Vänta på paket-tråden! Del. II

Klickade precis hem en SolarStorm X6 2600 lumen från ledlysen.se. Håller tummarna att den kommer innan helgen eftersom både lördag och söndag är fyllda med familjeaktiviteter dagtid, vilket innebär kvällsturer för att stilla cykelsuget.

Marren sa:
Väntar på två paket med lite äldre prylar, vete fan om all track-info är av godo - hur lång tid kan det ta från Kolding till Tjockhult?
Eller från Hamburg för den delen?
Underbart, nu har ramen landat i Malmö, efter knappt fyra dygn, en sträcka på 24 mil, tar två dygn att gå.
Är väl framme någo gång nästa vecka med den här hastigheten?,; (

Marren sa:
Marren sa:
Väntar på två paket med lite äldre prylar, vete fan om all track-info är av godo - hur lång tid kan det ta från Kolding till Tjockhult?
Eller från Hamburg för den delen?
Underbart, nu har ramen landat i Malmö, efter knappt fyra dygn, en sträcka på 24 mil, tar två dygn att gå.
Är väl framme någo gång nästa vecka med den här hastigheten?,; (

Kanske kan hyra en happyiter för personlig cykelfrakt? ;-)

Gandalf sa:
Klickade precis hem en SolarStorm X6 2600 lumen från ledlysen.se. Håller tummarna att den kommer innan helgen eftersom både lördag och söndag är fyllda med familjeaktiviteter dagtid, vilket innebär kvällsturer för att stilla cykelsuget.

Det här går ju nästan för bra, kanske skulle posta i "Postnord levererar inte"-tråden som undantaget som bekräftar regeln? Men jag har å andra sidan inte hämtat ut paketet ännu, så mycket kan fortfarande hända...

Skrmklipp.JPG

Det är mycket på gång nu.... Ny cukel och kläder/skydd från Tyskland, Hjälm från...Sverige? (Ja, man kan ju inte så noga veta nuförtiden). Och så en sändning från Wiggle. Tror jag får ta semester nästa vecka och slå upp tältet vid brevlådan ;)

Nu har mitt paket legat stilla hos posten i en vecka. Börjar ju undra vad de håller på med?

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-09-28 11:24 Stockholm utr,Sverige Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

Boldtaar sa:
Nu har mitt paket legat stilla hos posten i en vecka. Börjar ju undra vad de håller på med?

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2016-09-28 11:24 Stockholm utr,Sverige Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering

Aj då, så står det ju på min tracking också sen imorse.

Jag väntar på nya dojor som är sjukt efterlängtade då jag cyklat hela sommaren med mina 4,5 år gamla vinterdojor som jag vinterpendlat skiten ur, och de är så klart halv-exploderade + ANNAT. Doften efter sommarcykling i de skorna är inte att leka med.

Tyvärr åkte jag på kombinationen Royal Mail och PostNord rekommenderat brev trots premiumpris, så kommer de fram innan helgen är det väl att betrakta som ett mirakel.

Nämen, skorna är redan framme på mitt uthämtningsställe.
Får väl medge att det var rätt bra denna gång. Postat i måndags från Surrey, England.

Det går inte fort inte. Skickades från Actionsports (i Neuenrade) i måndags.

dpd sa:
04.10.2016 21:37 Hagen (DE) In transit.
05.10.2016 21:15 Unna (DE) In transit.

Inte ens minimifart för ACP brevet. Kanske man borde cykla ner med Bullitten och möta upp i Hamburg...

Beställde från cykelgear.se i förrgår. Det skulle komma imorgon eftermiddag.
Men nu fick jag ett meddelande att det redan kommit!
Kan bevisligen hända att prylarna dyker upp tidigare än väntat ibland också :)

...jaha, ett paket som fastnat i tullen i två veckor. Ringde Postnord. Han kollar. Återkommer och säger "vi kan inte hitta det", nähä!? De kan visst inte se vart det tagit vägen eftersom det åkt till tullen. De föreslog att jag skulle kontakta avsändaren och reklamera. Men wtf! Grymt irriterande!

