Vättern 0436 - 8:28 Ny tråd:Diskussionen flyttar hit

Selast

Ny medlem
Jag och Luke pratade just i telefonen och vi är båda två lite oroliga vad som egentligen händer med denna satsning. Sist det rörde sig i den gamla tråden var i slutet av april och då var det ett antal personer som sa sig vara villiga att satsa på 8:28. Listan såg ut så här då:
> > 8:28
> > 1 Joakim Bärudde
> > 2 Jimmy Andersson (Sthlm)
> > 3 Jesper Andersson (Sthlm)
> > 4 Erik Lanz (Sthlm)
> > 5 Anders Lantz (Sthlm)
> > 6. Lars Stjernfeldt (Täby/Stockholm)
> > 7. Luke (Värmdö/Stockholm)
> > 8. Christer L
> > 9. Stefan Bergström
> > 10. Niklas Helgerum
> > 11. Lars Jonsson
> > 12. Johan Gustafsson (sthlm)
> > 13. LC4 (SD)
Vilka är fortfarande på? Jag är nr 6 på listan för info. Ni kan väl svara i denna tråd så vi får ett nick till alla irl namn?

Vidare var jag och Luke eniga om att A och O för att lyckas är att vi redan nu enas om en gemensam strategi så vi slipper allt tjafs under loppet när vi börjar bli trötta och punchiga. Vidare bör vi enas om en kapten och en som håller ordning på tiden. Jag kan ta på mig att hålla reda på tiden så om någon annan är villig att ta kaptensrollen vore det bra.

Vad det gäller strategi är min åsikt att vi för det första ska vara eniga om att vårt mål är 8 timmar 28 minuter, punkt! Inte 8:08, 7:58 eller 8:58 utan 8:28. Då slipper vi tjafsa om att någon känner sig stark innan Jönköping och vill köra fortare osv osv.

För det andra ska vi vara eniga om antal stopp, längd på stoppen och vart dom ska ske innan start. Mitt förslag är följande. Vi stannar utmed vägen någonstans innan Jönköping på ett lämpligt backkrön och pinkar, detta stopp tar 3 min. Sen stannar vi i Fagerhult i max 5 minuter och fyller flaskor, pinkar, äter bullar eller vad som helst. Men efter 5 minuter drar vi iväg och väntar inte på att X ska bajsa eller så. Sen har vi ett sista stopp i Hammarsundet efter bron i 5 min och gör samma sak som i Fagerhult. Då har vi "blåst" 13 minuter på stopp och behöver hålla 36,4 km/h när vi cyklar enligt cykelklubben.se's kalkylator som finns här: http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/tips/vatternrundan/idealtid.asp Ni som har Garmin datorer kan enkelt lägga in VR banan i dom med detta snitt och sen köra mot den virtuella kompisen och ha järnkoll hur vi ligger till.

För det tredje menar jag att vi enas om att vi inte stannar för punkor utan bara för vurpor eller olyckor.

För det fjärde är jag ingen stor fan av att ha grindvakter, vi är så pass få att om vi skulle plocka upp någon starking som är villig att hjälpa oss tycker jag att det är OK. Skulle det komma något miffo som inte kan köra klunga eller på annat sätt är störande får vi helt enkelt be den personen sluta gå med i vår rotation och lägga sig bakom.

Till sist tycker jag att det vore bra att vi också kunde enas om att ingen kör med flaskor bakom sadeln

Vad det gäller kläder är det nog tyvärr helt kört att fixa fram lika dana tröjor eller så. Vi snackade tidigare om att ha kaptensbindlar från Stadium men detta tror jag inte funkar. Min lokala Stadium hade i alla fall inga sådana när jag kollade. Ett alternativ är att vi alla har en bit färgat presentsnöre i hjälmen, jag kan köpa en rulle som jag tar med till Motala ifall vi kan enas om detta sätt att känna igen varandra.

Jag planerar att köra Roslagsvåren nu på söndag ifall prognoserna just nu håller, yr.no lovar 2,8mm regn mellan 8-14 på söndagen och det kör jag i. Andra Stockholmare som ska åka med oss kan väl svara i tråden ifall Ni också dyker upp så vi kan försöka köra ihop?

Kom igen, nu kör vi!

Precis vad jag väntat på!

