Var laga trasig Garmin Edge?

Magnus K

Aktiv medlem
Min Garmin Edge 530 drabbades av gravitation i torsdags, resultatet är (minst) en krossad display. Var kan jag lämna eller skicka den för ett kostnadsförslag på reparation?

Mvh
Magnus

IMG_20220809_194641782.jpg

Prova att kontakta Garmin Sverige. De har generös kundpolicy och då kommer du troligen(killgissning) få en utbytesenhet(iofs inte ny utan "refurbished") för 750(1.500?) SEK.

Garmin Sverige är riktigt bra på kundservice!

Jag fick min fyra(?) år gamla Edge 1030 utbytt helt gratis i vintras pga skuggkant på displayen

Kan instämma i kören, har också fått en refurbished (kommer i kartong med alla tillbehör så den ser ut som ny) för runt 700:-

Kolla med ditt försäkringsbolag också, jag fick ut ersättning därifrån också så det nära nog gick plus.

Min 540 gick sönder andra dagen jag ägde den. Kontaktade supporten och de sa att det skulle kosta 2100:- för att byta skärmen, inte ett ord om att få något på garantin eller i utbyte. Detta trotts att jag reggat den och nämde att jag köte den i frdags, dvs för tre dagar sedan.

Gick sönder som i slutade bara fungera eller krossad efter krasch/tappad?

Ev kanske försäkringsbolag täcka del av skadan om det är ett olycksfall? Den 530 som jag fick utbytt av Garmin kostade jag typ halva priset av en ny 530.

Min 540 gick sönder andra dagen jag ägde den. Kontaktade supporten och de sa att det skulle kosta 2100:- för att byta skärmen, inte ett ord om att få något på garantin eller i utbyte. Detta trotts att jag reggat den och nämde att jag köte den i frdags, dvs för tre dagar sedan.
Kontakta butiken där du köpte den, du ska ju självklart inte betala något om den slutade fungera efter två dagar.

Kontakta butiken där du köpte den, du ska ju självklart inte betala något om den slutade fungera efter två dagar.
Det var glaset som sprack. Känsligt som äggskal tydligen. Inget jag upplevt på min 1040. HAn inte få på ett skyddsglas, men att det var så känsligt tyder mer på konstruktionsfel än något annat. Jag är allt annat än vårdslös med mina grejer.

Måste fått en sten eller något när vi cyklade i grupp i skogen. Ingen spricka när jag började resan hem, men spräckt från kant till kant väl hemma.

Den satt alltså i hållaren på cykeln under de båda passen jag genomförde. Därefter var den nerpackad i min väska med kläder, låg längst upp utan något ovanpå väskan på vägen hem. Hel när den lades i väskan som jag kunde se, men skräckt när jag tog upp den när jag var hemma.

Jag har köpt skärm på aliexpress och bytt själv på min 530. Kostade mindre än 300:- om jag minns rätt.

Sen lade jag till lite verktyg och nåt lim så kanske blev 450:- tutti…

Tillbaka
Topp