Vänta på paket-tråden! Del. II

strejkar posten i Tyskland?

SNAG_Program-0369.png

daikai1 sa:
Behövde snålfixxa cykeln tills jag skaffar en ny och ville inte ha allt för dyrt om jag inte ställer in växlarna rätt.

Tröttnade på överprissatta delar hos LBS´er som inte hade allt hemma så fick bli en beställning på lite trams som behövdes.
Vad sägs om en shimano cs-hg300 9delad kasett för 399:- t.ex. (kostar runt 200:- på nätet)...

Det kom idag, lätt masserat av postmord. nu ska jag bara ställa in växlar och lufta broms efter att cykeln stått uppåner en vecka :S

19399645_10213217665345008_3865659836758488946_n.jpg

(srry för korspost)

Senast ändrad:
Någon som vet om DHL kör ut till uthämtningsställen på midsommarafton? Betalade extra för DHL Express från Wiggle i Tisdags, och nu står det förväntad leveranstid 26:e... Värt.

Senast ändrad:
Beställde en Wahoo Elemnt Bolt igår hos Outnorth, skickades idag. Så på måndag landar den förhoppningsvis hos ombud. Trist med långhelg när man väntar paket.

Senast ändrad:
Väntar på första heldämpade hojen, en Canyon Spectral AL 5.0 EX 2017 samt lite tillbehör :) Skickades med UPS från Frankfurt i fredags och väntas vara framme onsdags nästa vecka. Snart blir det åka av!

Bilagor

• Skärmavbild 2017-07-22 kl. 21.42.53.png
    Skärmavbild 2017-07-22 kl. 21.42.53.png
    14.6 KB · Besök: 116
Makten sa:
Invänta avisering, fastän sms-avisering skett. Haken är bara att jag inte fått nåt sms. Spännande!

Schenker nomineras härmed till årets klåpare! Mycket riktigt, när jag kom till utlämningsstället så gick det minsann absolut inte att hämta ut paket bara med kollinumret. Man måste ha aviseringsnumret, hur jag nu skulle lyckas få något sådant utan att ha fått ett sms, vilket jag inte kunnat få då det inte fanns något telefonnummer angivet.

Efter en del tjatande så gick tanten med på att vi åtminstone okulärt titta på paketen som kommit under dagen (ca 10 stycken, jättejobbigt!) och det tog ungefär två sekunder att hitta mitt paket. På paketet fanns inte min adress, bara adressen till utlämningstället. Därmed hade jag aldrig fått nån brev-avi heller, gissar jag. Men streckkoden funkade och till slut fick jag ut paketet.

Så nu har man blivit med karbångstyre:-)

Idag kom första delen av byggsats som förhoppningsvis skall bli nåt bra och fint. Om det går att se på bilden för allt mög bakom förstås :-)
Hjul och diverse småpryttlar ligger på ICA och väntar eftersom jag kom hem för sent idag, grupp skall också vara på väg.

Bilagor

• DSC_0194.JPG
    DSC_0194.JPG
    255.2 KB · Besök: 75
Väntar på en skogsgrön Suunto-klocka som kommer med UPS. Den har varit "Out for delivery" sedan 11:03 i förmiddags.

Bilagor

• Skärmavbild 2017-08-03 kl. 19.58.14.png
    Skärmavbild 2017-08-03 kl. 19.58.14.png
    5.7 KB · Besök: 133
DHL har drällt bort mitt paket från B-C :(
Beställde ett "drivlinerenoveringskit" till kompisens CX och DHL lyckades drälla bort paketet redan på uppsamlingscentralen i Köln...
Tisdagen 1'a aug kl 19:20 är den senaste noteringen.....

B-C har startat en reklamation mot DHL och allt jag kan göra för tillfället är att vänta. :-/

Jag tänkte väl snarare vad det gör som inte ett märkesstyre för en tusenlapp eller så gör, för såna finns ju ett par stycken. Specen verkar ju vara ungefär samma som alla andra kolstyren vad jag kan se. Men jag har fattat att ni kanske inte alltid jobbar så, måste vara skönt att vara ekonomiskt oberoende ;-)

Väntar på nya kolfiberhjul, men mina förhoppningar börjar minska för var dag att dom är hela vid leverans tyvärr. Om Postnord ens behagar att leverera dom?
Screenshot_20170821-221149.png

Väntar på nya fälgar till stighojen, nytt airshaft till gaffeln på min HT-29a som ska höjas från 100 till 120 mm, och SKF-packningar till gaffeln på stighojen, då jag sabbat dess packboxar lite.

Det är från bike24, verkar hanteras av DPD, och befinner sig i Dortmund.

Beställde en Radon hoj från b-d, önskade att jag väntade på paket, men inte höry något efter bekräftelsemailet för ett par dagar sen....

Paketet är redan framme enligt DPD, tror dock att Postnord hittar nåt sätt att inte lämna det på utlämningsställe till ikväll, men på måndag så...

Bra frakt annars, paketet plockades upp i tisdags kväll i Kesselsdorf.

Tillbaka
Topp