Det taktiska låter riktigt bra, förutom att jag tycker att det ska finnas en möjlighet att köra med flaskor bakom sadeln om de är fastsäkrade med syltburksgummin likt bilden som är bifogad. Viktigt är också att det körs ett par rundor med anordningen och efterdrar för att se säkra att det sitter fast ordentligt innan VR. Finns inte en chans att jag som väger 90+ kg skulle klara mig på två flaskor mellan stoppen om temperaturen överstiger 20 grader.

Om vi inte ska ha en grindvakt är det viktigt att det ageras snabbt när det kommer in folk som inte klarar av det.

Körde med Sub10 gruppen förra året och då funkade det bra riktigt med varningstejp från biltema bak på hjälmen ( http://biltema.se/sv/Bygg/Tejp/Varningstejp-29509/ ).

Detta kommer bli skitkul!!

//Anton

Bilagor

• Flaskställ.jpg
    Flaskställ.jpg
    83.3 KB · Besök: 89
Senast ändrad:
Selast skrev:
-------------------------------------------------------
> På och överens så här långt:
> 1. Selast-Lars (Täby)
> 2. Luke-Daniel (Värmdö)
3. Supermao-Andreas (Umeå)

Hej killar (och tjejer)?

Är med på sådan satsning som presenterats ovan. Som jag nämnt tidigare hade jag förra året problem att klara mig på få stopp och orsaken var att jag behövde lätta på trycket. Jag kände mig stark hela vägen utan några större dalar, men visst är det lite besvärligt att själv jaga ikapp klungan fyra gånger som jag fick göra i fjol. Har någon tips på hur man lättast löser detta tas de självklart emot tacksamt. Att strunta i att dricka är inget alternativ.

Ps Toppen att någon skalat liv i denna tråd... ds

/Andreas

supermao skrev:
> Selast skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > På och överens så här långt:
> > 1. Selast-Lars (Täby)
> > 2. Luke-Daniel (Värmdö)
> 3. Supermao-Andreas (Umeå)
>
> Hej killar (och tjejer)?
>
> Är med på sådan satsning som presenterats ovan.
> Som jag nämnt tidigare hade jag förra året
> problem att klara mig på få stopp och orsaken
> var att jag behövde lätta på trycket. Jag
> kände mig stark hela vägen utan några större
> dalar, men visst är det lite besvärligt att
> själv jaga ikapp klungan fyra gånger som jag
> fick göra i fjol. Har någon tips på hur man
> lättast löser detta tas de självklart emot
> tacksamt. Att strunta i att dricka är inget
> alternativ.
>
> Ps Toppen att någon skalat liv i denna tråd...
> ds
>
> /Andreas

http://www.oceanictech.se/index.php/shop/dykdrakter/tllbehor/rochester-wide-band-uridom.html
Komplettera med P-valve från samma sida. Används av torrdräktsdykare världen över och funkar utmärkt.

Alternativt, hänga längst bak och bara hänga ut den...

Anton, då åkte vi ju i samma klunga förra året ju! Då hade vi två sadelflaskincidenter som du kanske minns... Men visst, är de HELT säkrade och bara skiftas vid stopp så.. Camelback då, är det ett alternativ?

Jag tar Antons svar som att du är på också, då borde listan se ut så här:

På och överens så här långt:
1. Selast-Lars (Täby)
2. Luke-Daniel (Värmdö)
4. antonlindb-Anton (?)

Vad det gäller flaskor på sadeln så har jag iofs ingen jättestark uppfattning åt ena eller andra hållet men jag inser faran med tappade flaskor. Minns dock att det stod i den gamla tråden och jag fick intrycket att det var viktigt för somliga. Men om valet står mellan att bli en till med ordentligt fastsatta flaskor på sadeln och att vara en mindre väljer jag en till varje gång. Se bara till att dom verkligen sitter!

För min del känns 4 kisspauser helt oaktuellt, det tar för lång tid att stanna hela klungan och få fart igen. Jag tror att 3 min per stopp är ungefär vad det tar och då snackar vi 9 extra minuter stående och det är jobbigt att köra ikapp sen. En variant att testa är att dricka ordentligt innan start men sluta dricka ca 1-1,5 timmar innan start och pinka så mycket du kan innan start. Sen kan du börja dricka igen när du startat och kroppen börjar förbruka vätska. Så har kompisar till mig som också har "flickblåsor" klarat av att köra lopp utan att stanna. Annars kanske det där Luke länkar till kan vara en lösning.

