Varför cyklar alla andra snabbare?

• Trådstartare Trådstartare JEJ
  • Start datum Start datum
Som sagt, om du är rädd för andra helt vanliga trafikanter ute i trafiken, hur ska du då psykiskt klara en lvg-tävling där du kommer ha andra cyklister axel mot axel och 5-10 cm framför och bakom dina hjul?
Du har nog lite att jobba med, låter det som...
Speciellt nerför när det rullar på i +70 blås. Det där var ngt jag fick jobba med när jag cyklade i Norges nerförslut när hela gruppen led av sömnbrist och hallucinationer?

Som sagt, om du är rädd för andra helt vanliga trafikanter ute i trafiken, hur ska du då psykiskt klara en lvg-tävling där du kommer ha andra cyklister axel mot axel och 5-10 cm framför och bakom dina hjul?
Hellre en och annan liten cyklist än en rusande bil gjord av hårdare material.

Men visst jag gillar väl inte alltid cyklister heller då de är säkerhetsrisk precis som bilar. Nää du, har tycker jag inte att du biter riktigt med ditt argument.

Argument? Jag ställde en fråga.
Mjaa men du kom även med något slags dåligt argument om att det skulle vara så mycket mer skräckinjagande att cykla med andra än att möta alkoholister på vägen. Jag vet att vissa människor (de flesta gör dock) förmodligen aldrig ens tänker på sådana här saker men varje gång jag ger mig ut på vägen är jag skakig, därför Zwift är så bra, jag är skakig för jag vet att jag är som cyklist är helt i händerna på andra människor.

Mjaa men du kom även med något slags dåligt argument om att det skulle vara så mycket mer skräckinjagande att cykla med andra än att möta alkoholister på vägen. Jag vet att vissa människor (de flesta gör dock) förmodligen aldrig ens tänker på sådana här saker men varje gång jag ger mig ut på vägen är jag skakig, därför Zwift är så bra, jag är skakig för jag vet att jag är som cyklist är helt i händerna på andra människor.
Ok, om du känner dig så skakig när du ger dig ut på vägen är det nog bra att du håller dig till Swift. Om inte annat för oss andra trafikanters säkerhet, nervösa och skakiga människor vill inte jag möta ute i trafiken.

Han kanske lägger sig i soloutbrytning direkt. Eller bara kör tempo.

Ok, om du känner dig så skakig när du ger dig ut på vägen är det nog bra att du håller dig till Swift. Om inte annat för oss andra trafikanters säkerhet, nervösa och skakiga människor vill inte jag möta ute i trafiken.
Fast aatt du uttalar dig så där löjligt generaliserande och retsamt så bemöter jag med att säga att min Sunda rädslak tlll trots så varken vurpar jag eller ställer till problem, de gånger jag har varit i krasch har det varit på grund av galningar.

Men du får ge dig själv medaljer för varje gång du vurpar för det är ju bevis på framgång.. Nää du det är bara att faktum, det är livsfarligt ute på vägarna och det kan bara en självmordsbenägen förneka. En alkis och så ligger du död i diket. Så då tar jag vägar som är rätt så dåliga och har fler korsningar till förmån för att de inte har lika många bilar. Andra cyklar på 90-talar.

Jag cyklar landsväg några gånger i veckan så här års. De flesta bilister verkar synnerligen nyktra, det funkar oftast mycket bra på "mina" vägar.

Det gäller ju också att välja de vägar man cyklar på, och även inse att man själv är en trafikant som behöver ha uppsikt på omgivningen och vara beredd att agera på diverse händelser. Klarar man inte det utan att sitta och skaka gör man nog bäst att hålla sig till Swift.

Fast aatt du uttalar dig så där löjligt generaliserande och retsamt så bemöter jag med att säga att min Sunda rädslak tlll trots så varken vurpar jag eller ställer till problem, de gånger jag har varit i krasch har det varit på grund av galningar.

