Vart köpa kevlar tråd till Sadelstolpe ?

Road_Runner

Aktiv medlem
Som rubriken säger vart kan man köpa kevlar tråd till en KS LEV sadelstolpe där dom inte tar mer i frakt än vad tråden kostar ?
Eller finns det i någon butik i Tokholm ?

Senast ändrad:
Måste väl finnas i närmaste affär för båttillbehör? I allra värsta fall får man strippa en omvävd lina för att komma åt kärnan.

Har ett bra lager på olika fiskelinor av kevlar modell.

Vilken tjocklek är det som gäller så kan jag sponsra med några meter om jag har.

Du kan kolla efter Spectra eller Dynema också (polyetenbaserade), ofta bättre än aramid (kevlar) eftersom det är aningen mer elastiskt och därför inte brister så lätt.

Bra ide med fiskelina, testade det igår kväll tyvärr så sitter stolpen fast i toppläget.
Den gick bra en runda i alla fall.
Verkar vara vanligt att dom fastnar :-( aja får väl fungera som en tung vanlig stolpe så får man se om den släpper.

Det har hänt mig att tråden ligger lite utanför spåret så att den kläms, kolla om det är det som hände på din stolpe!

Vet inte vad det var gick på den imorse igen började med att slita sönder tråden igen :-)
hahaha världsklass.
tömde och fyllde den på luft ett par ggr, sen så blev till att lite hårdhänt banka.
Då började den fungera verkar som att den hade fastnat av någon anledning.
Imorgon blir det besök på lokala fiskeaffären.

Tack för erbjudandet Marr, men åker till e nfiskebutik imorgon känner på mig att detta inte är sista gången jag kommer att slita sönder den :-)

en annan sak är att metallcylinder i båda änden av tråden kan ha något vassa kanter kring hålet tär tråden förs i så att det kan vara bra att slipa ner dom lite gran.

Är inte fiskelina väldigt elastisk?
Jag testade med en typ av nylonlina och det gick inte alls. Den fjädrade för mycket.

Tillbaka
Topp