Varningstejp från Biltema är OK för mig

Jag är på! Tycker taktiken känns utmärkt, kanske kan vi kapa något på 5-min pauserna...
Tror fortfarande det blir svårt att köra helt själva på 8:28 om vi är så pass få men om vi hänger bakom andra klungor när det finns möjlighet tror jag vi fixar det!

/Johan Gustafsson (Enskede)

HärligtJohan! Då bör listan se ut så här:

På och överens så här långt:
1. Selast-Lars (Täby)
2. Luke-Daniel (Värmdö)
4. antonlindb-Anton (?)
5. Johan Gustafsson-Johan Gustafsson (Enskede)

Vad det gäller 5 minuter för depåstopp är min erfarenhet att om man är några stycken som ska stanna och fylla flaskor, pinka, justera klädsel osv går 5 min rätt fort... Men klarar vi det på kortare tid är det ju bara bra.

Pisspausen mellan Gränna - Jönköping ska ju vara just en pisspaus.
Ut med den, kissa, dra av armvärmarna på samma gång, tryck i dig en kaka och rulla igen, inom säg 60 sekunder..typ..

Depåstoppen tror jag är bra om vi kan hålla till max fem minuter. Då får vi totalt 11-12 minuters stopptid.
Sen är det ju så att vi tyvärr får räkna med ytterligare någon minuts stopptid, vare sig vi vill eller inte. Någon vurpar, hinder på vägen, eller vad som helst.

Jag har visselpipan kvar från förra året, men vem tar kommandot över den?
Helst någon med Garmin el likn som har detaljkoll på hur vi ligger till i fart/tid.

Jag kan hålla koll på tiden med Garmin, vad använde Ni visselpipan till? 2011 höll jag och peranders som var kapten för vårt lag muntlig kontakt om hur vi låg till tidsmässigt.

Äh, pipan klarar vi oss nog utan..
Förra året var vi så pass många, så då var den bra att ha.

Från förra årets SUB10-taktik:
"* Tre korta snabba - Öka farten i klungan, ca 2-3km/h mer. Öka successivt utan ryck.
* En kort + en lång - Slå av på farten lite
* Lång ihållande signal - depåstopp, förbered för att stanna, stopp om ca 100-200m. En lång signal till kommer när det är dags att stanna. Ytterligare en lång signal när det är 30 sekunder kvar till avfärd, då är det dags att återvända till cykeln och göra sig klar"

Noterade också från den tråden att vi stannade såhär:
* 74km, Gränna (3 minuter)
* 141km, Fagerhult (6 minuter)
* 205km, Boviken (6 minuter)

Aha, hajar. Kanske kan vara bra att ha om vi blir fler än 5... Vad det gäller första pinkstoppet stannade vi 2011 på ett backkrön någonstans innan Gränna (tror jag det var) och pinkade i naturen. Fördelen med att stanna där det inte är depå är att man slipper fastna bland alla andra i depån och då man stannat på ett krön går det fort att komma igång i nedförslutet.

Samma för oss 2012, vi lutade hojjarna mot en busskur och vattnade ett dike.. Klart snabbast.

1. Selast-Lars (Täby)
2. Luke-Daniel (Värmdö)
4. antonlindb-Anton (Linköping)

Tycker vi ska försöka hålla 5 minuter på de längre stoppen och om vi är samlade efter 4,5 minuter kan vi givetvis köra då. Helt optimalt vore det ju om vi fick ihop 10-15 personer, men det kanske är svårt att skrapa ihop i dagsläget.

Jag är fortfarande helt klart med på detta!
Gick igenom "gamla" tråden som hastigast och där var vi väl 15st som anmält intresse...

Just nu ett överansträngt högerknä, annars var väl helt klart cykelformen på G!

Har fortfarande inte löst sig för mig med resa och boende, blir väl att bila ned själv och bo i massförläggning :(

//TheMountainman-Joachim (Umeå)

> 1. Selast-Lars (Täby)
> 2. Luke-Daniel (Värmdö)
> 3. Supermao-Andreas (Umeå)
> 4. antonlindb-Anton (Linköping)
> 5. Johan Gustafsson-Johan Gustafsson (Enskede)
> 6. LC4 (Tanum)
hittar jag formen så funkar det nog, det brukar va en vatten depå stax efter Fagerhult om man bara behöver vatten, de gånger jag stannat i Fagrhult depån har det varit ganska bökigt där