Men du får ge dig själv medaljer för varje gång du vurpar för det är ju bevis på framgång.. Nää du det är bara att faktum, det är livsfarligt ute på vägarna och det kan bara en självmordsbenägen förneka. En alkis och så ligger du död i diket. Så då tar jag vägar som är rätt så dåliga och har fler korsningar till förmån för att de inte har lika många bilar. Andra cyklar på 90-talar.
Säger bara att cykla i stan, fy fan. Mamman går med barnvagn och fejjan klistrad i klösbrädan medan de andra 2-4 telningarna vinglar runt över hela cykelbanan till fots eller på cykel, t o m hundra meter bort, mamman har ingen aning och inget intresse i de små liven, nu är det egentid på Insta som gäller. Undrar vad Kardashians har hittat på idag, det är viktigt liksom...
När man slutar trampa och frihjulet börjar knattra hoppar mamman två meter upp i luften och tittar anklagande på en. Hade man gjort en orosanmälan varje gång hade jourhemmen varit överfulla. I förrgår höll jag på att bli spetsad på ett fiskedrag på cykelbanan! En farbror stod och fiskade i kanten och fick för sig att gå upp på cykelbanan med spöet först. Titta efter går ju inte. Han visade oväntade höjdhoppstalanger när jag vrålade till. Folk tror att cykelbanan är typ som deras garageuppfart, inte en trafikerad transportled.
Och alla bilister som svänger höger över cykelöverfart utan att kolla cykelbanan åt höger. Och varför i hela h....vete är det grönt rakt fram på cykelbanan samtidigt som bilisterna har grönt för högersväng?!

Kan tillägga att cykelbanorna i stan inte är en del av träningspasset, det är transportsträcka, hastighet beroende på sikt. Det är aldrig nära att smälla, men det är helt p g a att jag själv agerar i tid för att undvika kollision.
När jag åkte bil häromdagen på vägen bredvid en cykelbana blev jag omkörd av en moped utan regskylt. Som höll uppskattningsvis 80 km/h. På cykelbanan före kurva.

Nä du Woodie, konsekvenserna på landsväg blir stora om det smäller, men nyckelbenen lever klart farligare i stan. Knappt ett enda utomhuspass har jag avverkat tre kilometer cykelbana ut till landsvägarna utan att det har varit tillbud jag behövt desarmera.

Säger bara att cykla i stan, fy fan. Mamman går med barnvagn och fejjan klistrad i klösbrädan medan de andra 2-4 telningarna vinglar runt över hela cykelbanan till fots eller på cykel, t o m hundra meter bort, mamman har ingen aning och inget intresse i de små liven, nu är det egentid på Insta som gäller. Undrar vad Kardashians har hittat på idag, det är viktigt liksom...
När man slutar trampa och frihjulet börjar knattra hoppar mamman två meter upp i luften och tittar anklagande på en. Hade man gjort en orosanmälan varje gång hade jourhemmen varit överfulla. I förrgår höll jag på att bli spetsad på ett fiskedrag på cykelbanan! En farbror stod och fiskade i kanten och fick för sig att gå upp på cykelbanan med spöet först. Titta efter går ju inte. Han visade oväntade höjdhoppstalanger när jag vrålade till. Folk tror att cykelbanan är typ som deras garageuppfart, inte en trafikerad transportled.
Och alla bilister som svänger höger över cykelöverfart utan att kolla cykelbanan åt höger. Och varför i hela h....vete är det grönt rakt fram på cykelbanan samtidigt som bilisterna har grönt för högersväng?!

Kan tillägga att cykelbanorna i stan inte är en del av träningspasset, det är transportsträcka, hastighet beroende på sikt. Det är aldrig nära att smälla, men det är helt p g a att jag själv agerar i tid för att undvika kollision.
När jag åkte bil häromdagen på vägen bredvid en cykelbana blev jag omkörd av en moped utan regskylt. Som höll uppskattningsvis 80 km/h. På cykelbanan före kurva.

Nä du Woodie, konsekvenserna på landsväg blir stora om det smäller, men nyckelbenen lever klart farligare i stan. Knappt ett enda utomhuspass har jag avverkat tre kilometer cykelbana ut till landsvägarna utan att det har varit tillbud jag behövt desarmera.
Jag har varit i Stockholm men framförallt så har jag sett det i min egen stad och det skrämmer mig. Cyklister (men även andra trafikanter) kan bete sig på ett väldigt skrämmande sätt. OCH det är väl som i livet i stort MEN ett misstag i trafiken och det kan bli en kalvsylta som inte bara lämnar en dålig lukt utan en som för evigt lever kvar. Nu är jag inte längre i mina tidiga 20 men då cyklade jag mycket i stan, idag undviker jag stadscykling så långt det går. Jag får ångest.

