BJS
Aktiv medlem
Vättern cykel
ozzian89 sa:Jo konstigt att han skriver 6kg, men jag tycker inte 6 eller 8kg har någon betydelse.
Han skickade med skor som jag tror passar, hjälm o lite verktyg.
så är den som på bild och är trevlig att cykla på så är jag nöjd med priset.
Sen är det säkert saker som jag kommer att köpa nytt, just nu har den lite grövre däck, men det ser jag som en fördel, då kan jag cykla nu, sen köpa däck om jag kör vättern., troligtvis en annan sadel, kanske en sån där sak som finns på grave cyklarna, så man vilar mer på hela underarmen.
men det första är att börja cykla, antar jag bör köra minst en 10 milresa innan jag vågar 30 mil.
Något speciellt att kolla, har gigan några kända fel?
Du får inte ha tempobågar på Vätternrundan.
Ej tillåtna cyklar, cykelkomponenter och cykeltillbehör vid samtliga Vätternrundans lopp:
* Disc-hjul, d.v.s. hjul som är täckta.
* S.k. Mag hjul (hjul med ”rotorblad”).
* Elcyklar (med undantag för Vätternrundan 100 km)
* Liggcyklar (se utförligare information nedan under rubriken Specialcyklar och specialstyren)
* Cyklar med fasta växlar, s.k. single speeds är tillåtna endast om de är försedda med fram- och bakbroms samt frinav
* Barends, triathlonstyren, tempobågar, clip-ons, förlängningspinnar, tjurhornstyren (se utförligare information nedan)
* Öppna styrändar
* Blinkande framljus. Helst ej heller baktill då detta kan vara störande för bakomliggande cyklister
* Barnsits
* Cyklar med fler eller färre hjul än två
* Cykelkärra