Val av cykel för bikepackingracing.

100/120mm
Aluminium
TA
Pakethållarfäste
BBright

En ska bort.

BBright som i ett specfiekt vevlager som inte passa BSA 73? Finns nog ingen sån ingångs mtb skulle jag säga.
Tvek på att det finns nån annan än GC på resten. Det är i så fall nån annan varuhuscykel typ rockrider eller den finska vad det hette. Men ofta är det 130mm+

BBright som i ett specfiekt vevlager som inte passa BSA 73? Finns nog ingen sån ingångs mtb skulle jag säga.
Tvek på att det finns nån annan än GC på resten. Det är i så fall nån annan varuhuscykel typ rockrider eller den finska vad det hette. Men ofta är det 130mm+

Haha, nej BBright finns väl inte på någonting längre förhoppningsvis.

Vad menar du med insteg? mtb med 100mm slag för en mindre slant? Ska det också vara 142mm TA?
Med insteg menar jag mer att det verkar vara de cyklarna som har fästen för pakethållare. Så fort det blir lite finare cyklar försvinner fästena.

Men annars var det väl en bra lista som Raggamuffin skrev. Om jag själv får skulle det då vara;
100/120mm gaffel
Aluminium/Kolfiber/Stål spelar ingen större roll, vikt däremot.
TA fram och bak (för större utbud av hjul tex)
Pakethållarfäste
Gängat vevlager

Med insteg menar jag mer att det verkar vara de cyklarna som har fästen för pakethållare. Så fort det blir lite finare cyklar försvinner fästena.

Men annars var det väl en bra lista som Raggamuffin skrev. Om jag själv får skulle det då vara;
100/120mm gaffel
Aluminium/Kolfiber/Stål spelar ingen större roll, vikt däremot.
TA fram och bak (för större utbud av hjul tex)
Pakethållarfäste
Gängat vevlager
Ja, Grand Canyon stämmer in på det tekniskt. Oklart om den gör det i övrigt.

Ja, Grand Canyon stämmer in på det tekniskt. Oklart om den gör det i övrigt.
Jag har i många år undvikit de större drakarna. Men jag har nog förändrats. För nu ser jag cykeln mer som ett verktyg. Visst känner jag mer för Fairlight än för Scott. Men i stort är båda ett verktyg för att genomföra äventyret.

Tillbaka
Topp