Var bor alla?

Var bor alla?
Konsnablius: Var så säker!.. Är man några stycken kan det blir riktigt roligt.. körde sträckan Hofors - Kungsberget förra året vilket bitvis bjöd på riktigt trevlig åkning. Å andra sidan hungarar jag alltid efter att hoja så.. känner du för cykelsällskap.. säg till! ;-)

Var bor alla?
Mohawk: Vad har hänt med din höftled?

Hm... jobbar du på Extrude? Då antar jag att du har varit med och tagit fram de där små beroendeframkallande onlinespelen... T.ex Mtb-spelet och SAIK:s lilla spel....??

Var bor alla?
Lonewolf : nära Nannaskolan? Då är vi riktigt nära varandra då, jag finns vid (i) Gamla Mejeriet. Med tanke på vädret i söndags och idag så får vi sammanstråla och ta en tur tillsammans om vi kan hitta en tid när vi båda kan?

/AWi

Var bor alla?
Stockholm - Björkhagen, dvs i Nackareservatets skogsbryn. Minst sagt praktiskt ur cykelhänseende. Men lagom till säsongens början blir det flytt till Kungsholmen.

Var bor alla?
Vad trevligt med sådan spridning! Sjävl bor jag i en förort till fjollträsk (Stockholm) som heter Hökarängen. Här har man nära till en massa sköna sjöar att cykla runt sommartid och ovanpå vintertid.

Men idag blir det nog en riktigt lång tur. Vädret är helt underbart!

Var bor alla?
OT:

Vilde Ville:

Jag var sjuk i tre veckor och lät bli att träna under den perioden..
När jag sen blev frisk körde jag på som vanligt och tog ett tre timmars pass på motionscykeln..

Fick då värk i höftleden som bara blev värre och värre.. Dum som jag var slutade jag inte cykla direkt när det började.. Gjorde riktigt ont på slutet.
Nu efter två veckor får jag fortfarande ont när jag rör på mig fast jag
försökt vila. Måste antagligen vila ut ordentligt.. Rädd för att det är en inflamation eller nåt.. Försöker just nu få tid på hälsocentralen och lägger ner all träning tills jag känner mig helt bra eller tills ev. läkare säger nåt annat.

Jobbar liksom "Konsnablius" på Extrude. Det är han som i första hand ska ta åt sig äran för våra spel eftersom han både står för de flesta idéerna och är den som sköter programmeringen..

Var bor alla?
Göteborg, sveriges framsida. ;-) Här finns många guldkorn, som bl.a. Sandsjöbacka, Delsjöterrängen, Änggårdsbergen, Vättlefjäll, Bohusleden/Vildmarksleden... :-9

/Leo

Var bor alla?
Här är en till som gärna föjer med på en tur längs Gästrikeleden eller liknande. Skulle för övrigt oxå vara kul om flera på detta forum kunde ses i nåt cykelsammanhang under sommaren....The Happy Epic Tour el nåt liknande..;-)

Var bor alla?
vmemam:

Finns det några schyssta rundor där i trakten? Min far kommer från en liten by utanför Runemo (närmare bestämt Klitten) och vi har stuga där.
Har funderat på att ta någon tur där i sommar!
Kanske en Happy goes to Ovanåker med dig som guide???

Var bor alla?
Gävle här med,

har själv åxo tänkt lägga ut planerade långturer här på siten)och GCAs och SCKs) för att få några fler med. är ju bara att lägga ut tid, plats och hur länga sen så får man se vilka som kommer.

Var bor alla?
TOMATEN:
Var uppe för några veckor sedan men då körde jag bara tokfrusen grusväg och asfalt. Vågade mig inte ut i de igensnöade storskogarna utan karta eller lokalkännedom....
Känns dock som om det borde gå att få till en rejäl sommartur upp i skogarna från Runemo över Klitten sedan Gällsbo med bad och någon som dyker upp med käk i Galven och sedan genom skogen hem igen....mmmm drömmar!!!
Förmodligen finns betydligt bättre stigar med någon som hittar...

Var bor alla?
Mytomspunnen:

Ja, det finns ju onekligen en hel del skog att utforska här uppe... Själv bor jag så att säga på andra sidan om Alfta, men brukar köra en runda som passerar bl.a. Gällsbo.

Här finns en karta med mitt favoritområde, Vikeberget och Lenaberg. OBS!! Nästan 2MB stor!

Hör av dig vid nästa besök så kan vi ta en tur! Snön dock tyvärr inte försvunnit tillräckligt mycket än för att tillåta skogsåkning.

