Varför lång leveranstid för Cyclecomponents?

Nu vet i varje fall jag varför Cyclecomponents har så långa leveranstider. Det hela började med att jag la en beställning den 13/11 på litet småjox, t.ex. Stans-gegga, ekrar, en balaclava o.s.v.; allt som allt 1197 SEK.

Nästa dag satt jag å slösurfade på eBay och funderade på att köpa en Selle Italia SLR XC Gel Flow - 75 EUR + frakt. Men så kom jag på att jag ju hade en leverans som låg och väntade på Cyclecomponents, och tänkte att jag sparar ju frakten om jag beställer sadeln därifrån. Det visade sig att Cyclecomponents hade ett riktigt, riktigt bra pris på sadeln: 740 SEK. Så det var ju bara att beställa.

Nu är det så fiffigt ordnat på Cyclecomponents hemsida att man inte behöver kontakta dem för att lägga till prylar till en redan lagd order. Istället klickar man bara på alternativet "samleverans", och den nya ordern läggs till den gamla, och inga nya fraktkostnader tillkommmer. Nu var min beställning alltså uppe i 1937 SEK.

Idag kollade jag Cyclecomponents hemsida för att se om något hänt med min order. Naturligtvis hade det inte det, men däremot hade de återigen fått in Nokian Hakka WXC 300 - och jag tänkte äh va fan å slog till och beställde ett par. Leveranstiden var satt till 1-2 dagar, så min tilläggsbeställning borde inte påverka den ursprungliga leveranstiden. Det blev en uppsättning latexslangar och ett par röda Assos-strumpor också, och nu är min beställning uppe i 3307 SEK.

o.s.v.

Ja i brist på annat så finns det ALLTID nått lyxproblem att oroa sig över, tur man kan rulla en runda i skogen i stället...

Har för övrigt alltid fått bra information och svar på frågor från CC, en annan bra sak är att dom gärna lämnar ut grejjor direkt om du hämtar dom i Karlstad, inte alla e-handels företag som är så intresserade i det...

min leverans har gått över med en dag nu....

men jag skulle iaf få gratisk frakt på den :) min racerkasett har gått över med 49 dagar nu....

edit: men jag gillar dom, trevliga och billiga priser...

Senast redigerad av en moderator:
gunnar.westholm skrev:
-------------------------------------------------------
en annan bra sak är att
> dom gärna lämnar ut grejjor direkt om du hämtar
> dom i Karlstad, inte alla e-handels företag som är
> så intresserade i det...

Det gör även min ICA butik med mina matvaror, d.v.s lämnar ut varorna direkt på plats ;-)

Chrille77 skrev:

> Det gör även min ICA butik med mina matvaror,
> d.v.s lämnar ut varorna direkt på plats ;-)

VA! Har du en aldeles eeeegen ICA butik!, som säljer MAT på postorder, OCH låter folk springa in på lagret o häääämta själv???.......jag är avundsjuk jag!..............
JAG VILL OXÅ HA EGEN BUTIK!!!
Förresten, hur e de me maten, får man den gratis om man har en aldeles egna butik?....eller dras den diekt på löningen? före eller efter skatt???

alltså det finns vissa fördelar med att handla hos en större affär som har grejorna inne. Det blir mycket tjat om tyskland men h&s skickar följande dag vilket innebär att det är hos mig i stockholm samma vecka. sen att det råkar vara billigare också är inget som stör mig...

CC har en bra hemsida men leveranstiderna är inget jag kan acceptera för de ibland relativt höga priserna.

Hur är det möjligt?!?!?!? Chansade och beställde en trainer från CC och vand händer?? Jo jag får meddelande om att "tyvärr kan vi inte leverera på utsatt tid på grund av att vi inte fått in trainern....bla bla bla. Detta trotts att de går ut med en leveranstid på 4-9 dagar? Samtliga av mina beställningar har jag fått vänta på, shit! Vad är problemet för utom att jag är dum och beställer?!

Jag har peppar peppar inte haft några problem med Cyclecomponents efter en annan gång när jag lyckats beställa en gaffel dom inte ens sålde. Fel på siten gjorde det möjligt... :)

Idag (19:e jan) fick jag paketet med lite blandade cykeldatorprylar (bl.a. kadenskit och en extra monteringssats) som jag beställde den 16:e, och som CC uppskattade skulle levereras mellan 20:e och 27:e. Två av grejerna hade 4-9 dagars uppskattad lev.tid.

Så det kan slå åt andra hållet också! :)

Ni fyller väl i recensionerna så vi andra som inte haft problem med t.ex. CC
kan läsa och göra ett klokt val utifrån det?

Jag tycker att CC är ett utmärkt alternativ när jag beställer mina saker. Att det tar tid räknar jag med och bryr mig inte så mycket om det. Priset är enda anledningen till att jag återkommer som kund. Varför inte göra samma sak? Slappna av och lägg på två veckor på leveranstiden så slipper ni bli missnöjda. :)

Jag beställde ett par pedaler från CC i måndags klockan 09:30. I tisdags låg de i min brevlåda! Det är bra nog för att jag ska fortsätta handla där :-)

Deras sortiment saknar motsvarighet på nätet, jag har aldrig sett något liknande.

Jämför man med t.ex. Chainreactioncycles så har de inte lika stort och varierat sortiment.

Det är bara att vänja sig vid att man inte kan förvänta sig att få rätt saker på utsatt tid. Det lyckas allt för sällan, och förutom att CC levererar sent väldigt ofta (normalsnabbt ibland) så har iallafall jag fått vänja mig vid att det gärna blir nått strul.

Men än sålänge har dom alltid varit schyssta och fixat felleveranser och efterföljande felaktiga omleveranser osv...

Dom har även varit bra att ha att göra med när det gäller reklamationer och förfrågningar om produkter dom inte har i sitt standardutbud.

Men även crc har problem och glömmer saker man beställt, packar dåligt och gör andra "dumma" saker... så man verkar inte vara garanterat nöjd var man än beställer

Ordern lagd 2005-12-29, 10:54
Automatiskt beräknat
leveransdatum 6 januari 2006 - 13 januari 2006
Ordern skickad 2006-01-04, 15:44.

Det gick fortare än dom lovade för mig beställde många olika komponenter.

Tillbaka
Topp