Vättern 2008 Happy sub9, nu med team banner

Jag tycker det kan funka Jocke.

Viktigast är att, vad vi än bestämmer, ATT VI HAR BESTÄMT DET INNAN. Så att alla vet vad som gäller och alla är med på det innan starten. Detsamma gäller stopps, punkataktik osv.

Det behövs kanske några finala kraftord från Stisse närmare tiden.

/Toni

kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Viktigast är att, vad vi än bestämmer, ATT VI
> HAR BESTÄMT DET INNAN.

Jag håller absolut med!

Sen vill jag också säga att jag hade gärna sett att vi körde en enda stor klunga hela vägen och försöka få i mål så många som möjligt SUB9 men jag tror att det är för stor spridning på cykliterna. Det kommer garanterat inte att funka i praktiken. Det kommer bli för mycket frustation med de som tycker att vi ligger och fiser i halvfart, och tempot blir ojämt. Gruppen kommer att splittas vad vi än bestämmer och i så fall så är det lika bra att försöka göra det organiserat.

Joakim Quensel skrev:
> Vad tror ni om följande strategi?
>
> Vi bestämmer oss för att köra tex till
> Hästholmen (43km) i samlad tropp.
> Där delar vi upp oss i två grupper, en
> långsammare och en snabb. Långsamam gruppen
> håller ungefär samma tempo som tidigare, den
> snabba ökar något. Om någon i snabbgruppen
> efter ett tag märker att han valt fel grupp kan
> han vänta in den långsammare.

Jockes idé är bra. Jag försökte räkna på den. Om vi antar att den snabba gruppen kör vidare för 8:30 så kommer de att få hålla igen drygt 4 min på de inledande 43 km med detta upplägg, jämfört med att de hållit den högre farten från start.

Båda grupperna kan nog tjäna på det. Den snabba som får en uppvärmningssträcka innan allvaret börjar och den långsamma som får extra draghjälp i inledningen.

kitzblitz skrev:

> Viktigast är att, vad vi än bestämmer, ATT VI
> HAR BESTÄMT DET INNAN. Så att alla vet vad som
> gäller och alla är med på det innan starten.
> Detsamma gäller stopps, punkataktik osv.

Håller med 100%, och nu när diskussionen kommit igång är jag övertygad om att så blir fallet och det blir bra det här.

Jag skickade följande fråga till info@vaetternrundan.se:

Hej!

Har ni några planer på att förbättra möjligheten att fylla på vatten utan att behöva köa flera minuter?
Jag vet att det är många som efterfrågar detta.

Om jag får komma med ett förslag så skulle jag gärna se en stor lättåtkomlig vattendepå med hög kapacitet i Fagerhult.
En ganska rimlig önskan tycker jag eftersom vi "snabbåkare" inte utnyttjar någon av depåernas faciliteter utan bara vill ha lite vatten.

Med vänliga hälsningar /

Joakim Quensel

Mitt deltagande i sub 9 är lite osäkert då jag inte kunnat träna på en månad pga sjukdom och flytt. Ska nog hinna komma igång hyfsat iaf hoppas jag, men ev. hakar jag på sub10 istället, beroende på form när det närmar sig.

När det gäller stopp så förespråkar jag ett liknande upplägg som förra året. Att ta en fem-minuterspaus med vattenpåfyllning/-tömning kan göra underverk om man är sliten.

Ni som pratar om 2x2 liter både på ram och sadel, hur får ni ihop det? Har aldrig sett några flaskor större än litern, eller går det att knö i någon annan typ av flaska i vanliga hållare? Iofs. bör man ju klara sig rätt långt med bara 4x0.75 liter också om det inte är tokvarmt... och en kamelrygg eller en flaska i ryggfickan så är nog de flesta hemma sen..

Kanske vettigt att skippa stopp i depåer eller möjligen ett stopp för vattenpåfyllning och sen planera in ett par piss-/bensträckarpauser på 2-3 minuter vardera utanför depåerna? Tex. pisspaus efter 10 resp 25 mil och ett depåstopp efter 15-20? Vad tror ni?

Tanken med att dela upp gruppen beroende på styrka är god, men frågan är om inte risken är att det blir pannkaka när dessa smågrupper sen börjar tappa folk - tappar man 20% av 20 personer så är det ju klart mindre smärtsamt än att tappa 20% av 10.. Eller?

