Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pfaff sa:
Du lämnar inte cykeln med det sadelöverdraget ute i regn, va? :-)
Pillo-kun sa:Min gamla Whiskey Pete väntar på en 27.5" kolfibergaffel, kolfiber styre/styrstam och kolfiber sadelstolpe samt ett nytt framhjul eller enbart ett nytt nav för genomgående axel.
Möjligtvis att jag uppgraderar till nya växlar och flyttar över 99års xt växelgrupp till ursprungliga stålram de kommer ifrån, frågan e vilken grupp man ska satsa på.
NLC sa:Pillo-kun sa:Min gamla Whiskey Pete väntar på en 27.5" kolfibergaffel, kolfiber styre/styrstam och kolfiber sadelstolpe samt ett nytt framhjul eller enbart ett nytt nav för genomgående axel.
Möjligtvis att jag uppgraderar till nya växlar och flyttar över 99års xt växelgrupp till ursprungliga stålram de kommer ifrån, frågan e vilken grupp man ska satsa på.
Mums! Vad blev det för gaffel?
Tackar!storfiskarn sa:Den där ser grymt skön ut, skulle va den perfekta brukscykeln för mig tror jag.Magnus Harling sa:Pilsner- och pendlarhäck. Fick en trasig cykel av en kompis, så jag byggde om den lite... Enpetad Kona Dew med mina gamla skogshjul. Breddad bakram för att få plats med tjocka, fina, mjuka däck. 740 mm styre känns lite smalt, men det funkar. :) Väldigt rolig att cykla på!
Får bli att göra något liknande av min brukshoj.
Fungerar kedjespännaren bra?
Allroad sa:Åh, den där var snygg! Vad är det för hoj? :)
rekrej sa:Pendlar på denna, skönt med lite putt-hjälp kl 6 på morgonen med 15m/s på näsan.
ptrk sa:Bytte till vinterdäck på bilen igår. Väckte såklart frågan om när det är dags på pendlaren.
Har ingen större erfarenhet av vinterpendling på hoj förut så undrar därför - när byter ni till vinterdäck på cykeln?
DanielS sa:ptrk sa:Bytte till vinterdäck på bilen igår. Väckte såklart frågan om när det är dags på pendlaren.
Har ingen större erfarenhet av vinterpendling på hoj förut så undrar därför - när byter ni till vinterdäck på cykeln?
Brukar försöka att vänta några veckor längre än med bilen. Brukar bli ungefär i mitten av november...
Det är lättare att doppa ner foten och kolla om det är halt när man cyklar än när man kör bil. I morse var det mot förmodan inte ett dugg halt på smågatorna där jag bor. På väg in mot stan var det saltat så där var det inget problem.
unsuspected sa:Är det kolfibergaffel på den?
Redan i andra posten, för 12 år sedan, påpekades problemet. Men inget har hänt ?Vem skriver ihop rubriken?
@Atlas ! Det är inte för sent att rätta! :-)Vem skriver ihop rubriken?
Visa bilaga 403353
De använder många numseservetter på öken så Dansken på Rosendal kan köpa fler slott. Ingen dum idè alls.Jag fattar inte hur ni håller pendlarcyklarna rena? Själv håller jag drivlinan någorlunda ren och smord. I övrigt kan det hända att jag borstar av de värsta kakorna av saltsprut någon gång då och då...
Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Kör upp en bild på min "naken".Det är en
> RockyMountain Equipe med ett deore vevparti som
> aldrig dör, en marin crmo gaffel som tyvärr är
> lite "död". Fram rullar hjulet från min ännu
> äldre equipe som stals, deorenav och wolber at-18
> fälg och bak ett WI eno/one eccentric fix/ss och
> mavic 317.
> orginalspec:
> http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?
> Year=1993&Brand=Rocky+Mountain&Model=Equipe&Type=b
> ike
>
>
du jag har en orginal gaffel och 14cm styrstam från min Team Marin 93a -till en billig peng, behöver lite översyn men funktionellt är det nog inget fel på den, är väldigt lätta prylar i alla fall! pm'a om det är intressant...
@Atlas ! Det är inte för sent att rätta! :)
Det är väl bara å cykla en omvägVisa bilaga 403280
Finns tyvärr inte längre vid min sida. Såldes här på HR i samband med att jag flyttade närmre jobbet.
Då hade jag ca 12 km enkel väg att pendla, året runt. Nu har jag bara 2 km, tyvärr. Saknar pendlandet väldigt mycket. Om ett år kanske min arbetssituation ändras och jag hoppas på en liten utökning vad gäller sträcka. Har redan nu börjat en mental pendlarbyggtråd.:)
Haha. Det hade jag hunnit glömma på 11 år!O ni historielösa... :) Titeln är en Hommage till:
Våra Fixie hojar!
Tänkte det kunde vara kul med en tråd för enbart bilder på våra fixiehojar. Lite som en Happyvarriant på Fixedgeargallery typ. Börjar bli en del som kör fixed nu, bör med andra ord finnas många fina hojar att visa upp! Lite riktlinjer: - Posta en bild(och kanske lite info) på/om DIN fixie! -...happyride.se
För övrigt är det verkligen dags att bygga ihop nya fixin till sommaren.
Nja, har man sträckan som ett måste känns det mer motiverat än att varje dag cykla en mils omväg. Likaså bygga en pendlare. Jag har dock ibland lyxen att kunna cykla i arbetet och det får räcka tillsvidare.Det är väl bara å cykla en omväg
se det inte som ett måste utan skön träning i vardagen så är det ju löst. behöver ju inte cykla bägge håll varje dag heller. Måndag till, tisdag hem, onsdag till, torsdag hem. Fredag springer du istället :)Nja, har man sträckan som ett måste känns det mer motiverat än att varje dag cykla en mils omväg. Likaså bygga en pendlare. Jag har dock ibland lyxen att kunna cykla i arbetet och det får räcka tillsvidare.
se det inte som ett måste utan skön träning i vardagen så är det ju löst. behöver ju inte cykla bägge håll varje dag heller. Måndag till, tisdag hem, onsdag till, torsdag hem. Fredag springer du istället :)
Ju-jutsu-pendling låter som ett spännande koncept :)19 km till jobbet så det brukar räcka men lite löpning skidor ju-jutsu blir det med