TheMountainman skrev:
> Jag är fortfarande helt klart med på detta!
> Gick igenom "gamla" tråden som hastigast och där
> var vi väl 15st som anmält intresse...
>
> Just nu ett överansträngt högerknä, annars var
> väl helt klart cykelformen på G!
>
> Har fortfarande inte löst sig för mig med resa
> och boende, blir väl att bila ned själv och bo i
> massförläggning :(
>
> //TheMountainman-Joachim (Umeå)

Du har ju en annan umebo i tråden, supermao.
Köp en tandem på Blocket och cykla ner! :-)

..::Larzzza::.. skrev:
> Jag är fortfarande med! Det är också Niklas
> Helgerum och Stefan Bergström

Kul! Om jag förstår det hela rätt ser lustan ut så här då:

1. Selast-Lars (Täby)
2. Luke-Daniel (Värmdö)3. Supermao-Andreas (Umeå)
6. LC4 (Tanum)
7. Stefan Bergström
8. Niklas Helgerum
9. Lars Jonsson

Nio st! Nu börjar det kännas som om detta skulle kunna funka i alla fall!

Någon Stockholmare som kör Roslagsvåren idag? Jag sticker ut till starten vid 8:20 och kör långa banan. Vore kul att köra ihop om någon annan härifrån åker med. Jag kommer att ha DNB ställ på mig och en Felt cykel.

Dubbdäck skrev:
> Hej
>
> Om det är ok så är jag gärna med detta låter
> perfekt :)
> Bor i Umeå.
>
> //Robert

Kanon! Har du startplats? I så fall är det väl "bara" att försöka ändra starttid till 04:36 och hänga på oss. Jag har personligen ingen aning om hur svårt det är att ändra starttid men i värsta fall får du väl försöka "svartstarta med oss.

Selast + undertecknad drog runt Roslagsvåren idag. Själv fick jag tyvärr släppa klungan halvvägs pga ett ömmande knä, men Selast trampade på bra.
Ortopedbesök på tisdag, vi får väl se vad han säger.... *håller tummarna*

Noterar en lite märklig uppdelning mellan en stor majoritet stockholmsplacerade cyklister (kanske inte så märkligt) och rätt många från Umeå (mer märkligt). Kanske ska försöka samla upp alla här i Umeåtrakten och ge oss iväg på några träningsrundor?

/Supermao

Jag är med på uppplägget!

1. Selast-Lars (Täby)
6. LC4 (Tanum)
7. Stefan Bergström
8. Niklas Helgerum
9. Lars Jonsson
10.David Antonsson

Frågor:

1. Grindvakter åt Team X nedlagt?
2. Ingen som känner nån som ska köra bil från Oslo?
3. Förnamn på hjälmarna en god idé/nödvändigt?

Jag hoppas bara att det är slumpen som gjort att 3:an på listan av oförklarliga skäl försvunnit :)

/3:an på listan

supermao skrev:
> Jag hoppas bara att det är slumpen som gjort att
> 3:an på listan av oförklarliga skäl försvunnit
> :)
>
> /3:an på listan

Sorry det var nog mitt fel det, inget illa ment :-) Så är ser den väl ut då:
1. Selast-Lars (Täby)
6. LC4 (Tanum)
7. Stefan Bergström
8. Niklas Helgerum
9. Lars Jonsson
10.David Antonsson
11. Dubbdäck-Robert (Umeå) Om byte av starttid lyckas

På tal om träningsrundor snackade jag och Luke om det igår, om det funkar att få ihop ett gäng som kör är det ju bara av godo. Tyvärr kommer jag att ha svårt med tid då jag har barn denna helg och helgen efter det ska jag åka till Norge och köra Landsvägs Birken. Möjligtvis skulle jag kunna köra en lugnare runda helgen innan Vättern om någon känner för det.

Är alla 11 här med på att vi kör på 2 depåstopp i Fagerhult och Boviken á 5 min vardera och ett 3 minuters pissestopp någonstans i Grännatrakten? Namn på hjälmen kanske kan vara en bra idé men jag tror mer på presentsnöre eller den där Biltema tejpen någon länkade till tidigare. Tror inte vi hinner sitta och läsa namn i 35 km/h...

