Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:Vad har man att tjäna på avsluta vid ventilen?
Konkret sa:Vad har man att tjäna på avsluta vid ventilen?
Dåligt!!HilleJ sa:Hur gick det för svärfar då?
Jag tycker det är precis tvärt om. Lättare att undvika "kläm" om man börjar vid ventilen.DeLiQ sa:Konkret sa:Vad har man att tjäna på avsluta vid ventilen?
Risken att slangen hamnar i kläm mellan fälg och däck minskar.
eketjall sa:Jag tycker det är precis tvärt om. Lättare att undvika "kläm" om man börjar vid ventilen.DeLiQ sa:Konkret sa:Vad har man att tjäna på avsluta vid ventilen?
Risken att slangen hamnar i kläm mellan fälg och däck minskar.
Alla äro vi saliga i vår tro. :-)
hm sa:Självklart slutar man vid ventilen annars är man ju keff.
Inåt?BjornR sa:Vilket håll ska ventilen sitta åt?
nieves sa:Jag tar alltid ventilen först. Det värsta jag krängt på är Tacx blåa trainerdäck på ett Aksiumhjul. 1.5h och blodblåsor på bägge händerna men s3n satt skiten.
HilleJ sa:Dialon kroppspuder i lagom dos.
Tubepower sa:Tackar alla för tips, nu sitter däcken tack vare en gammal mc och cykelhandlare.
Men det blev ingen premiärtur idag och inte i morgon heller.
Sadelstolpen har fastnat och sitter som berget. Har läst några trådar. Cykeln hamnar hos min reparatör på måndag. Är på uruselt humör då jag försökt cykla sedan i torsdags. För varje sak jag har försökt något fixa har det blivit ett gigantiskt problem. Först var det styrstammen som skulle bytas. Gängorna var helt kass på en av bultarna, fick såga loss. Sedan däcken och nu stolpen.
Trevlig helg!
ratatosk sa:Tubepower sa:Tackar alla för tips, nu sitter däcken tack vare en gammal mc och cykelhandlare.
Men det blev ingen premiärtur idag och inte i morgon heller.
Sadelstolpen har fastnat och sitter som berget. Har läst några trådar. Cykeln hamnar hos min reparatör på måndag. Är på uruselt humör då jag försökt cykla sedan i torsdags. För varje sak jag har försökt något fixa har det blivit ett gigantiskt problem. Först var det styrstammen som skulle bytas. Gängorna var helt kass på en av bultarna, fick såga loss. Sedan däcken och nu stolpen.
Trevlig helg!
Du skulle startat en renoveringstråd åt oss!
Ett tips inför framtiden är att alltid kolla sadelstolpe först. Får man inte loss den kan man skita i resten.
Beklagar detta läge, och att vi bor långt ifrån varandra för jag har blivit riktigt sugen på att försöka med dina däck. Hur svårt kan det vara?
Tubepower sa:Tack för input!
Pinne är på väg, kommer ikväll.
Pedaler - jag kanske väntar något år och byter fler prylar samtidigt som du skriver. Pedalerna är väldigt slitna estetiskt (vurpor) men funktionen är intakt än så länge.