Förra året mappade jag upp mig en fin runda och sedan körde jag den i varierad form nästan hela sommaren, det finns inget skönare än att kunna cykla i lugn och ro. Eller snarare slippa oroa sig. Men på de lugnaste gatorna måste man också vara beredd för det är just där ingen bilist förväntar en och jag har sett en del grejer i mina trakter. Tråkigt nog så dominerar jag inte KOMs i mitt "hemområde".

Få in skallen olyckligt med en bil i 50km/h räcker för att åka med, det har människor i min periferi fått erfara.

Sedan ska jag väl säga att jag inte har någon behållning av cykelbanor och då speciellt inte i stan. MYCKET EGO hos stadscyklister.

Vad bor du i för hillbillyland, @Woodknocker?
Här runt Stockholm ser man sällan några ölburkar i dikena. Ej heller någon annanstans jag cyklat.

Hur vågar du cykla fort på småvägarna? Tänk om det kommer en älg farandes rätt ut i vägen när du själv kommer i 50 knyck. Det blir bara slarvsylta av dig i älgens krona.

Lycka till med Zwiftandet!

Här runt Stockholm ser man sällan några ölburkar i dikena. Ej heller någon annanstans jag cyklat.

Hur vågar du cykla fort på småvägarna? Tänk om det kommer en älg farandes rätt ut i vägen när du själv kommer i 50 knyck. Det blir bara slarvsylta av dig i älgens krona.

Då ska jag ta bilder på alla burkar nästa tur jag tar.

Jag vet de som säger sig ha sett älgar på vägarna och det gjorde jag själv förra året. Jag cyklar i lite av en skog, vilket är sällsynt här. Väldigt fina vägar men om jag vill cykla åt något annat håll är det bilister som gäller och de skrämmer mig. Inte bara burkar utan även flaskor, du måste blunda, för så här har det varit ända sedan jag var barn.

Roliga ni stockholmare.

Det är ganska vanligt utanför 50-skyltarna i Svealand. Men jag förutsätter att det är passagerarna som hivar ut dom.

Då ska jag ta bilder på alla burkar nästa tur jag tar.

Jag vet de som säger sig ha sett älgar på vägarna och det gjorde jag själv förra året. Jag cyklar i lite av en skog, vilket är sällsynt här. Väldigt fina vägar men om jag vill cykla åt något annat håll är det bilister som gäller och de skrämmer mig. Inte bara burkar utan även flaskor, du måste blunda, för så här har det varit ända sedan jag var barn.

Roliga ni stockholmare.
Både burkar och flaskor, perfekt ju! Då kan du samla och panta så kan du snart köpa nåt bättre än den där skeva kinaramen! Rent efter vägarna och ny bättre cykel, win-win!

Både burkar och flaskor, perfekt ju! Då kan du samla och panta så kan du snart köpa nåt bättre än den där skeva kinaramen! Rent efter vägarna och ny bättre cykel, win-win!
Normalt sett så reagerar jag väl bara med arg-smileys på väldigt pikande kommentarer men du tar ju priset!! Att det ligger burkar vid vägrenen är VERKLIGEN inget nytt för oss som inte bor i ståååckholm. Innanför tullarna / utanför tullarna, nu förstår jag vad de menar, intervallträningen sker väl vid Katarinahissen för längre ut än så och man hamnar på "landet". Ät biskvier stockholmare.

Kinaramen må vara kass men måste du gnida in det på detta sättet? Usch! Elaking.

Normalt sett så reagerar jag väl bara med arg-smileys på väldigt pikande kommentarer men du tar ju priset!! Att det ligger burkar vid vägrenen är VERKLIGEN inget nytt för oss som inte bor i ståååckholm. Innanför tullarna / utanför tullarna, nu förstår jag vad de menar.

Kinaramen må vara kass men måste du gnida in det på detta sättet? Usch! Elaking.
Jag bor inte i Stockholm, inte ens i Stockholms län. Ser sällan några burkar eller flaskor där jag cyklar.

Normalt sett så reagerar jag väl bara med arg-smileys på väldigt pikande kommentarer men du tar ju priset!! Att det ligger burkar vid vägrenen är VERKLIGEN inget nytt för oss som inte bor i ståååckholm. Innanför tullarna / utanför tullarna, nu förstår jag vad de menar, intervallträningen sker väl vid Katarinahissen för längre ut än så och man hamnar på "landet". Ät biskvier stockholmare.

Nä, det går ju inte. Höll på att smälla av när jag var på kurs på ett hotell på Söder pre corona. Stockholmarna hade ju sjuk pendlarkö på cykelbanorna också! Och Drottninggatan, där har du farlig trafik!

