Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var tråkigt.Han lämnade forumet på egen begäran.
Det var verkligen tråkigt. Han var världens skönaste snubbe IRL, även om jag inte fick glädjen att träffa honom många gånger. Vi pushade hela vägen upp på toppen på Åreskutan en gång, för att liftarna stannade. Hoppas han kommer tillbaka med nytt användarnamn =)Det var tråkigt.
Vill man få sina inlägg raderade. Så ja.Det var verkligen tråkigt. Han var världens skönaste snubbe IRL, även om jag inte fick glädjen att träffa honom många gånger. Vi pushade hela vägen upp på toppen på Åreskutan en gång, för att liftarna stannade. Hoppas han kommer tillbaka med nytt användarnamn =)
Tas alla inlägg automatiskt bort när en användare raderas?
Jag sökte efter honom idag men hittade inget.
Också tråkigt.Vill man få sina inlägg raderade. Så ja.
Va? Varför det? Det är ett val man måste få ha...Också tråkigt.
Ja, självklart. Men det är tråkigt när visa, smarta, kul saker folk sagt inte längre är tillgängliga. Blir som en trasig film. Sen är det ju mycket tid investerad som "Går upp i rök"Va? Varför det? Det är ett val man måste få ha...
Varför då? Man har ju skrivit i en tråd och därmed frivilligt deltagit i en öppen diskussion som andra engagerat sig i. Jag tycker då det blir märkligt och lite respektlöst mot de andra om man bara kan ta tillbaka allt och få det raderat.Va? Varför det? Det är ett val man måste få ha...
'Respektlöst'? Hen har väl sin fulla rätt att lämna forumet och sopa igen spåren efter sig? Kan väl knappast ifrågasättas..Varför då? Man har ju skrivit i en tråd och därmed frivilligt deltagit i en öppen diskussion som andra engagerat sig i. Jag tycker då det blir märkligt och lite respektlöst mot de andra om man bara kan ta tillbaka allt och få det raderat.
minst sagt, mycket respektlöst.Varför då? Man har ju skrivit i en tråd och därmed frivilligt deltagit i en öppen diskussion som andra engagerat sig i. Jag tycker då det blir märkligt och lite respektlöst mot de andra om man bara kan ta tillbaka allt och få det raderat.
minst sagt, mycket respektlöst.
om det skulle utföras på sas generell basis. skulle bli omfattande hål i trådarna om det blev en (o)vana hos folk som lämnar.
man har ju däremot alltid möjlighet att redigera enstaka även gamla inlägg, om det är något man inte vill lämna eftter sig
men i allmänna termer tycker jag att skrivet är skrivet.
Man har (afaik) rätt till att ta bort sin information enligt gdpr, ja, men det kan ni erbjuda genom att personen går igenom sina inlägg själv.Tror det finns en lag som står aningens över vad ni tycker med för den delen...
att lagen möjliggör detta är väl och bra, men det blir inte mer lämpligt och hänsynsfullt för det.Tror det finns en lag som står aningens över vad ni tycker med för den delen...
Så är det säkert och den måste ni ansvariga förstås följa, men det hindrar ju inte att jag tycker det är fel att folk vill ha allt man skrivit raderat. Det förstör trådar om man vill kolla i efterhand och är i mina ögon just respektlöst mot övriga i tråden som engagerat sig.Tror det finns en lag som står aningens över vad ni tycker med för den delen...
Instämmer.Också tråkigt.
”Rätt till radering” inkluderar sociala medier. Användare har rätt att kräva radering av sina digitala spår, dvs inlägg i forum.Tror många drar GDPR för långt.
Man kan begära att ens konto och personliga information tas bort, men det är tveksamt om det inkluderar texter man publicerat.
+1?Det kan finnas flera anledningar att man väljer att radera sig själv. Och det är ju bara att respektera.
Det kan vara så enkelt som att man växt upp och inte längre kan identifiera sig med det man skrivit tidigare.
Det kan också vara att man sopa igen spåren för att man har en stalker eller har varit med i ett sammanhang där andra önskar samla information.
Man kanske blivit politiker..
Man kanske tagit på sig gröna kläder och mördar människor på ukrainsk jordbruksmark..
Man kanske begått ett grovt brott och blivit lokalkändis..
Man kanske har familjemedlemmar som är politiskt exponerade.
Man kanske fått ett nytt jobb på MUST, SÄPO, FRA, KSI.
Man kanske känner att man vill byta bana i livet helt enkelt, eller så kanske man måste på grund av omständigheter man inte har makten över.
Man kanske har fått en diagnos som innebär att man inte finns i livet så länge till, eller att man hamnat i ett tillstånd där ens personlighet kraftigt förändrats på ett sätt som kräver medicinering…
Eller så blev man bara trött på allt skitsnack och mobbing som förekommer i alla sociala miljöer, även på happyride.
Oavsett så väljer man själv, och även om det är trist när knoppar brister så är det livet..
Jag vill bara förtydliga att jag tycker radering på egen begäran är ok. Samtidigt är det både trist och synd eftersom det kan vara delar av "liv" som försvinner. Det är ju ingen som hänger här för jämnan. Men det tillbringas tillräckligt mycket tid för att skapa en substans av information och annat som är någon form av investering. Sen är det nog extra svårt att vara moderator. Folk överlag är inte tillräckligt hänsynsfulla beträffande mängden arbete som uppstår.
Många människor - speciellt de som opererar i den socialt och intellektuellt normalfungerande/neurotypiska gruppen - har liten eller ingen förståelse för personer som lever i tillstånd som står utanför det som uppfattas neurotypiskt..
Absolut så. Själv gillar jag fördetmesta även inlägg från annorlunda knäppskallar. Om dom inte hittar på påhopp såklart. Förresten, hur gör man för att ta bort någon annans inlägg, finns det någon instruktion ?
Edit. Bra inlägg ovan, olika människor har olika "profil", lite okänt för dom flesta. Mbti osv.
Har valt att få ett tidigare konto borttaget, ej raderat, pga att jag ledsnade på hur stämningen blivit på forumet men insåg efter ett par månader att jag behövde regga ett nytt konto för att komma åt K&S.Man får hoppas att alla som drar (oavsett från vart eller varför) hittar ett bättre ställe, oavsett anledning. Kanske de bara reggat ett nytt konto och fortsätter verka under en ny pseudonym.
Har valt att få ett tidigare konto borttaget, ej raderat, pga att jag ledsnade på hur stämningen blivit på forumet men insåg efter ett par månader att jag behövde regga ett nytt konto för att komma åt K&S.
Har väl lyckats delta i några trådar sedan återkomsten men håller mig borta från att delta i diskussionstrådar.
Att tycka olika är fortfarande inte helt ok här på ”Happy”.

Jag har tänkt i samma banor, och noterat samma fenomen. Det blir tyvärr sådär för vissa av oss. Världen är en knepig plats, och ju längre från normens horisont man simmar ju större blir den obehagliga normalfördelningens våg av motgångar man måste parera. Tyvärr blir det lite ensamt där vågen bryter, så många griper nog efter allt de kan få tag i där ute på kanten.
Japp.Det stämmer nog bra det du skriver. Men nästan alla som befinner sig en bit ut på normalfördelningen fattar inte detta själva, utan tycker att livet är lite jobbigt, och att alla andra & samhället är på helt fel spår !![]()