Val av ny MTB (Trek vs Specialized) - tips / råd
Fick mersmak efter mitt första MTB köp. Eftersom detta var en relativt enkel/budget MTB cykel för strax över 5 000 :- hade jag inte allt för stora förhoppningar, men den har ändå fungerar hyfsat men nu är det dags för nått mer rejält....
Jag har siktet inställt på följande modeller (vet inte ifall dom är helt jämförbara men dom känns alla vettiga för mitt ändamål)…
TREK FUEL EX 7 ELLER 8
TREK SLASH 8
SPECIALIZED STUMPJUMPER ST COMP
SPECIALIZED STUMPJUMPER FSR COMP
Nu har jag bara varit runt hos cykelhandlare där man säljer antingen Trek eller Specialized så beroende på vem man pratar med förespråkar de självklart det varumärket de säljer & det gör mig lite less så tänkte därför lyssna med någon "oberoende" som kanske prövat bägge eller har mer erfarenhet från det ena eller det andra....Eller kanske nått helt annat.
Jag har sett diverse trådar och jämförelser men inte mellan just dessa.
Tacksam för alla tips / råd
=)
Jag har siktet inställt på följande modeller (vet inte ifall dom är helt jämförbara men dom känns alla vettiga för mitt ändamål)…
TREK FUEL EX 7 ELLER 8
TREK SLASH 8
SPECIALIZED STUMPJUMPER ST COMP
SPECIALIZED STUMPJUMPER FSR COMP
Nu har jag bara varit runt hos cykelhandlare där man säljer antingen Trek eller Specialized så beroende på vem man pratar med förespråkar de självklart det varumärket de säljer & det gör mig lite less så tänkte därför lyssna med någon "oberoende" som kanske prövat bägge eller har mer erfarenhet från det ena eller det andra....Eller kanske nått helt annat.
Jag har sett diverse trådar och jämförelser men inte mellan just dessa.
Tacksam för alla tips / råd
=)