Nä, det går ju inte. Höll på att smälla av när jag var på kurs på ett hotell på Söder pre corona. Stockholmarna hade ju sjuk pendlarkö på cykelbanorna också! Och Drottninggatan, där har du farlig trafik!
Just Drottninggatan är väl, i normala fall, ganska lugn trafik eftersom det, till stora delar, är en gågata. Götgatan däremot där är det mer rock-'n'-roll.

Orkar inte kolla om någon redan nämnt det, men skägget, högt cw-värde i helskägg. Har du kollat om du har helskägg? Lätt att missa om man är lite tankspridd.

Nu ska jag ge mig ut på 2x20@FTP i värmen, så jag gör allt för att fördröja det passet :cry:

Men eftersom det är ett intervallpass, hur har man tänkt sig att lösa uppvärmning, zon 1/2 återhämtning och hemvägen? Jag räknar med 110-120 minuter totalt för passet, en tredjedel av den tiden kommer det att gå "snabbt". Det brukar snitta 30 eller strax under ändå.

Ska jag skippa de lugnare avsnitten och gå på tempofart istället? Eller lägga upp passet som fem separata på Strava? Ta bort de tre långsammare avsnitten från kontot sedan så ingen tror att jag är dålig (sämre)?

Nu raljerar jag lite (hög på koffein) men jag kanske, kanske bara ska skita i allt vad medelhastighet heter?
Alla framgångsrika konditionsidrottare utan undantag verkar träna strukturerat, och de flesta någon form av ca 80% lugnt och 20% hårt, polariserad träning. Med målet att öka sin medelhastighet i tävlingsfart. Hur stor del av deras totala aktivitetstid är träning och hur mycket är tävling?
I mer eller mindre alla idrotter sker en större delen av träningen i submaximal ansträngning för durationen på passet.
Jag tror inte Calle Halvarsson funderar på vad hans följare kommer att tänka om hans medelhastighet när han lunkar runt Lugnet i pulszon 1.
Vill man öka medelhastigheten struntar man i medelhastigheten när man tränar. Tror jag i alla fall, efter att ha kollat en del program och studier över åren.

Ska man tävla kan man satsa på medelhastigheten då. Eftersom jag inte tävlar behöver jag inte knäcka till ryggen som en ostbåge för att vara maximalt Aero heller, det är ganska skönt. Annars finns det absolut mest att hämta i att förbättra stelheten för egen del, att ligga i dropsen gör 2-3 km/h för mig.

I sann vetenskaplig anda tänkte jag köra ett 31-snittpass som dagens cykelrehab.
184/88
26,2km/184hm
32,1km/h / 223w
Detta med som jag bedömer negativt påverkande vindar trots relativt runt varv.
Nya siffror, nästan exakt jämförbara med ts.
Halva längden, halva höjdmeterna. Mkt mindre effekt.

184/86
40km/204 hm
30,8km/h /194w
Komfortracer med händerna uppe på styret hela tiden, dåligt med luft i supersnabba hjulen.
Självklart rakade ben.

Edit: rakstatus

Från idag, som blev 3x10 min FTP p g a överhettning i värmen (allmän vekhet och för mycket TdF-tittande).

183/70 kg
Första intervallen:
6,13 km/ 16m, 36,7 km/h@ 4,06 W/kg (285W)

Relevanta segment:
3,03 km/ 0,3%, 38,3 km/h, 288W
2,44 km/ -0,1% 39,0 km/h, 291W
4,46 km, -0,2%, 32,7 km/h 204W
8,2 km, -0,2%, 33,0 km/h, 200W
15,52 km, 0,5%, 34,1 km/h, 245W
4,15 km, 0,0%, 31,4 km/h, 203W

4,04 km, 0,0%, 38,7 km/h, 288W

Händerna på hoodsen hela tiden och självklart äckligt håriga ben

Edit 2: Fan, yrar jag också, händerna på HOODSEN ska det vara förstås. Hade jag haft händerna i bocken i 105 minuter hade man fått bända bort mig från cykeln.

Senast ändrad:
Från idag, som blev 3x10 min FTP p g a överhettning i värmen (allmän vekhet och för mycket TdF-tittande).

