Edarion skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är det som säger att man inte kan vara med i
> ett "slutet sällskap av endast kvinnor" och sedan
> ge sig ut och cykla med hela klubben vid andra
> tillfällen?
Mini_me skrev:
> (Och att ange att ENDAST kvinnor söker sig till
> slutna sällskap kallar jag för BS)
Nej, det finns helt säkert en handfull manliga stofiler kvar som går från sitt blandade jobb till sin könssegregerade cigarrklubb och vidare till sin rassegregerade moderatbandybana. Allt för att hitta trygghet i känslan att alla delar samma yttre attribut...
Dock med den stora skillnaden att de flesta normala människor tycker det är rätt mossigt och lite unket.
Problematisera mera. Öppna korpgluggarna.
Edarion skrev:
> Hur ofta har du haft dam-modeller? När standard
> är anpassad till damer...
Jag är kort. Som en normallång kvinna, skulle jag tro. Det betyder att jag behöver en mindre storlek väska. Betyder det att jag inte är man, att jag blir förtryckt av normerna, att jag blir förtryckt av min väska eller att det är bra att det finns olika storlekar på väskorna?
Jag har också Nalle Puh-mage. Det betyder att jag behöver större midjerem. Det är kränkande.
Damcyklar och "damgeometri" är rent skitsnack. Män och kvinnor har i stort sett samma kroppsproportioner inom samma folkgrupp. Däremot finns det stora skillnader mellan framför allt nordeuropeer och östasiater, men även andra. De skillnaderna är tiopotenser större än mellan könen. Har du sett en cykel specifikt för japaner någon gång?
Jag brukade slänga med en länk till någon triathletsida som gått igenom data, men sökfunktionen verkar lite kass just nu och jag hittar inte mina äldre inlägg. Se
här så länge.
Edarion skrev:
> Innebär det att normen i dina ögon är att allt
> det där är ok?
Ja, jag runkar alltid offentligt och stoppar händer i skrevet på folk när andan faller på. Suck...
Att det inte gick fram som uppenbar ironi bevisar liksom min poäng. Det är någon sorts nidbild av en man som inte egentligen existerar, som man gömmer sig från. Ren och skär sexism.
#fartrape