Lite osorterade funderingar, hoppas att det tillför något.

Ha det,
//Azog

Flikar in mina funderingar och erfarenheter senare ikväll, har ont om tid (på jobbet).
Skiter det sig med familjelogistiken ikväll(ska göra tusen saker, storhandla, fixa i trädgården, natta barn, sen deklarera...) så blir det imorgon kväll. Men jag läser diskussionen med stort intresse och återkommer med mina funderingar och riktlinjer baserade på tidigare erfarenheter.

Men en sak tar jag direkt, Belgisk kedja:
Funkar inte rent praktiskt på VR. För mycket trafik och för osamtränad grupp gör att det minst sämsta alternativet trots allt är att köra ett led, med 30-60 sek förning per skalle. Det vet vi funkar, dock har det vissa nackdelar, dragspelseffekt och när man faller ner i ledet 25 gubbar långt etc. men dom kan vi med olika medel minimera. Mer om det sen.

Jag precis som ni en glad amatör men inbiten cyklist med 9 rundor under bältet.
Mina ord är inte lag eller en absolut sanning, men jag har en del erfarenhet av VR i farter runt sub12 till sub9-satsningar. Min roll som sub9-capo är att vara sammanhållande under rundan. Huvudenergin kommer ligga åt att se till att vi håller farten, förbereda inför pissepausen samt stå längst fram i depån vid avfärd Fagerhult och Boviken.

Stoppen vi gör är:
1. Brunstorp 105km, pisspaus
2. Fagerhult 140km, depåstopp(vätskepåfyllning/energi)
3. Boviken 232km, depåstopp(vätskepåfyllning/energi)
Har funkat bra tidigare, vill inte ändra på det.

Dock behöver jag då också en eller två vice-capo också. Blir ett himla jagande upp och ner i fältet för mig annars. Någon/några som känner sig manade?
Vi ska sedan enas om taktik och arbetsfördelning för att lösa detta på smdigaste och trevligaste sättet för hela gruppen.

Just ja, angående att dela upp oss:
Målet är från början satt till sub9, och min inställning är att så många som möjligt av oss i gruppen ska in under sub9. Om det sen blir 08:59 eller 08:29 kvittar. Vi kör på och strävar att hålla den snittfart som är uträknad, 36-37 km/h.
Under tidigare rundor som jag kört i grupper med tidsmål så har det där (tyvärr) skött sig ganska naturligt runt Fagerhult till Hjo någonstans. Många är på olika nivåer och man har där en hyfsad känsla vartåt det barkar och några backar av lite, de snabba kör vidare i samma takt samt de snabbaste ökar. Är man riktigt snabb har man valt fel grupp ; ) Man kan bita sig lite i svansen ibland också. Om man är ett gäng på 4-5 pers som känner sig snabbare runt 14-16 mil någonstans och bestämmer sig för att öka på egen hand, så kan det lätt straffa sig och man blir upphunnen 4-5 mil senare och då rejält tröttare. Har sett sånt förr : )

Jag tror att färre personer totalt klarar sub9 om vi delar upp oss i säg t.ex. 12 pers snabba sub9 och 14 pers långsamma sub9. Men det är bara min intuitiva magkänsla.

Men ska vi trots allt dela upp oss så tror jag att det ska ske redan i startfållan: en sub8:30 och en sub9:00 grupp klart definierad från början.
Och personligen tror jag inte att det kommer att fungera i praktiken redan vid Hästholmen. Redan där har det med stor sannolikhet inte hunnit blivit så tydligt vilken grupp som är snabb samt vilken grupp som är långsam inom sub9-gänget.

Men, mer om det framöver. Då med lite mera tankar bakom.

[Edit: stavning, meningar och annat blaj]

Senast redigerad av en moderator:
Stisse skrev:
> förbereda inför pissepausen samt...

Hur dumt lät inte det där då? Var lugna, jag ska inte plocka fram den åt er...får ni göra själva ; )
Vad jag menar är mest att se till att lägga mig längst fram i god tid samt sprida ordet i klungan att snart är det dags.