183/70 kg
Första intervallen:
6,13 km/ 16m, 36,7 km/h@ 4,06 W/kg (285W)

Relevanta segment:
3,03 km/ 0,3%, 38,3 km/h, 288W
2,44 km/ -0,1% 39,0 km/h, 291W
4,46 km, -0,2%, 32,7 km/h 204W
8,2 km, -0,2%, 33,0 km/h, 200W
15,52 km, 0,5%, 34,1 km/h, 245W
4,15 km, 0,0%, 31,4 km/h, 203W

4,04 km, 0,0%, 38,7 km/h, 288W

Händerna på bocken hela tiden och självklart äckligt håriga ben

Åååååååå, håriga ben= + 50w

Håller med. Sen kommer Ääro.

Det kanske vore idé att samla några av oss på den där betongbanan det länkades till och fixa lite data? 0 höjdmeter och lika väderförutsättningar. Eller Faluvelodromen, den går att hyra. Men då får man inte använda sin egen hoj antar jag.
Jag ska till Stockholm över helgen, kom på en bra rutt med klättring(för träskallen) så skramlar vi till hotellrum och resekostnader till träskallen så kan han tävla mot @Lejon och @hm om det passar. Det vill jag se.

Nu ska jag ge mig ut på 2x20@FTP i värmen, så jag gör allt för att fördröja det passet :cry:

Men eftersom det är ett intervallpass, hur har man tänkt sig att lösa uppvärmning, zon 1/2 återhämtning och hemvägen? Jag räknar med 110-120 minuter totalt för passet, en tredjedel av den tiden kommer det att gå "snabbt". Det brukar snitta 30 eller strax under ändå.

Ska jag skippa de lugnare avsnitten och gå på tempofart istället? Eller lägga upp passet som fem separata på Strava? Ta bort de tre långsammare avsnitten från kontot sedan så ingen tror att jag är dålig (sämre)?

Nu raljerar jag lite (hög på koffein) men jag kanske, kanske bara ska skita i allt vad medelhastighet heter?
Alla framgångsrika konditionsidrottare utan undantag verkar träna strukturerat, och de flesta någon form av ca 80% lugnt och 20% hårt, polariserad träning. Med målet att öka sin medelhastighet i tävlingsfart. Hur stor del av deras totala aktivitetstid är träning och hur mycket är tävling?
I mer eller mindre alla idrotter sker en större delen av träningen i submaximal ansträngning för durationen på passet.
Jag tror inte Calle Halvarsson funderar på vad hans följare kommer att tänka om hans medelhastighet när han lunkar runt Lugnet i pulszon 1.
Vill man öka medelhastigheten struntar man i medelhastigheten när man tränar. Tror jag i alla fall, efter att ha kollat en del program och studier över åren.

Ska man tävla kan man satsa på medelhastigheten då. Eftersom jag inte tävlar behöver jag inte knäcka till ryggen som en ostbåge för att vara maximalt Aero heller, det är ganska skönt. Annars finns det absolut mest att hämta i att förbättra stelheten för egen del, att ligga i dropsen gör 2-3

Nya siffror, nästan exakt jämförbara med ts.
Halva längden, halva höjdmeterna. Mkt mindre effekt.

184/86
40km/204 hm
30,8km/h /194w
Komfortracer med händerna uppe på styret hela tiden, dåligt med luft i supersnabba hjulen.
Självklart rakade ben.

Verkar som jag behöver 30-40w mer för samma hastighet när jag kollar på årets uterundor. Ca 220w för 30km/h.

Jag ska till Stockholm över helgen, kom på en bra rutt med klättring(för träskallen) så skramlar vi till hotellrum och resekostnader till träskallen så kan han tävla mot @Lejon och @hm om det passar. Det vill jag se.
Några varv runt Garnsviken kanske? Ganska många kullar och fina slingrande vägar. Tyvärr Lejons hemmabana.

Bruakr det vara några Happy-events på Zwift? Det vore kul att köra något race i vinter, kanske vi kan få Woodie med där? På Alpe de Zwift kanske ?

Visa bilaga 498372
192cm / 87kg.

Crosscykel med GP4000S 25/28. Billiga egenbyggda 32-ekrade hjul.
Skall testa med racern vid tillfälle.
Körde exakt samma runda idag med racern. Varierade effekten utifrån terrängen. Dvs tryckte mer uppför och vice verca. Svårt att hålla nere effekten idag så inte helt vetenskapligt. Tio mil på 37.1km/h och 285W

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    22.5 KB · Besök: 106
Nu skall denna tråden inte handla om mig utan se det mer som referens vad man kan förvänta sig för hastighet av någon i min och TS storlek.

