Vårklassikerna. Nu börjar det.

Svagt av Jumbo Visma inte kan få upp folk att assistera VvA när det blir körning. Kan han eller MvP ta detta är det i kraft av stora individuella prestationer. Asgrens dag är episk.

Senast ändrad:
Westmalle är återigen återvinnare av årets beligsk-öl-shootout. Börjar bli så lullig nu att jag inte bryr mig om vem i trion som vinner, jag älskar dem alla.?
Jag tänkte öppna den när de är klara med klättringen så räcker den en bit in i damernas också. Jag håller på WvA men om pallen består av de där tre så är jag fortfarande glad.

1F7B5913-D5C1-4064-98E3-EEF14A59564B.jpeg

Va det en skräpzon mot slutet eller hur tänker tävlingsledning här?
Diskade man dansken tidigare så kan dom väl inte släppa detta utan att erkänna att
dom gjorde fel.

Men just flaskorna lär väl inte ligga kvar om det finns publik.
Souvernier tycker nog dom flesta

Ja, tanken med regeln var god men just den punkten missar ju målet nåt enormt. Schär kastade ju flaskan rakt till en grupp åskådare och det är ju en av de sakerna vi vill ha som åskådare. Rätt tondövt av UCI kan jag tycka.

Ja, tanken med regeln var god men just den punkten missar ju målet nåt enormt. Schär kastade ju flaskan rakt till en grupp åskådare och det är ju en av de sakerna vi vill ha som åskådare. Rätt tondövt av UCI kan jag tycka.

Man kan ju tänka sig att man vill att cyklisterna ska slänga flaskor och annat på vissa ställen för att man då kan göra det säkrare, exempelvis genom att välja eller utforma området så att det är mindre risk att flaskor studsar tillbaka ut på vägen. Men det är ju bara en tanke.

Man kan ju tänka sig att man vill att cyklisterna ska slänga flaskor och annat på vissa ställen för att man då kan göra det säkrare, exempelvis genom att välja eller utforma området så att det är mindre risk att flaskor studsar tillbaka ut på vägen. Men det är ju bara en tanke.

Jo men jag menar att om man kastar till en åskådare så borde det inte omfattas av regeln. Det är det jag anser är tondövt.

Jag var överraskad hur få DQS-åkare det var i tätgruppen när det började hetta till. Jag kom in i sändningen vid runt 60 km kvar - hände det ngt innan dess? Eller var de rent av bara svaga idag? De brukar ju veta var man ska ligga när det börjar splittras...

Jag var överraskad hur få DQS-åkare det var i tätgruppen när det började hetta till. Jag kom in i sändningen vid runt 60 km kvar - hände det ngt innan dess? Eller var de rent av bara svaga idag? De brukar ju veta var man ska ligga när det börjar splittras...

Svaga tycker jag inte. Det var ett gäng som hängde med rätt länge. De fick in 3 st på top 20 (1:a, 9:e, 17:e) men hade även 2 st som bröt. Alaphilippe tappade orken mer eller mindre precis på slutet. Övriga laget gjorde nog exakt vad de hade planerat att göra.

Nu ska ni inte vara bittra för att ni cyklar på förlorarmärken ?
Jag cyklar på Specialized, just sayin.... ?
Men en helt annan sak, så sjukt svagt lag JV verkade ha... Nu kom jag in rätt sent in i sändningen men Wout hade ju ingen i närheten vad jag kunde se. Och i mål kom de flesta inrullandes 12 minuter efter...

DQS spenderade en hel del tid i täten för att jaga in utbrytningen inför andra attacken på Oude Kwaremont. Efter det började ju liksom racet med i huvudsak favoriterna i täten.

Sagan däremot, vart tog han vägen? Eller Niki Terpstra...

De körde hårt vid ca 100km, de sprintade t.ex in i Molenberg (där det blir smalt några km) och svängde in två i bredd, jävligt snyggt. Tror de hade fem framme då. Strax efter drog de klungan till ett långt streck. Sen var Ballerini upp till en liten utbrytning och försökte med en själv.

De fick hinder av nån krasch i en backe senare, Alaphilippe och Asgreen kom vidare snabbt vidare men hjälpryttarna var nog ganska körda efter det, även om de klarade sej bättre än Alpecin från det.

Tillbaka
Topp