Stisse skrev:
> Stisse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > förbereda inför pissepausen samt...
>
> Hur dumt lät inte det där då? Var lugna, jag
> ska inte plocka fram den åt er...får ni göra
> själva ; )
> Vad jag menar är mest att se till att lägga mig
> längst fram i god tid samt sprida ordet i klungan
> att snart är det dags.

Jag trodde vi skulle syssla med sådant i farten, och bara om man ligger längst bak:)

evosmos skrev:
> Stisse skrev:
> -----
> > Stisse skrev:
> >
>
> > -----
> > > förbereda inför pissepausen samt...
> >
> > Hur dumt lät inte det där då? Var lugna, jag
> > ska inte plocka fram den åt er...får ni göra
> > själva ; )
> > Vad jag menar är mest att se till att lägga
> mig
> > längst fram i god tid samt sprida ordet i
> klungan
> > att snart är det dags.
>
> Jag trodde vi skulle syssla med sådant i farten,
> och bara om man ligger längst bak:)

Inte ens Team 8 kommer att pissa i farten, vi har också tre planerade stopp. Men visst, den som måste släppa på trycket i farten gör det lämpligtvis längst bak. :-)

/Leo

Inte för att jag har för avsikt att göra det, men hur går det egentligen till att göra det "on the fly"? Blir väldigt nyfiken. Är det brukligt att bara låta det rinna, eller brukar en speciell manöver utföras för att det ska hamna på backen snarare än på en själv, utan att man för den skull tappar för mycket fart? Det verkar onekligen vanskligt...

Leo skrev:
> evosmos skrev:
> >
> > Jag trodde vi skulle syssla med sådant i
> farten,
> > och bara om man ligger längst bak:)
>
> Inte ens Team 8 kommer att pissa i farten, vi har
> också tre planerade stopp. Men visst, den som
> måste släppa på trycket i farten gör det
> lämpligtvis längst bak. :-)
>
> /Leo

Ett utmärkt sätt att bli av med ikke-happyister som vill åka snålskjuts....

Lite erfarenheter från förra rundan. (Då var jag cap och Stisse vice-cap)
Vi försökte köra två led ett tag i början (eftersom vi var så många). Flera icke-hapyiter anslöt till oss. Vissa skötte sig jättefint, mendans andra föll av när de kom fram och skulle dra. Vissa föll av när det var några platser kvar tills det var dax att dra. Detta störde extra mycket eftersom det skapade luckor. Jag körde rätt mycket jojo i fältet för att prata med folk som inte skötte sig, men oxså för att få en känska av hur folk mådde. Stisse: Jag antar att du gjorde detsamma.

Jag tror fortfarande att det är bättre att köra dubbla led om man är många än att ha två grupper alt. lägga alla på en långt led.

Ju längre man lyckas hålla samman oss happyiter däste bättre kommer det att vara för alla. Även om vi inte är helt samkörda från början så lär man bli det efter 10-15 mil.

Trots att vi tappade en del folk under förra resans gång så tyckte de som anslöt till sub9 att vi var en mycket samkört och disciplinerat gäng.

Slutligen: Förra året så slittrades sub9 upp efter ca 18-20 mil. Några som var snabbare ville köra på (En del klarade sun9 andra inte)
När det var 4-5mil kvar så blev det rätt kaotiskt med mycket folk och dessutom mycket trafik. Hade vi lyckats hålla ihop folk den sista biten är jag övertygad om att betydligt fler hade klarat sub9 målet.

/Peter

Så. Familjen sover, undanplockat och diskat i köket, deklarationen klar, grävt klart i trädgården. Puh! En kall maltdryck av tvåmastar-klass och time for some Happy surfing!

Jepp, PeterA, det blev ju lite jojo. Mest i början för min del, jag ville att vi skulle få till en jämn, hög fart till Jönköping. Men det var ryckigt i början, speciellt de tre, fyra första milen. Dels för att en del föll av i fart vid dragning, men dels också det klassiska att några ökade då det var deras tur att dra. Det är inte alltid så lätt det där, det vet jag av egen tidigare erfarenhet. Men när man ligger sina 30-60 sekunder där framme så gäller det att vara ganska fokuserad. Sen kan man falla av och löka i ledet igen... : )

