vancouver

professorn

Ny medlem
vancouver
hej
Jag ska till vancover i sommar och jag undrar vad man ska besöka för några cykelrelaterade saker?
Oag kör xc men det kan vara kul att kolla på andra saker också.
Om någon vet några bra hemmsidor?
Vi funderar på att ta ett par dagars tur så om någon vet något bra ställe.

vancouver
Du har säkert redan whistler i åtanke men jag nämner det ändå. Har du läst reportaget i cyklopedin om resan till whistler? Jag tycker definitivt du skall åka dit och jag rekommenderar att du läser ovan nämnda reportage om så inte redan gjorts. Har aldrig varit där själv men det är ju en dröm att resa dit :)

vancouver
Hej,
jag och några till ska också åka till Kanada i sommar närmare bestämt 5-19 Augusti.När åker ni?
Vi flyger in via Vancouver och kommer att vara stationerade i Whistler under hela vistelsen. Vi kommer dock även att hojja i bland annat Sun Peaks, Squamish, Kamloops och förhoppningsvis även North Shore i Vancouver. Jag har samlat på mig en hel del länkar inför resan som jag lägger upp här senare ikväll eller imorgon när jag kommer åt datorn de ligger på. Två länkar som jag ändå kommer ihåg är dessa:

En sanslöst cool trailguide över North Shore, nästan i stil med google länken häromdagen:
www.gutsploder.net/frontpage.htm

Trailguide för Whistler området
http://www.whistlermountainbike.com

/Dick

Senast redigerad av en moderator:
vancouver
professorn skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Oag kör xc men det kan vara kul att kolla på andra
> saker också.
>
>
Dagens life saver: glöm inte sänka sadeln till MAX när du är i whistler.
...har hört storys om att det ligger lite folk vid sidan om stigarna som glömt göra just det...

vancouver
Vilken guide!!!
Inte för att jag skulle våga cykla på NS-banorna men dom
har verkligen lagt ner otroligt mycket jobb på att få till
stigar/NS-banor och guiden.
Är Canada stället att åka till på sin MTB-semester?

Dick skrev:
-------------------------------------------------------
<->
> En sanslöst cool trailguide över North Shore,
> nästan i stil med google länken häromdagen:
> www.gutsploder.net/frontpage.htm
<->

Tillbaka
Topp