Våra Pendelhojar!
Min pendlare är byggd kring en (aningen för liten) Litespeed Obed-ram från -94. Jag byggde den i april och nu har den rullat drygt 200 mil. I sommarskrud väger den 9.9 kg. Då rullar den på Maxxis Xenith slicks. Nu är den tyngre med Nokian W106-däck och Biltemas dynamoframhjul. Detta framhjul gör nu sin tredje vinter och har hittills gjort sin tjänst utan att knorra. En skivbromsgaffel ligger hemma och väntar på att fälgarna ska ta slut på det nuvarande hjulparet.
För några veckor sedan monterade jag egolapp (av silvertejp). Hade funderat på det länge, men det blev inte av förrän nu. Att ha egolapp är ju fantastiskt! Skorna håller sig torra, bakhjulet håller sig renare, och man slipper blästra vevpartiet. Kan starkt rekommendera egolapp till alla pendlare!
För några veckor sedan monterade jag egolapp (av silvertejp). Hade funderat på det länge, men det blev inte av förrän nu. Att ha egolapp är ju fantastiskt! Skorna håller sig torra, bakhjulet håller sig renare, och man slipper blästra vevpartiet. Kan starkt rekommendera egolapp till alla pendlare!