Jag var en av dom som bommade sub9 : ( Wobblade in på 9:03. Säger som Homer: DOH!
Hade en dipp innan Karlsborg i den hårda vinden (men vem hade inte det?). Strax innan hade vi splittats upp också, och det gör ju allt mera slitsamt, så på det tappade man nog några minuter.
Men det var nog trafiken i slutet som slog in spiken i kistan för mig. Jag fick en mjölksyrechock som däckade mig totalt innan Medevi då jag fick tokspurta om en holländsk husbil med två yra fossiler i. Dom vinglade hit och dit, och jag bestämde mig för att i en uppförsbacke, när de körde typ 5km/h, dra om på insidan - då fick dom plötsligt för sig att vägrenen var bra att köra på. Så för att undvika diket så fick jag panik-rusha. Sen dog jag en aning, och det tog ett par km innan jag var människa igen.

Nåja, lite mer synpunkter då:

- Ett eller dubbla led:
Som sagt, 25 st gör att dragspelseffekten kan bli jobbig längst bak. Dubbla led är bättre, men praktiskt svårt p.g.a. all övrig trafik.

Men vi kan nog överleva dragspelseffekten. Leos regler och riktlinjer från förra året är riktiga och viktiga. Min erfarenhet är att om alla läser och förstår dom så minimerar vi ryck och dragspelseffekter så mycket som är möjligt med 25 gubbar på ett led.

Vidare är det viktigt att den som för stunden ligger längst bak i klungan har örnkoll på detta, att man är kökarlen så att säga. Då den som avslutat sin förning glider ner längs ledet och kanske är osäker på vem som är sist så bör man tjoa till så att vederbörande vet att denne ska in bakom och kan börja synka farten för en smidig anslutning i ledet. Ligger det någon som ej är i sub9 gruppen där så är det bara att tydligt markera med handen att "här ska jag in" – så löser det sig. Vill nån utomgruppare snikåka med därbak så går det väl bra, så länge denne makar på sig och släpper in oss utan tjafs.

- Dragning:
30-60 sekunder par skalle fungerar bra. Om någon är stark och vill dra längre så är det frivilligt att göra det, men det får inte ske på bekostnad av att man efter två minuter tappar farten p.g.a. för lång förning. Eller att man som individ på detta sett bränner allt sitt krut för tidigt och sen måste släppa hela gänget i Jönköping t.ex.
Vidare är det så att om någon under en period inte ens orkar 30 sekunder, utan måste vika av ner direkt, så är det bara att göra det. Ingen ska pika, gnälla eller gny för det, vi kommer alla ha svackor och toppar under vårt varv runt sjön. Runt Hjo kanske det är du som fått en date med Bonken, och då är det skönt att slippa dra någon gång eller två. Det kan vara skillnaden mellan sub9 eller inte.

- Lucka i ledet:
Det kommer osvikligt att uppstå situationer där lucka uppstår i ledet, tyvärr. Det gäller att försöka vara vaken och i tid upptäcka att man faktiskt glider av rullen. Det bästa är då at man helt enkelt biter ihop och jagar ikapp. Ett par cykellängder klarar man nästan alltid att hämta hem.

Men märker man att benen är som spagetti just där och då så får man påkalla uppmärksamhet på detta, yla till på polaren bakom och framför att du tappar. Glid sen ut och hoppas att personerna bakom orkar täta luckan. Någon som har en bra taktik för hur vi enklast tätar luckor får gärna delge den.

Men följden av luckor och ikappjagningar, även relativt små sådana, är som vi alla vet en dragspelseffekt som fortplantar sig och blir kraftigare ju längre bak i ledet den kommer. Försök undvik detta, om man tappar mer än två-tre cykellängder hela tiden så är detta extremt slitsamt för en själv och för alla bakom.

- Punkteringar/haverier:
Den tråkiga biten. Jag vet att det låter cyniskt, men just vid punka eller haveri av annat slag så är det väldigt opraktiskt att hela gruppen stannar och väntar. Tyvärr.
Även att hela gruppen sänker tempot en aning fungerar inte heller riktigt då det trots det innebär många minuters slitsamt jagande att komma ikapp, till kostnad av hela gruppens snittfart.
Vad man kanske kan göra är att fem stycken kan falla av och sen agera hjälpryttare upp igen. Men risken är då att hela gruppen tappar fem starka åkare under 10-15 minuter, och därmed slits alla myket snabbare, de som jagar samt huvugruppen.
Min inställning är att vid punka/haveri så får man nyttja andra snabba grupper som finns bakom.
I år har vi fler "skyddsnät" bakom i och med att vi startar 03:26. En punka är inte bra, men behöver int vara någon katastrof.
Men nu pratar vi inte mer om detta läskiga scenario ; ) Tänk om jag får punka en mil efter start.... Sitta här och vara hård och bestämd går ju bra...