Luke hade även ett förslag att vi träffas någonstans i Motala på fredagskvällen och snackar ihop oss/bekantar oss så vi hittar varandra när det är dags att starta. Han hade förslag på något ställe nere vid vattnet. Jag tycker det vore en bra idé att göra det. Om man träffas vid säg 8 tiden på kvällen och snackar 1 timme eller så. Då borde alla ha hunnit komma till Motala, hämta nummerlappar osv. Så kan man gå hem och lägga sig för en skön natts sömn sen... Vad var det för ställe du tänkte på Luke?

Är som sagt fortfarande med på detta...

1. Selast-Lars (Täby)
6. LC4 (Tanum)
7. Stefan Bergström
8. Niklas Helgerum
9. Lars Jonsson
10.David Antonsson
12. TheMountainman-Joachim (Umeå)

Jag är som ni kan se betydligt bättre på att cykla än att administrera listor... Sorry.

12 pers! börjar se hoppfullt ut detta.

Tycker upplägget låter väldigt bra, och vill gärna ha flaskor bak på sadeln ;-). Just nu har jag en startplats 00:52 men jag ringde till Motala och det verkar ok att byta men det kan endast göras på plats fr.o.m. torsdag.

Jag hänger på!

/Håkan från Falun

Fan, avhängd igår på en runda med dryga 35 km/h snitt, var iof regn, lite backigare än VR och en lugn start men ändå :(

Bara att köra och hoppas kunna undvika "väggen". Ni andra i 8:28, hur många mil har ni fått ihop?

Den här killen har det också lite tungt ;)

http://www.restaurangsjovik.se/
Varamobaden, Motala

Samling 1930 på fredag? Ros i kavajslaget? :-)
Obligatorisk närvaro

Ja, inte nu på fredag alltså...

De eventuella detaljer vi inte rett ut här innan spikar vi då!
Jag kan ta på mig att fixa hjälmtejp.
En annan bra grej, tycker jag i alla fall, är att fästa en liten bit silvertejp på sadelväskan där man skriver nick och namn. Det blir fasiken så mycket enklare att kommunicera och efteråt slipper vi skriva "du på Treken med svarta byxor" och liknande. Då vi ligger så pass nära och spanar in varandras arslen i en hel arbetsdag är det inga problem att läsa texten.

Jag körde som sagt Roslagsvåren i helgen tillsammans med Selast, men tvingades släppa 35-klungan ungefär halvvägs. Mitt vänstra knä som bekymrat mig i över 20 år tyckte det var bäst så.
I morse hade jag tid hos ortopeden men blev tyvärr inte så mycket klokare. Jag ska på magnetröntgen om två veckor, så jag får väl se då vad det visar. Det han trodde, är att jag dels kan ha brosk som skaver på ena sidan knät, men även sk. "löparknä" på andra sidan. Att hinna med ev behandling eller operation innan VR känns ju tveksamt...
Jag kommer köra ändå och se till att ha med kylspray och HTFU-attityd. Men, mina chanser att kunna bidra hela sjön runt ökar betydligt om vi kan hålla lugn och stabil intensitet. Jag kände i helgen, att varje gång det blir luckor och blir ryckigt där jag tvingas "trycka till", så förvärras smärtan. Men, kan jag trampa hyfsat jämnt går det bättre.
Så, med det sagt vill jag bara be om att vi verkligen fokuserar på en jämn, tät och smidig rotation där vi undviker igångdrag och ryckig körning så gott det bara går. Det kommer hjälpa oss alla oerhört tror jag.

Möjligen kan jag inte närvara vid mötet - försöker finna bilhjälp från Oslo, men ännu ingen flax. I värsta fall får jag cykeln körd till Motala men får ta tåget själv, då kommer jag eventuellt inte förrän kl 21, fredag. Får se det an.

Bra idé från Luke med namn på sadelväskan. Tycker det är viktigt att kunna "hojta" namn vid behov, vare sig det är i klungan eller i depåerna (när någon villat bort sig i buskaget).

@ Luke: Låter inte bra med knäet. Vet inte vad du är beredd att "offra" men om du vill bli kvitt en del av smärtan (knappast all) och är beredd att cykla 30 mil med knäet och "riskerna" det innebär... då rekommenderar jag dig att ta några voltaren med dig, och börja redan tidigt på fredagen/sent torsdag. 3 x 50 mg per dygn är OK. Så på med rejält lager tigerbalsam. Påstår inte detta är bästa lösningen, men ett förslag.

Fattar det som om vi är 13 man med Håkan från Falun. Vad hände med de som stod på urspunsgslistan i andra tråden men som inte är med nu?

