Vänta på paket-tråden! Del. II

Bengt-re sa:
Blir nog oljig väst...

Snabbt går det inte att få paket när de skall gå förbi alla länder i EU innan de kommer till sverige. Inte alls bitter... nejdå.... *mutter*

Yeaj! Postnord överpresterade - jag slipper oljeskadade kläder i morgon!!

Äntligen har vi vår lastcykel, och hej vad det går. :)
Trevlig look, ett mäktigt rull och bekvämt med elmotor.
lastcykeln.jpg

För 16kkr inkl frakt känns det som ett kap. :)

Status på mitt paket från DHL är att den är levererad, men jag har fan inte tagit emot det! När man kollar på leveransbeviset står det bara "mottaget av: fel lev". Vad betyder detta? Ringde DHL kundtjänst och de hade såklart ingen aning då de har samma info som mig, alltså noll...

Mitt paket skickades snabbt genom tyskland, men såfort det kom innanför Sveriges gränser och Postnord tog över så började problemen...

Först försvann det i Malmö och man la in en begäran om att söka efter mitt paket. Fet hittades och skickades till Järfälla eller Täby (?), vilket av dem vet man inte på Postnord. "Men sökteamet jobbar för fullt" säger man. Låter oroväckande...

Det blir nog ingen ny cykel denna helg är min gissning. Hur fan lyckas man tappa bort samma paket två gånger på några dagar, som dessutom är under "sök-flagg"?

:(

Ronnie B sa:
Mitt paket skickades snabbt genom tyskland, men såfort det kom innanför Sveriges gränser och Postnord tog över så började problemen...

Först försvann det i Malmö och man la in en begäran om att söka efter mitt paket. Fet hittades och skickades till Järfälla eller Täby (?), vilket av dem vet man inte på Postnord. "Men sökteamet jobbar för fullt" säger man. Låter oroväckande...

Det blir nog ingen ny cykel denna helg är min gissning. Hur fan lyckas man tappa bort samma paket två gånger på några dagar, som dessutom är under "sök-flagg"?

:(
mmm.... detta mail fick jag igår, efter att det gått tre arbetsdagar som de sade att det skulle maximalt ta:

Postnord sa:
Hej

Jag har fortfarande inte lyckats lokalisera försändelsen 01yyyyyyyyyy5A

Jag fortsätter jobba med ärendet och återkommer med status.

Med vänlig hälsning

Xxxxxx

42Hz sa:
lleberg sa:
Äntligen har vi vår lastcykel, och hej vad det går. :)
Trevlig look, ett mäktigt rull och bekvämt med elmotor.

För 16kkr inkl frakt känns det som ett kap. :)

Oj, köpt i Sverige?
Den soffan... Sadeln gick inte av för hackor! ;)

Jo faktiskt, hittade en annons till företag på blocket, 16kkr inkl frakt., finns här: http://www.motorhandel.se/elcykel/orion-comfort-el-ladcykel-2424-50.0.7379.1.php
Sadeln är plush, 2" däck och en upprätt sittställning, den är jäkligt chill att glida fram med elassisterat.

Väldigt nöjd och det känns som en kvalitetsprodukt, enda minuset är nog de ickehydraliska skivbromsarna, men de funkar, och kan ju bytas ut med tiden.

Senast ändrad:
Har länge klurat på om jag inte skulle ta och shoppa lite bredare (och styvare) hjul till FS:en, men inte kommit till skott då jag siktat på karbååån, och det har inte känts riktigt motiverat att betala så mycket (den här gången). Men så skummade jag runt på bike-discounts hemsida i samband med köp av annat, och slog till på ett set Hope Tech 35W utan att egentligen fundera mer än fem minuter. Hoppas det blir bra! Lite tyngre än önskvärt, men fortfarande ganska lätt för att vara alu och brett:-)

max_35W_A_433736.jpg

Test: http://www.vitalmtb.com/product/gui...hnology/35W,18096#product-reviews/2609/expand

Surt nog så ökade väntetiden från "2-8 dagar" till 2:a juni så fort jag lagt beställningen:-/ Men vafasen. Får lite annat smått och gott innan dess att trösta mig med. Lättrullade däck till HT:n till exempel:-)

Fräulein sa:
Spacekitty sa:
Färgglada strumpor. Klarade mig undan tull den här gången också.

Snygga strumpor! Är du nöjd med dom? Hur är kvaliteten? Lite sugen att beställa ett par eller tre.

Jag har bara ett par Ridge Supply sedan tidigare, köpta förra sommaren, och dom har varit sköna och hållbara, så jag tänkte fortsätta med dom. Frakten är dyr och köper du många är risken för tull stor pga utanför EU.

Satt och funderade på att bygga en bastu ute i min sambos stuga men såg att det kommer behövas bygglov så jag chansade och googlade på "portable sauna" och hittade ett bastu tält, mb-10 på mobiba.se som jag tänkte ställa nere vid sjön.

Nu har tältet kommit och det ser helt ok ut (har ställt upp det på tomten för att se hur det ser ut), så om 2 veckor ungefär blir det invigning ute i Bussjö, först bastu och sen hopp från bryggan :D.

A_bastu_finska_viken_bildrep_b_www.jpg

Senast ändrad:
Scale60 sa:
Satt och funderade på att bygga en bastu ute i min sambos stuga men såg att det kommer behövas bygglov så jag chansade och googlade på "portable sauna" och hittade ett bastu tält, mb-10 på mobiba.se som jag tänkte ställa nere vid sjön.

Nu har tältet kommit och det ser helt ok ut (har ställt upp det på tomten för att se hur det ser ut), så om 2 veckor ungefär blir det invigning ute i Bussjö, först bastu och sen hopp från bryggan :D.