- Stämning:
Måste jag ta upp, även om vi av tråden och PM:erna (säger man så?) att döma verkar vara ett gott gäng med hyfsad samsyn på det hela. Själv är jag en glad skit som hellre garvar än gråter även om det svider.
Men detta är ju en hårfin balans mellan svettigt och seriöst allvar och en kul grej. Vi ska vara aströtta då vi korsar linjen i Motala, men fan den som inte har kraft kvar att orka skratta ; )
Vi gör detta frivilligt och i samförstånd. Skulle det bli något strul i ledet, inte helt bli som vi tänkt oss, någon/några som släpper luckor eller orsakar strul, däckar av mentalt etc. etc. så ska vi inte kasta paj eller gny om det. Utan vi skakar av oss det, hukar oss ner i bocken och garvar vidare.
För när man väl sitter där på cykeln och är allmänt trött och mosig efter 19 mil så kan det gapas och härjas en hel del om någon annan lika trött skulle toucha ens bakhjul. Jag har sett sånt hända och det är inte därför vi cyklar. Det ska gå under 9 timmar, men inte på bekostnad av glädjen.

- Träff i Motala innan:
Definitivt ska vi ses innan för att tjata och peppa upp varandra. Tid och plats får bestämmas senare i tråden.

Sen funderar jag även på någon enkel afterbike-träff på lördag em/kväll i Motala också, för dom som kan och vill. Själv blir jag nog kvar i Motala till söndagen, och det kunde ju vara nice att träffas efteråt för att mosa i sig ett par kilo mat och valfri återhämtningsdryck.

Ju närmre start vi sen kommer så får vi diskutera cruisingen ur Motala, formering de första kilometrarna, uppdragningen av farten etc. etc. Det finns en massa saker att avhandla,högt och lågt.

Vi höres!

Senast redigerad av en moderator:
En kommentar angående lucka i ledet.

Det bästa är naturligtvis att undvika luckor, men när de väl blir en lucka så ska man inte ställa sig upp och ge järnet för att snabbt komma ikapp. Bättre att långsamt dra i kapp. Även om det blir lite jobbigare för den som ska täppa till luckan eftersom man får ta vind en längre tid så tjänar gruppen på det eftersom tempot blir jämnare och man undviker att det blir nya luckor.

Överhuvudtaget så gäller det att köra så jämt och mjukt som möjligt. Också småluckor på mindre än en meter som lätt uppstår då och då är frestande att täppa igen med ett par kraftfulla tramptag, men sådana manövers spriders sig bakåt och förstör rytmen i hela klungan.

Grillfesten
Funderar på att komma men vet inte hur det är med formen. Har vart sjuk i en månad eller så. Men det ska nog gå. Benen är väldigt rastlösa. ;-)

lite efter i dialogen men jag röstar för två led. tröjor efter väder, så få pausar som möjligt, så glad stämning som möjligt, så högt tempo som möjligt för lite marginal till 9. Haveri - ja då är man nog rökt som en böckling tyvärr...

Ang Grillfesten.

Jag tror att jag ställer in grillfesten på Lördag.
det var faktiskt bara en som tackade jag, men jag uppfattade det dock som att många var intresserade och skulle kommit om de inte haft förhinder. Därför tänkte jag försöka få ihop till en grillning ett senare datum.

Vad säger ni om att köra Cykelcity Gran Fondo Söndag 11/5 och avsluta med lite grillning?
Med reservation för att jag måste fixa barnvakt men det tror jag löser sig.

Jag tror jag satsar på att köra Hovet tempot nu på Söndag i stället.
Måste testa min nya tempohoj är någe snabb!

Bianchi.jpg ht=544

Nån som kört Hovet-tempot tidigare?
Jag har aldrig kört tempo överhuvudtaget.
Men det är väl bara att lägga sig på tröskelpuls och trampa antar jag.