Jaha... Då ska vi se om Postnord lyckas

image.png

a) slarva bort cykeln
b) krossa cykeln
c) låtsasleverera den
d) leverera den till någon annan
e) returnera den till YT
f) köra runt den på ett flak genom Sverige
g) faktiskt levera den rätt, oskadad och snabbt

Paketen från rosebikes med skogskläder och skydd kom fram och allt passade
Hjälmen från Frankrike blev utkörd av den vanliga brevbäraren??? Den satt som en smäck!
Skor och pedaler kom som det skulle.

Ska det bli 4 av 4 rätt??? Spänningen är olidlig.

Om cykeln kommer så är ju misären total! Då har ju allt kommit hem och ändå kan jag inte cykla....

Senast ändrad:
Sambal Oelek sa:
...jaha, ett paket som fastnat i tullen i två veckor. Ringde Postnord. Han kollar. Återkommer och säger "vi kan inte hitta det", nähä!? De kan visst inte se vart det tagit vägen eftersom det åkt till tullen. De föreslog att jag skulle kontakta avsändaren och reklamera. Men wtf! Grymt irriterande!
men ok. Fick en avi från Posten i lådan när jag kom hem. Det var detta paket! Full koll. Typiskt när jag köade länge för att få prata. Jaja. Bra då

Men! Postombudet lämnade paket till en före mig som visade leg. Men fick då fel paket. Det var till någon annan. Helt otroligt va. Full koll där. Skandal.

Nästan för bra för att vara sant.

image.png

Iofs kan det ju fortfarande hända massor på de 7 km som det är från Ängelholm hem till mig ;)

Men jag har rätt bra erfarenheter av mitt postbud.

Jeppe_E sa:
Nästan för bra för att vara sant.

Iofs kan det ju fortfarande hända massor på de 7 km som det är från Ängelholm hem till mig ;)

Men jag har rätt bra erfarenheter av mitt postbud.

Ja inte har du väl mkt annat för dig än att ligga på fönsterbrädan & spana efter postbilen ;-)

NOTE FOR COMPLETE BIKES:
-------------------------------
If you have ordered a complete bicycle, the parcel will be sent within the next 2 - 3 working days after receiving this e-mail.
Your bicycle is currently in the final assembly. The mentioned track and trace-number will be activated as soon as the bicycle is picked up by DHL!

Synd att man inte är läskunnig!
Det STORA paketet skickade separat via DHL ett par dagar senare.
Ser ut att fortfarande vara i Tyskland. Så fast PDP/Postnord gjorde ett OK jobb så väntar jag fortfarande. :(

mitt STORA paket är på väg med Schenker nu men det går inte att beräkna ankomstsdag, vad fruktansvärt det är att vänta :) men borde ha det till helgen tycker jag!

R2 bike har lyckats missförstå att det ska sitta mer än 8ekrar per sida & hjul. Väntar på backup av flera silverfärgade pinnar så jag kan få börja bygga

NLC sa:
Mange. sa:
R2 bike har lyckats missförstå att det ska sitta mer än 8ekrar per sida & hjul. Väntar på backup av flera silverfärgade pinnar så jag kan få börja bygga

De ville väl bara att hjulet skulle bli så lätt som möjligt ?

Tydligen ville jag det med, då ekerkalylatorn spottade ur sig siffror som gjorde att jag beställde fel längder =(
En vecka returträsk att se framemot

Ett set två punkt sexor till fruns hoj och ett extra två punkt åtta till min hoj. Ser fram emot leveransdagen.

Bilagor

• image.png
    image.png
    114.7 KB · Besök: 40
Sambal Oelek sa:
mitt STORA paket är på väg med Schenker nu men det går inte att beräkna ankomstsdag, vad fruktansvärt det är att vänta :) men borde ha det till helgen tycker jag!
jaha, det sket ju sig rejält. Inte hänt något alls på en vecka. Undrar vad är frågan om. Ringer Schenker, han kollar. Men får till svar "vi vet inte vad som hänt". Nähä?!?! Men va f---n, det har suttit på terminalen i en vecka nu. Kanske de har använt det som kaffebord!?

Tillbaka
Topp