Fortfarande inget svar angående Team X. Ska vi släppa dem o köra själva? Personligen ser jag det som ett privilegie att ligga bakom dem och möjligen ha en egen kedja rullandes (?) men vet inte vad det blev av idén med att använda dem...

Sorry uppsatsen...

Då borde listan se ut så här, med reservation för att jag haft fel varje gång jag försökt sammanställa den...

1. Selast-Lars (Täby)
6. LC4 (Tanum)
7. Stefan Bergström
8. Niklas Helgerum
9. Lars Jonsson
10.David Antonsson
12. TheMountainman-Joachim (Umeå)
13. 2 x Vasa-Håkan (Falun)

Ser riktigt bra ut tycker jag, med denna line-up tror jag vi har goda möjligheter att klara detta. Nu gäller det bara att alla ligger i så hårt dom kan sista veckorna och tränar. Det är nog försent att bygga så värst mycket kondition nu men kör några långpass på 10-15 mil i alla fall. De eventuella nya komponenter på cykeln som Ni behöver ska köpas nu och köras in. Detta gäller speciellt om man ska ha ny sadel, skor eller byxor!

Om vi blir 13 på startlinjen i Motala tycker jag att vi struntar i Team X och kör vår egen rotation, belgiskt eller två par tycker jag spelar mindre roll. Det viktiga är att vi håller jämn fart och att man inte tar för långa förningar i början, Vättern är långt! Jag tror inte vi har så mycket nytta av Team X om vi är 13 st själva, risken är snarare att man trasslar in sig i någon klungvurpa om man ligger bakom ett annat stort gäng. Vi har vårt schema klart och vet vilka stopp vi ska göra i alla fall.

Superbra med mötet på fredagskvällen!

Om Luke fixar någon form av tejp eller liknande att ha på hjälmen ser vi andra till att märka upp våra sadelväskor med namn och nick innan Motala.

Känns bra det här nu, efter en lite tveksam start tror jag att vi är på G!

Jag tror vi kommer åka bakom Team-X vare sig vi vill eller inte.
De kommer med största sannolikhet ställa sig längst fram i startgruppen och vi kommer ställa oss bakom dem, så vi inte hamnar bakom SUB-10 direkt efter start.

Luke skrev:
> Jag tror vi kommer åka bakom Team-X vare sig vi
> vill eller inte.
> De kommer med största sannolikhet ställa sig
> längst fram i startgruppen och vi kommer ställa
> oss bakom dem, så vi inte hamnar bakom SUB-10
> direkt efter start.

Men... ni skall ju köra 2 minuter fortare än oss? Är det inte bättre att ni ställer er framför då? ;-)

Jag tror precis som ni själva skriver att är ni över 12 personer så har ni inte jättemycket nytta av att ligga bakom oss utan kan säkert klara det själva utan problem. Så lycka till så synsvi i Motala! Nu är det inte långt kvar!

:-)

Liksom Luke tror jag vi kommer hamna där bakom. Risken är ju att någon/några trivs för bra och fortsätter där vi stannar till :/

Om vi är 13 vid start så kommer det ju bli svinn längs vägen, hur många är med sista 10 milen? Skulle det vara 7 st trötta kvar är det ju rätt smutt att ha kanske 15 framför... eller hur många av Team x som då är kvar.

Fast det är ingen idé nu att oroa sig för vilka vi kommer att ligga bakom och vilka som kommer att ligga bakom oss. Blir vi 12-13 stycken i Motala gör vi vårt eget lopp och bryr oss inte om de andra som startar runt oss tycker jag. Visst vi kanske tappar någon/ra på vägen och går upp i Team X under loppet men det tycker inte jag man ska planera för innan start.

Det viktiga är att vi kör jämnt och fort och inte låter oss ryckas med i eventuella passerande åkare eller lägger massa energi på att vakta vilka som ligger bakom oss osv. Full fokus på att hålla 36 km/h och få till en snygg/säker rotation. Det kommer att gå lätt ner till Jönköping om vi blir fler än 10 st och några kommer att känna för att köra fortare. Det är i Jönköping VR startar enligt min uppfattning. Det är där man börjar bli trött, vägen blir tråkig och milen börjar kännas i kroppen. Det är där vi ska dra nytta av vår klunga och att alla förhoppningsvis inte får svackor på en gång.

Tillbaka
Topp