/ Jocke

H-vete, den ser snabb ut! Men törs man använda frambromsen på den där?
Känns som om man skulle göra bitmärken i asfalten vid en fet inbromsning ; )

Stisse skrev:
> H-vete, den ser snabb ut! Men törs man använda
> frambromsen på den där?
> Känns som om man skulle göra bitmärken i
> asfalten vid en fet inbromsning ; )

Jo den känns snabb! Jag har faktiskt lite funderingar att köra VR på den!
Inte så kuperat ju så jag tror det skulle funka. Utväxlingen är 52-16, och 90 varv per minut motsvarar ca 37km/t vilket känns helt lagom för ett SUB9-tempo.

Joakim Quensel skrev:
> Ang Grillfesten.
>
> Jag tror att jag ställer in grillfesten på
> Lördag.
> det var faktiskt bara en som tackade jag, men jag
> uppfattade det dock som att många var
> intresserade och skulle kommit om de inte haft
> förhinder. Därför tänkte jag försöka få
> ihop till en grillning ett senare datum.
>
> Vad säger ni om att köra Cykelcity Gran Fondo
> Söndag 11/5 och avsluta med lite grillning?
> Med reservation för att jag måste fixa barnvakt
> men det tror jag löser sig.
>
> Jag tror jag satsar på att köra Hovet tempot nu
> på Söndag i stället.
> Måste testa min nya tempohoj är någe snabb!
>
>
>
>
> Nån som kört Hovet-tempot tidigare?
> Jag har aldrig kört tempo överhuvudtaget.
> Men det är väl bara att lägga sig på
> tröskelpuls och trampa antar jag.
>
>
> / Jocke

Den där jonnen får du inte ha på Hofvettempot. Den bryter alldeles för uppenbart mot UCI:s regler.

Precis. Hjulen skall vara lika stora och det är väl risk för att det sticker i ögonen alldeles för mycket med det där lilla framhjulet. Snygg cykel annars. På SMACK-serien funkar den bra, där är det ju bara "träningstävling".

evosmos skrev:
> Jocke, tänk igen. Du ska sitta i mer än 8 timmar
> på hojen:)

Var ute och premiärcyklade hojen idag, Täby - Uppsala med Hovet tur och retur. Ca 14 mil och det var absolut inga probelm, hade lätt kunnat fortsätta 16 mil till. Utväxlingen var heller inget problem vaken utför eller uppför (väldgit flackt i och för sig).

Cykeln är väldigt aerodynamisk och snabb, idealisk för VR! När man ligger på rulle behöver man knappt trampa känns det som. Snittade Vi 35.5km/t och vore det inte för att vi körde lite fartlek på slutet så hade jag knappt blivit anfådd på resan...

Joakim: Med den snittiden redan nu borde väl nästan sub8 passa dig bättre än sub9? Förra året hade jag ingen tur innan VR på bättre snitt än 33km/h.
/Peter

Joakim Quensel skrev:
> evosmos skrev:
> -----
> > Jocke, tänk igen. Du ska sitta i mer än 8
> timmar
> > på hojen:)
>
> Var ute och premiärcyklade hojen idag, Täby -
> Uppsala med Hovet tur och retur. Ca 14 mil och det
> var absolut inga probelm, hade lätt kunnat
> fortsätta 16 mil till. Utväxlingen var heller
> inget problem vaken utför eller uppför (väldgit
> flackt i och för sig).
>
> Cykeln är väldigt aerodynamisk och snabb,
> idealisk för VR! När man ligger på rulle
> behöver man knappt trampa känns det som.
> Snittade Vi 35.5km/t och vore det inte för att vi
> körde lite fartlek på slutet så hade jag knappt
> blivit anfådd på resan...

Byt till sub8!

Fast ärligt talat så blir det en enorm tillgång att ha en så stark cyklist i sub9. Vi hade ju drub/martin i sub9 förra året. Han var ju urstark och tillförde mycket. Han kör för övrigt sub8 i år.
/Peter

Ismael skrev:
> Byt till sub8!

Jag ska fundera på saken.
Vore lite tråkigt att lämna SUB9 nu när jag kört ihop och lärt känna en del i gruppen.

