Var hittar man lite udda gängverktyg?

Alex.J

Medlem
Håller på med ett litet projekt till min hoj och behöver ett 5/16" UNF gängsnitt och en 5/16" UNEF gängtapp. Är det nån som vet nån butik som säljer sånt här?

/Alex

Jag vet ingen butik som säljer sådant - men ett bra tips bör vara att söka hos Eniro´s Gula Sidorna efter "mekaniska verkstäder" i ditt område med omnejd. En mekanisk verkstad kan säkert hjälpa dig. Om inte med att finna dessa verktyg för dig att köpa, så åtminstone hjälpa dig med att gänga.
H

Finns en udda butik i umeå som säljer udda grejer, mest skit men även hela sortiment av UNC-bult, dom har mängder av udda verktyg och så..

Dom har knappast postorder dock, och tar inte kort..

Men det fins säkert!

Men varför i hela världen vill man ha en sån gänga, om man vågar fråga.. :D

En bra järnaffär.
Jag köpte en gängtapp till växelörat i järnaffären mitt i mot Bjurslätts torg Björlandavägen på Hisingen.

//Gerry

Fast M10x1 är knappast en uddadimension, finns t o m på Clas Ohlson. UNF-gängor är kanske lite kinkigare. Tips är att kolla med bil/MC-tillbehörsaffärer som pysslar med amerikanare. Kanske lättare att hitta där om det är svårt på det vanliga ställena. Tänker på customfirmor för HD, Hansen racing och liknande.

Tillbaka
Topp