Frestande, jag har ju funderat på att bygga bastu vid sommarstugan...

ForesterGuy sa:
Scale60 sa:

Frestande, jag har ju funderat på att bygga bastu vid sommarstugan...

Själv tänkte jag att det blir bastutält nere vid sjön i sommar sen bygger vi om halva verkstaden, den delen som vetter mot sjön till en bastu och tar den rostfria vedkaminen från bastutältet.

Paket 1: Har de försökt skicka tre ggr från Kina och hit men det går inte.

Paket 2: Verkar försvunnet nånstans mellan Kina och här.

Paket 3: Fått från Kina. Men en grej saknas.

Paket 4: Fått, en grej fungerade inte.

Paket 5: Har Posten slarvat bort, reklamerat.

Paket 6: Samma som Paket 5, det har jag fått och allt är rätt, hallelujah!

Paket 7: Har försvunnit i Sverige.

....

Det var en sammanfattning över mina 7 senaste beställningar. Ska det verkligen vara så att det oftast blir något problem?? Det är riktigt bedrövligt. Hoppas inte jag behöver beställa något på ett tag nu, lite less.

Väntar på en cykel. Undrar om den hinner komma innan helgen?

Har slutat att vänta på en restad kedja som är skickad - för två veckor sedan... Påstår de. Jaja... det var ju bara en kedja, vem vet - den kanske kommer en vacker dag.

Jag var till LBS och handlade idag, vågar inte beställa något :) fick ett svar från Posten att utrikesterminalerna är överbelamrade med reklamerade försändelser så det tar nog en stund till för dem att ro ut detta.

Åh nej, väntar på en hoj som skickades från Österrike igår! Får hålla tummarna att postnord inte tar över hanteringen... av flera skäl, när jag tänker efter. Borde ha lagt mer energi på att kolla upp leveransfirmorna.

Första inlägget!

återbörjaren sa:
Åh nej, väntar på en hoj som skickades från Österrike igår! Får hålla tummarna att postnord inte tar över hanteringen... av flera skäl, när jag tänker efter. Borde ha lagt mer energi på att kolla upp leveransfirmorna.

Första inlägget!

Välkommen!

Inget är ju så härligt som att vänta. Bakre växelföraren blev skev när jag körde omkull sommarn '15, sedan dess har det inte gått att få ut den till minsta drevet. Men nu har jag nästan väntat klart och äntligen beställt en ny. UPS har lovat att komma med den innan helgen.

Scale60 sa:

va, seriöst!? haha, visste inte att det fanns sådana där. Det värmer i hjärtat av en bastudiggare som mig själv, bastade flera ggr i veckan i huset jag växte upp i, nu är det mer nån gång per år :(

Bengt-re sa:
Väntar på en cykel. Undrar om den hinner komma innan helgen?

Har slutat att vänta på en restad kedja som är skickad - för två veckor sedan... Påstår de. Jaja... det var ju bara en kedja, vem vet - den kanske kommer en vacker dag.

Fick kedjan. Cykeln i UPK Malmö Sweden så blir väl ingen psykel till helgen då.

Väntar på Hope 35w bakhjul och en Ccdb inline till enduron, det nya brandx reglaget till droppern fick jag levererat i hand av "springpojke"?

Ska bli skoj å jämföra monarch plus och inlinen sen.

När man beställer från Bike-Components, hur lång tid brukar det ta från att det står på DeutschePost/DHL-trackingen:
"Status am Fr, 05.05.17 08:50 Uhr
Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben. (Homepage / Online Sendungsverfolgung"

Tills paketet är sökbart hos Postnord?

Nu har det iofs varit helg men förra paketet kom aldrig till Sverige utan gick tillbaka till BC, från just den statusen.

Nån som kommer ihåg?

Fänks på förhand!

Schreddan sa:
När man beställer från Bike-Components, hur lång tid brukar det ta från att det står på DeutschePost/DHL-trackingen:
Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben. (Homepage / Online Sendungsverfolgung"

Nu har det iofs varit helg men förra paketet kom aldrig till Sverige utan gick tillbaka till BC, från just den statusen.

Nån som kommer ihåg?

Fänks på förhand!
kanske det går att hitta på DPD?
https://www.dpd.com/tracking

Sambal Oelek sa:
Schreddan sa:

Nån som kommer ihåg?

Fänks på förhand!
kanske det går att hitta på DPD?
https://www.dpd.com/tracking

Tack för tipset! Tyvärr ingen träff där.

Beställde en Nukeproof 275 Race 2017 från Chainreactioncycles den 23 April. Lyckades fånga första maj och nu skickas den fel (ska till gbg). Aja, det är så nära nu att det bara är att bita ihop.

Bilagor

• Namnlös.png
    Namnlös.png
    16.9 KB · Besök: 266
Jag har fått ett oväntat paket till nån "DHL Swipbox" som aviserades per sms. Går det att ta reda på varifrån det kommer? Får ingen träff på kollinumret (som stod i sms:et) på DHL:s svenska eller tyska hemsidor, och jag är hemma och sjuk så jag släpar mig inte gärna kilometern bort och hämtar paketet utan att veta vad det är. Eller i alla fall från vem:-)

Plötsligt bestämmer sig DHL (Freight) att köra ut mitt paket istället för att skicka ett SMS om att iförvägsboka tid (eller hämta på terminal) - #voffogördipådetteviset ?

Schreddan sa:

Nån som kommer ihåg?

Fänks på förhand!

1-2 dagar max när det funkat bra (de flesta gånger, men verkligen inte senaste gången, då det blev ett slags paket-inception som varade i två veckor).

Tillbaka
Topp