Det är jobbigt när det är svårt att hålla effekten under 285W i tio mil ?
Men den här tråden handlar inte om Kudos, han figurerar ju enbart "referens" till ts!!! För f-n

(Själv har jag Jonas Bohr som referens.)

................ ?

Senast ändrad:
Började köra racer i höstas och kör några ggr i veckan och brukar snitta mellan 30-33km/h. Sträckorna varierar mellan 6-11 mil. Snittade 31.2km/h med 247w på pedalerna (Garmin vector 3) i genomsnitt igår (väger 89kg) över en sträcka på 81km och 400m total höjd.
Samtidigt ser jag andra som cyklat i samma trakter samma dag som kört snabbare med under 200w i snitt. Dessutom personer som jag vet väger ungefär som mig!
De kör också solo förstås och jag har kollat att det inte är "estimated power".
En annan kör 34km/h i snitt på 200w. Lade mig ner i bocken igår, men det gjorde ingen märkbar skillnad. Pumpar alltid däcken innan och har rengjort kedja och växlar.
Kör en kolfibercykel bianchi infinito xe disc 2020 och har köpt nya bontrager kolfiberhjul för säsongen. Har jag alltid otur med vind och alla andra väljer sina rundor med omsorg och kollar vindar innan? Har jag för billig cykel? Är min kropp oerhört vindfångande?
Kan också vara glädjesiffror från pedalerna. Sett en del fantasisiffror från kompisar på vector.

Kan också vara glädjesiffror från pedalerna. Sett en del fantasisiffror från kompisar på vector.
25% felvisning? Jag hittade någon 7 år gammal tråd på ämnet under marknadsundersökning inför att jag skulle köpa Vector 3-pedaler. Där diskuterades 10W hit eller dit på Vector 1, och det verkade inte heller finnas stöd för att de faktiskt visade 10W fel.
Svårt att tänka mig vad som kan gå fel i och med att de mäter tryck, de är inte tempkänsliga. Det skulle vara om TS har ställt in en annan vevarmslängd än han kör med, eller att de är trasiga.

Jag insåg däremot att min differens mellan utomhus och inomhus är mindre än jag trodde. Trainern mäter ju efter drivlineförlusten så jag måste säkert göra 15W mer på pedalerna för att producera samma effekt ur benen. Som tur är är skillnaden lite större.

Där har TS ett par grejor:
Dubbelmät vevarmslängden (CC-måttet, inte hela veven)
Lägg på drivlineförlusten på de siffror du jämför dina siffror med om de mäter på baknavet.
Vad är det som säger att rundor TS jämför sina med sattes med kalibrerade effektmätare? De tempkänsliga måste väl kalibreras varje tur, efter att man kört 10-15 minuter, för att visa korrekt. Det kanske man skiter i på en vanlig distansrunda.

25% felvisning? Jag hittade någon 7 år gammal tråd på ämnet under marknadsundersökning inför att jag skulle köpa Vector 3-pedaler. Där diskuterades 10W hit eller dit på Vector 1, och det verkade inte heller finnas stöd för att de faktiskt visade 10W fel.
Svårt att tänka mig vad som kan gå fel i och med att de mäter tryck, de är inte tempkänsliga. Det skulle vara om TS har ställt in en annan vevarmslängd än han kör med, eller att de är trasiga.

Jag insåg däremot att min differens mellan utomhus och inomhus är mindre än jag trodde. Trainern mäter ju efter drivlineförlusten så jag måste säkert göra 15W mer på pedalerna för att producera samma effekt ur benen. Som tur är är skillnaden lite större.

Där har TS ett par grejor:
Dubbelmät vevarmslängden (CC-måttet, inte hela veven)
Lägg på drivlineförlusten på de siffror du jämför dina siffror med om de mäter på baknavet.
Vad är det som säger att rundor TS jämför sina med sattes med kalibrerade effektmätare? De tempkänsliga måste väl kalibreras varje tur, efter att man kört 10-15 minuter, för att visa korrekt. Det kanske man skiter i på en vanlig distansrunda.
Tycker watten stämmer bra överens med det jag hade på olika pass på smarttrainern i vintras. I regel lite högre siffror ute eftersom jag får kämpa mot vind. Höll ofta runt 300w på knappt en timme på tävlingar och rekordförsök på alpen. Runt 250w i tuffare group rides och neråt 200w på 100 miles och 100k där man höll sig i klungan.

Tillbaka
Topp