Sen är steget mellan 8 och 9 timmar väldigt stort. Låt oss säga att de snabbaste på hela VR kanske kör på 07:30. SUB9 är i så fall tre gånger längre efter täten jämfört med SUB8 (1,5 timmar resp.med 30 minuter). Förra året var det bara 25 pers som körde SUB8...

Fast å andra sidan kanske man ångrar om man inte försöker. Jag ska i alla fall försöka satsa lite halvseriöst sista veckorna och toppa formen genom att cykla lite längre till jobbet, slopa rökat (det brukar bli några kvällscigg ibland) och gå ner några kg så får vi se... Vi har ju samma starttid så det finns ju tid kvar att bestämma sig.

Joakim Quensel skrev:
> Jag ska fundera på saken.

Du kommer vara saknad i sub 9, men ingen kan klandra dig för att satsa med team8 om du bestämmer dig för det! Hade jag varit i dina kläder hade jag nog inte tvekat.

>slopa rökat (det brukar bli några kvällscigg ibland)

WTF! :-D

Joakim Quensel skrev:
> slopa rökat (det brukar bli några kvällscigg ibland)

Hahaha, det tål att upprepas. Jocke är inte som andra cyklister:)

Roslagsvåren är ju snart här. Håller du god marginal till sub8-tempo där så varför inte?

Dessutom är går Energitrampet i Västerås den 31a Maj. Också ett ypperligt tillfälle att testa formen.

Hur många sub9'or kör på Roslagsvåren? Känns som ett perfekt tillfälle att köra tillsammans med bra fart och kolla formen. Eller säg såhär - det är den enda av vårloppen som jag verkar hinna med :-(

Visst känns det tråkigt att tappa dem riktig starka åkare som Jocke, men även Pilen verkar nosa på sub8. Men ni skall såklart köra så det ryker, och på sub9 blir det kanske inte riktigt det...

Vi har väl jobbat för bra och för mycket och folk har blivit för snabba ;-)

Jag kör Roslagsvåren, efter dagens tidiga 6-milarunda känns halsen ok.

Fyll på (eller ta bort:)

1. kitzblitz
2. evosmos
3. SuperApe
4. Joakim Quensel
5.

Joakim Quensel skrev:
> Ismael skrev:
> -----
> > Byt till sub8!
>
> Jag ska fundera på saken.

Haha - det tåg dig hela 13 minuter att fundera på saken ;-)

Innan vr har jag tänkt köra Roslagsvåren, Energitrampet och Gran Fondon. Och runt halva Mälaren mittinatten, uppför hagabacken i morgon och till Kungsör en sväng. Sen blir det hängmattan. Eller kanske parkbänken.

Här i Göteborg är det sex stycken sub9are som ska köra Hisingen Runt nu på söndag.
Kul att träffas redan innan VR, ett bra tillfälle för att kolla formen och om det
verkligen är läge för att byta till sub8.

Kommer säker en separat tråd för detta snart.

Men javisst, lägg till mig på listan för Roslagsvåren.

/Pilen

Någon som vill köpa en startplats i happys VR sub9 grupp?
Jag vet att Zerå vill sälja sin plats.
Hör av er om intresse finns.

Sven

Jag har uppdaterat listan i första inlägg. Två platser är till salu efter Zerå och senomar har gjort happyer. Några tveksamheter med folk som tycker dem skall komma i mål en timme snabbare, men dem har jag än så länge inte ändrat på.

Kolla gärna att listan stämmer - bra att börja få en känsla för vem som är med!

/Toni

Min avhopp verkar ha drunknat i informationsflödet. Formen är åt helvete, tar en mysrunda istället. Kanske hjälper till med en dragning då ni susar förbi, jag tror jag försöker starta nån timme innan er.

Lycka till / David

Tråkigt att höra Dillen.
Eller också kör du skiten ur dig ner till Jönköping och hjälper oss att dra, sen släpper du där och puttrar sen vidare i lite lagom ssmestertempo : ) Fast risken finns väl då att de sista 19 milen kan bli lite sega för dig, att du möter Bonken runt Fagerhult nånstans.
Skämt åsido, ta det lugnt du så kanske vi ses ändå.

Fast nu får inga fler hoppa av!!! Comprendo??
; )

Tillbaka
Topp