Vårklassikerna 2025...

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Vårklassikerna 2025...
Maken till otajmad klunga har sällan skådats. Efter ett par mil där ingen alls höll tempot o luckan växte av sig själv fick de upp 4 halvslitna gubbar. All heder åt Pedersen men det här kändes som en rätt sömnig tävling.

Vårklassikerna 2025...
Känns som damloppen blivit mkt mer kontrollerade och det ofta är många med på slutet. Inte alls samma attackvilja som tidigare. Kanske p.g.a. att nivån i medel höjts, men det är lite som att herr- och damcyklingen bytt och att det i herrcyklingen nu är vanligare med soloutbrytningar eller små grupper som håller till mål.

Senast ändrad:
Vårklassikerna 2025...
Nu lyssnade jag mest på Sporzas sändning men de tyckte ändå att det inte alls var en done deal när Pedersen drog på med över 5 mil kvar. Får väl äta min cykelkeps när jag ser det senare ikväll

Vårklassikerna 2025...
Nej, men det var en ganska lång period då avståndet låg runt 1,5 minuter och inget egentligen hände och det fanns inget tryck i klungan för att verkligen få till en effektiv jakt.

Vårklassikerna 2025...
Har ni tänkt på att nästan alla körde med vita skor idag. Sett andra tävlingar i år också där säkert 98% körde vitt. Så brukar det inte vara.

Vårklassikerna 2025...
WvA är ju slut, de är 3 mot 1 och han får ändå spö i spurten.

Episkt dålig taktik. WvA tog hela skulden i intervjun, han var lite för sugen på en vinst o va den som beslutade om spurt.

Annars 3 mot 1 kör man såklart attacker om vartannat o låter den ensamma åkaren ta varenda attack. Inte en chans i världen dom förlorat då.

Som det blev nu hade de ingen nytta alls att vata 3 mot 1, uppdraget var minst lika bra för Powless.

Vårklassikerna 2025...
Första tävlingen med finväder? 🤔😊
Såg det redan 2/3.
Skärmavbild 2025-04-03 kl. 08.09.23.webp

Senast ändrad:
Vårklassikerna 2025...
Sällan jag har varit så tagg på ett Monument som det på söndag.
Nog för att Pogge och MvdP är tokfavoriter med en duell som den i MSR som möjligt scenario men det finns ju en hel hög potentiella och formstarka konkurrenter också. Powless och Pedersen är två av dem. Varför JV inte ställer upp med Matt Brennan kan man undra över.

Blir att montera upp rajsern på trainern igen så man kan avreagera sig.

Vårklassikerna 2025...
Tror mer på Pedersen än Powless, i synnerhet om han kör lite mer defensivt och fokuserar på att hänga med TP och MvdP. Grundtipset är väl att han inte lyckas med det, men omöjligt är det nog inte.

Brennan kan kanske bli en man för RvV, men i år tror jag inte han skulle ha så mkt med saken att göra.

Vårklassikerna 2025...
Vårklassikerna 2025...
Vårklassikerna 2025...
KOM på både Auchy-lez-Orchies à Bersée (4⭐) och efterföljande sektor Mons-en-Pévèle (5⭐). Två sektorer som går lite uppför, sisådär 50 km från mål.

Men Roubaix-KOM säger nog inte mycket. Det är Segaert, Wout och sen lite amatörer som sitter på alla KOM i princip.
Det säger i alla fall att han kan cykla fort på pavé, det är väl det som en del verkat osäker på. Och att han kan cykla fort länge vet vi ju sedan tidigare.

Vårklassikerna 2025...
Är det bara jag som tycker MvdPs odds är lite oväntat högt relativt Pogis odds?

Visa bilaga 761251
Tror det är för att UAE's klassikerlag är så fruktansvärt bra. Om inget oväntat händer så kan de skicka iväg Wellens eller Politt eller någon av de andra som skulle haft bra odds om det nu inte vore för att Pogi var med i tävligen.

Den taktiken har ju funkar bra förut mot MVdP och kommer säker funka bra igen

Tillbaka
Topp