Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag är grymt sugen på att köra i vår men har inte så mycket rutin så jag vet vad som är realistiskt att sikta på ännu. I nuläget känns 10h som en drömgräns, men risken är att jag är för klen för att hänga med i en 9.30 grupp.
Okej ja kan ta på mig och ta ansvar för SUB10 gruppen.
Vi behöver vara 15 pers minst högst 20.
Startid ca 03.30-03.45 då är vi före dem flesta snabba grupperna.
Vi gör tre planerade stopp gränna,fagerhult,boviken (ca80,140och210km)
Om någon får problem kan vi tyvärr inte stanna eftersom det kan bli allt för många stopp det kommer massor av fina klungor att hänga på. Kan tyckas hårt men det blir ohållbart.
När vi går in i depå gäller snabba stopp för att fylla på vätska och inta lite energi efter 5-6min högst samlas vi i utfarten från depån och räknar in alla.
Efter att motorcykeln släppt så ser vi till att vi blir samlade och drar INTE i väg i något världsmästar tempo.
Vi startar lungt första milen för att komma in i det och få en fungerande klunga.
Sen försöker vi snitta ca32 hela tiden.
När man ligger i täten dra en kort stund ca1minut och håll farten.
Ta det lite lungt över krön så att alla är med.
Jag behöver minst två rutinerade som kan va gruppledare. Eran uppgift blir inte så speciell men kan va bra att ha om tempot inte är det rätta så kan ni hjälpa till att dra ner eller upp det. Det är bra om ni ha kört under 10 senaste åren.
Anmälan går till så att jag går in och anmäler mig vid lämlig tidpunkt därefter mailar jag er ett nummer som ni uppger vid er anmälan på det viset kommer vi i samma grupp.
Den här gruppen ska hålla samman peppa varandra vi kör som ett lag och målet är att vi alla passerar målet innan 10 tim men då krävs det att alla hjälper till och drar.
Om vi blandas med massa andra så försöker vi behålla vår grupp och inte splittrar oss.
Kommer sub9 och sub8 starta ca samtidiga? Har svårt att bestämma mig... Om allt går bra skulle jag gärna prova sub8. Men det är mycket mycket tid innan det är dags...
Även om jag gärna hjälpa till med planeringen känns det som det finns många där ute som har massor mera VR erfarenhet än jag (VR2007). Hoppas det blir Happyklungor - jag tyckte det var otroligt trevligt i år!
ala skrev:
-------------------------------------------------------
> Hårdingar! Sub 11 någon? :)
Jag är hård och vill vara med på Sub 11. Jag är nybörjare och kan inget om Vättern mer än att det är för långt.
Kör vi snitt 30 har vi en timme på oss till föda vatten osv men jag kanske har fel. Om någon mer erfaren än mej drar upp planerna och vet där där med tiderna och anmälniungar och sånt är det det bättre
Jag är intresserad av att köra med i en Sub9-grupp.
Körde på 9:00 2007 men kommer förhoppningsvis att vara bättre tränad inför 2008.
Hur har ni gjort tidigare år? Har ni tränat ihop innan VR eller? Brukar grupperna hålla sina tids-mål? Är det svårt att hålla ihop grupperna? Hur många stopp?
bengt skrev:
> ala skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hårdingar! Sub 11 någon? :)
>
> Jag är hård och vill vara med på Sub 11. Jag
> är nybörjare och kan inget om Vättern mer än
> att det är för långt.
> Kör vi snitt 30 har vi en timme på oss till
> föda vatten osv men jag kanske har fel. Om någon
> mer erfaren än mej drar upp planerna och vet där
> där med tiderna och anmälniungar och sånt är
> det det bättre
>
> Sub 11
> Ala
> bengt
Johan_ (eventuellt)
Sub 11 låter inte som någon omöjlighet eventuellt kan det vara lite för snabbt. Men skulle det vara för snabbt så kan man ju släppa och hitta en annan klunga (bra med drygt 10 000 andra startande...)
Leo skrev:
> /Leo - som inte bestämt sig för om det blir
> Vättern nästa sommar eller inte, finns intresse
> för "Team 8"?
Jag har inte heller bestämt mig för om jag ska cykla vättern nästa år.
Men om jag bestämmer mig för det blir det för att komma in runt 8 timmar, gärna under.
matte82 skrev:
> Är det någon som har tagit ansvar för SUB11??
> skapa gärna en tråd med upplägg för er själva
> så blir det inte så rörigt för någon av oss.
>
> Självklart inget illa ment bara enklare och mer
> överskådligt:-) Ni är självklart välkommna
> här och diskutera ni med.
Varför döpt du inte tråden till SUB 10 om inte SUB 11 får vara med?
Det här en tråd för alla vätternsubbor tycker jag.
fan, bestämma sig lite redan? körde 20 mil i dag, ganska långsamt och är helt paj. Men med bättre träning och bättre taktik o bättre vindar och bättre allt än i år är det sub 9 som gäller. :-) men det är ju lite väl tidigt än.
s-o skrev:
> ala skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hårdingar! Sub 11 någon? :)
>
> Det låter genomförbart, så räkna gärna in mig
> i den gruppen. Håller jag bara igång hyfsat
> under höst och vinter ska det nog gå vägen.
>
> /s-o
På sikt kommer vi givetvis ha en egen tråd. Förhoppningsvis anmäler sig kanske någon gammal veteran som kört. Annars om jag känner Happy rätt så får vi hjälp i alla fall av Vetaraner (i Göteborg Vätteraner) i dom andra grupperna.
Daner skrev:
> Måste få racern ihop så jag hinner lite lvg
> innan det blir för sent. Bara vevparti och
> kablar/hölje som fattas nu.
Jag har samma problem men saknar hela cykeln... =)
Kan man döpa om tråden till sub10-nånting, och starta en ny sub8/9 tråd? Så här kommer det ju var ganska kaotiskt, och det var bra översiktligt som det var ordnat för VR07.
Det krävs naturligtvis att någon gör nåt åt det. Eller så har jag fel.