Orangea_faran
Ny medlem
Världsmästarcykel?
Köpte denna för att jag kände att jag behövde komma igång med att cykla efter uppehåll på 18 år. Nu för tiden behövs pakethållare för sonen att åka bakpå, stänkskärm är praktiskt osv. Hade ingen koll på olika modeller av världsmästarcykeln men var ändå lite sugen på en. Rätt fint skick, kommer behöva en rejäl genomgång, men allt verkar vara i original och fungera, till och med lampan. men om man pratar racerram så är det väl ett snedköp, inga lödda Reynolds här, men hoppas att den duger för ändamålet mindre familjeutflykt, till butiken osv.
Tänkte börja med att putsa upp den, köpt ny 5-speed frihjul, nytt rakt styre, nya bromshantag, vajer, vajerhållare (de gamla var så rostiga), kool-stop -klossar, nya handtag. Nya pedaler och en Brooks B-17 åker väl på sedan. Tänkte hålla en bygg- logg här helt enkelt. Kan ju vara aldeles för mycket pengar på en hoj som kanske t.o.m var medelmåttig för sin tid, bör vara från ca 1976(?) hjälp att datera skulle vara kul. DNB bakväxel är första gången jag stött på, haft svårt att läsa om den då det inte finns supermycket på nätet men den sticker ut lite med sin röda lack. :)
Tänkte börja med att putsa upp den, köpt ny 5-speed frihjul, nytt rakt styre, nya bromshantag, vajer, vajerhållare (de gamla var så rostiga), kool-stop -klossar, nya handtag. Nya pedaler och en Brooks B-17 åker väl på sedan. Tänkte hålla en bygg- logg här helt enkelt. Kan ju vara aldeles för mycket pengar på en hoj som kanske t.o.m var medelmåttig för sin tid, bör vara från ca 1976(?) hjälp att datera skulle vara kul. DNB bakväxel är första gången jag stött på, haft svårt att läsa om den då det inte finns supermycket på nätet men den sticker ut lite med sin röda lack. :)