Var bor alla?
Falun här.

Har inte heller sett någon varg..
Men väl en björn i Bjurs förra året. :)

-<http://www.cykling.tk>-

Var bor alla?
Liksom 42Hz, WipeClean, Emil och snart steel bor jag på Finnmarksturen.

OK, kanske inte bokstavligen men det är svårt att cykla här i stan' utan att hamna på någon del av FMT :)

Håll ögonen öppna, i juli blir det en FMT-Epic med knixiga stigar på lördagen och hela FMT-banan (minus några partier här och var) på söndagen!

Var bor alla?
vmeman och tomaten i alfta, skulle man kunna få hänga med på någon tur nån gång? själv bor man i Bollnäs.

Var bor alla?
Bäste mytomspunnen! Trevligt att du är uppe hos oss i Hälsingeskogarna och cyklar ibland. Självklart skulle vi ta en upplevelserunda någon gång. Jag föreslår följande: Alfta - Vikeberg - Lenaberg - Långhed - Röstabo - Röstaboleden - Enstabo - Väg mot Långrösten - Kärrsbäckssleden - slutdestination med kolhydratpåfyllning och bastubad vid vår stuga vid Långröstens södra sida. Hämtning medhelst bil eller transfercykling ca 20 km åter till startpunkten. Både tekniskt rolig sträckning samt naturskön. Helt enkelt, Upplevelse! Välkommen, Broder!!!!!

....håller på att planera min "sommartur" som jag alltid brukar göra minst en gång per år. Förra året var jag uppe i Åre och njöt. Detta år blir det Helags och "toppbestigning" vid Sylarna, men då får hojjen stå vid tältet....

Post &Auml;ndrad (04-03-30 10:23)

Var bor alla?
Låter som en bra runda Micke (vmemam). Vilken väg (stig) tar du från Lenabeg till Långhed och från Långhed till Röstabo? Det går nog att variera rundorna i oändlighet i Alftas norra skogar...

Förresten: Har du provat "Pilgrimmsleden" söderut från Älvkarlhed? Den är ganska rolig den oxå, jag åkte den ner till Mållongstad i sommras, men den går ju ända ner till Svabensverk.

Var bor alla?
Tjena Tomaten! Jag cyklar via en liten obefintlig stig (tog ett tag innan jag hittade den, den såg så fin ut via gröna kartan) som startar vid kraftledningsgatan och sedan går österut mot Spjälkaberg, sedan lite grusväg. Väl nere i Långhed så blir det vägtransfer till Röstabo för att få lite annan träning i benen några km för att sedan dra loss på leden i Röstabo.

Beträffande Pilgrimsleden så är jag total oskuld. Den får du guida mej på någon gång....

Post &Auml;ndrad (04-03-30 11:45)

Var bor alla?
Skåning och nybörjare här, bor i Lund. Såg några fler skåningar i listan, nån som kör regelbundet nånstans? Denna delen av skåne är tyvärr ganska platt med kommer man lite norrut verkar det finnas fint med spår.

Ska nån ut och köra lite lugnt så kanske jag hänger på, ska bara ha mej en ny hjälm... ;)
Nej, jag har itne vurpat men jag saknade visst vissa kuddar mellan skalle och hjälmkardborren... o såna fanns inte till min gaaaamla potta.

Var bor alla?
AWI skrev:
Lonewolf : nära Nannaskolan? Då är vi riktigt nära varandra då, jag finns vid (i) Gamla Mejeriet. Med tanke på vädret i söndags och idag så får vi sammanstråla och ta en tur tillsammans om vi kan hitta en tid när vi båda kan?

Jösses då har vi ju inte mer än 200 m mellan varandra, gula tegelhuset bredvid Nanna skolan längs med järnvägen!

Skulle vara kul, om du står ut med en nybörjare som inte har tränat upp vare sig flåset eller tekniken ännu?

Hör gärna av dig på rorsman@spray.se så får vi se vad som händer, samma gäller Cannondalemannen så klart.

Cannondalemannen:
kanske du känner för att hänga med också, Luthagen är ju på väg ut ur stan (om man åker norrut vill säga), men som sagt jag är nybörjare och kanke inte klarar ditt tempo men det är upp till dig.

Bosse

Var bor alla?
s99kalle, Än så länge håller jag mig på Tjörn, har hittat en slinga på ca 6,5 mil, mest grusväg en del stigar och lite asfalt. Själv då var håller du till?

//Josef

Tillbaka
Topp