Vårklassiker 2013 , tvtips.

Snygg utförskörning av Nibali och Sagan, men nästan än mer imponerande av Rodriguez att köra ikapp dem så fort lutningen gick åt andra hållet!

Sista minuterna från gårdagens Dwars door Vlaanderen:

Stannard är den nya Cancellara? "Britische Lokomotif" som de säger.

Voeckler hade nog lite mjölksyra i slutet. :-)

Såg det där igår eftermiddag på streamen, det var lite synd om Voeckler faktiskt.
Såg förövrigt riktigt surt och kallt ut i Belgien, snö efter vägarna.
Undrar förövrigt hur det gick för han Jack Bauer som vurpade och hamnade i koma, tror jag om jag förstod flamlänskan rätt.....Han låg helt livlös på backen efter en till synes rätt lindrig vurpa.

AxelSthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Undrar förövrigt hur det gick för han Jack
> Bauer som vurpade och hamnade i koma, tror jag om
> jag förstod flamlänskan rätt.....Han låg helt
> livlös på backen efter en till synes rätt
> lindrig vurpa.

Han fick en hjärnskakning men verkar må efter omständigheterna bra: http://www.cyclingnews.com/news/bauer-sustains-concussion-in-dwars-door-vlaanderen-crash

Intressant taktik av Sky att inte köra (bättre) för varandra. Först ligger Hayman placerad före Stannard i tåget, sen attackerar Stannard och lyckas så när hänga av sin (spurtstarkare) lagkamrat. Gatto däremot såg till att ligga limmad på lokomotivets bakhjul hela vägen in, eftersom han förutsåg att den gode Ian skulle göra samma sak som i helgens MSR.

Trubbel inför G-W ;
http://www.cyclingnews.com/news/gent-wevelgem-organisers-play-weather-waiting-game

Men jag har lite svårt att få ihop det, har det varit lördagskväll redan?
Several options are on the table for Sunday with race organisers refuting suggestions that the WorldTour event will be held on Monday as an alternative in a press release issued late on Saturday night.

Och vad menas med denna meningen:
The race could be cancelled altogether should conditions deteriorate to a level deemed necessary with the other option of deleting the French segment of the race impossible due to the notice required for authorities
??

Senast ändrad:
G-W är väl inte så jättekul iaf? Desto viktigare att det inte blir trubbel med Ronde van Vlaanderen nästa söndag. :-)

Tillbaka
Topp