ca 700 gram tyngre än förr (tyngre ram,
> ekrar, sadel och styre).

Vilken cykel? Bild? =)

Vad väger era cyklar?
onbred:

Inget foto på den än (kolla signaturen för lite komponentbilder). Det är en Crescent Gram (1996) ram med merparten av delarna som satt på min Merlin XLM. Den ser ganska ordinär ut om man jämför med många andra cyklar som finns här på forumet. Alla dekaler på ramen är borttagna. Hela cykeln är i stort sett mattgrå med inslag av polerat silver (aluminiumdelar) samt en "antikbrun" lädersadel, inget kolfiber utom i bromshandtaget.

Vad väger era cyklar?
TommyE skrev:
-------------------------------------------------------
> onbred:
>
> Inget foto på den än (kolla signaturen för lite
> komponentbilder). Det är en Crescent Gram (1996)
> ram med merparten av delarna som satt på min
> Merlin XLM. Den ser ganska ordinär ut om man
> jämför med många andra cyklar som finns här på
> forumet. Alla dekaler på ramen är borttagna. Hela
> cykeln är i stort sett mattgrå med inslag av
> polerat silver (aluminiumdelar) samt en
> "antikbrun" lädersadel, inget kolfiber utom i
> bromshandtaget.

Jag älskar prylbögar... Mmmmmmmmm... Titan fetischist ! :o)

//Skogling

Vad väger era cyklar?
Hade lite tid över igår kväll så varsågod...
Antal:    233st*
Min:      4,3kg
Max:     25,0kg
Medel:   12,4kg
Median:  11,6kg

*Det verkliga antalet cyklar som finns i tråden är troligtvis mindre.(Läs nedan)
y9101g.jpg

Min behandling av inlägg:
Inlägg av typ "mellan 11 och 15kg" sorterades bort, dvs sånt som jag uppfattat som ren gissning.
Inlägg av typ "11.1kg med sommardäck och 11.3kg med vinterdäck" kom med som 11,2kg
Flera inlägg av samma person och samma cykeln fast med diverse uppgraderingar, ALLA dessa inlägg kom med. Detta sabbade statisken litegrann men jag orkade inte hålla koll på cykel/användare.

Disclaimer.
Med reservation för eventuella tryck fel, dubbel seende, trötthet, bla,bla,bla, you know, the usual stuff. ;o)

Vad väger era cyklar?
Just ja, jag har lättat min cykel med 7gram!!! Min Rollamajig ligger halvvägs nerför Freight Train... Bullit väger 16.79kg numera, räknar även bort 3 gram i däckslitage. :-)

/Leo

Tillbaka
Topp