Vättern sub10/11, planering och tips

Fanken vad sugen jag är alltså.. Men tyvärr, det är bara att inse att jag har varken lämplig cykel eller tid till träning så det får vänta något år. =(

Sub12 2008 någon? ;o)

den lange skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej, och ursäkta att jag inte finns till hands!
> Jag sitter vid en tüsk flygplatsdator och hittar
> inte alla bokstäver.
> Cykelstina: gör gärna myteri och lägg ut ett
> nummer idag om du vill (eller ngn annan). jag
> skulle ha gjort det vid hemkomsten i morgon, men
> är bara tacksam för hjälpen:)
> Kul att vi blir ett gäng!
> Mattias

Äh, nu blev det inget myteri längre, nu fick jag mig en uppgift delegerad. :)
Nu är det gjort:

Anmälningsnummer/Registration number <borttaget>, läs första inlägget.

Kom ihåg att kryssa i sen start.

Jag raderar numret inom en vecka, så anmäl er nu!!
den långe: skriv gärna i första inlägget att anmälningsnumret finns på sidan två, långt ner i tråden.

/Stina

Senast redigerad av en moderator:
Då var man anmäld. Kul att det blir ett gäng. Om det är några Göteborgare i de här grupperna kunde det vara kul att ta upp den här tråden till våren och och köra lite rundor innan VR för att träna lite klungkörning.
//Kristofer

Vad kallas gruppen då, på anmälan kan man fylla i något sådant?
Hur görs med transport från Stockholm? Är det tåg, eller blir det bil pool eller vad?
Kan det lösas, alltså transporten dit och hem, då anmäler jag mig. Har redan varskott
flickvännen att det kommer att bli lite träning. :)

Jag har en bok som heter Wheely fit, den ska jag använda för att styra min träning tror jag.
Nivå fyra slutar med en "century" som alltså är 16 mil, men jag moddar det programmet lite tror jag.

Skriver man in Team Happy som förening så blir det bra PR för den här sajten. Sponsrar någon ens anmälan kan man skriva det företaget e dy. Jag skrev Team Happy/Mera Lera som förening i min anmälan, känner för att vara lite ambivalent (Mera Lera för att jag är medlem i den klubben). :)

Man kan sova i en gympahall före och efter loppet. Ni Stockholmare får prata ihop er om transport, vet fler från Sthlm som visat intresse.

Vi har informerat sonen om att det blir mycket fika i skogsgläntor medan mamma eller pappa svettas i upp och ner för backen. :)

Sådärja då har man anmält sig:-)

Team Happy/Mera Lera och referensnumret som stog i inlägget ovan
och kryssade i sen start.

Jerry skrev:
> Team Happy/Mera Lera och referensnumret som stog i
> inlägget ovan
> och kryssade i sen start.

Ojoj, nu var jag otydlig. Jag skrev "Mera Lera" som klubb eftersom jag är med i den klubben. Ni får skriva vad ni vill. Sponras anmälan av företag e dy kanske de ska stå. Annars kan man skriva "Team Happy" för att göra PR för denna sajt. Jag ändrar mitt inlägg ovan.

Ooops, jaja, jag uppdaterar när jag kommer åt.

Någon som vet hur länge det brukar ta innan man kan se sin
anmälning?

Som sagt, anmälningsnumret finns i Cykelstinas inlägg en bit upp på denna sida. Dags att anmäla sig för er som ännu inte gjort det.
Mattias
Edit: Anmälde mig själv nyss.

Team Happy Sub10
1. Zippo
2. Kitzblitz
3. Cykelstina
4. Cykelstinas bättre hälft
5. ->Danne<-
6. Skogling
7. Zippos polare

Team Happy Sub11
1. Helgon+Flickvän:-)
2. pers
3. den långe
4. jerry
5. Kris
6. Vitamin
7. cerro
8. Fredrik S
9. Strand

Då blev man anmälld! Kitzblitz är med.

Finns det någon limit hur många kan anmällas under våran nummer? Jag har tre polare (2 tyska, 1 norsk) som är intresserade...

Finns det någon möjlighet att anmäla sig nu och betala senare eller måste man betala samtidigt som man anmäler sig?

Anmäld!

Vi ses i Motala om inte förr!
Jag kommer att bära cykelkläder och sportglasögon. C.a 193 cm lång med hjälm och s. k. racercykel.
Sral

Team Happy Sub10
1. Zippo
2. Kitzblitz
3. Cykelstina
5. ->Danne<-
6. Skogling
7. Zippos polare
8. Sral (den långes något kortare kamrat)

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4. jerry
5. Kris
6. Vitamin
7. cerro
8. Fredrik S
9. Strand

kitzblitz skrev:
> Finns det någon limit hur många kan anmällas
> under våran nummer? Jag har tre polare (2 tyska,
> 1 norsk) som är intresserade...

Jag tycker att vi kan ha en gräns vid 20 pers. Många är ovana vid klungkörning, stora klungor kräver disciplin. Tänk på att den sist anmälda bestämmer starttid. Så ni och era kompisar ska anmäla er _närmaste dagarna_, annars får vi en senare starttid äm planerat och inget försprång före sub8/9.
/Stina

Det är bra. Jag skrev att dem måste anmälla sig snarast. Om dem inte hinner hinner dem inte. Det där med stora grupper stämmer säkert och det vore herligt att träna lite på klungkörning med Team Happy. Vi får ta upp det på vårkanten någon gång

Va spännande det är!

Vilka är anmälda?

Team Happy Sub10
1. Zippo - anmäld o bet
2. Kitzblitz
3. Cykelstina
5. ->Danne<-
6. Skogling
7. Zippos polare - anmäld o bet
8. Sral (den långes något kortare kamrat)

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4. jerry
5. Kris
6. Vitamin
7. cerro
8. Fredrik S
> 9. Strand

Har kollat av tråden och följande är anmälda (och har betalt). Korrigera vartefter ni anmäler er.
Team Happy Sub10
1. Zippo - anmäld o bet
2. Kitzblitz - anmäld o bet
3. Cykelstina - anmäld o bet
4. Cykelstinas bättre hälft - anmäld o bet
5. ->Danne<-
6. Skogling
8. Sral (den långes något kortare kamrat) - anmäld o bet

Team Happy Sub11
1. Helgon+Flickvän:-) - anmäld o bet Gäller båda?
2. pers
3. den långe - anmäld o bet
4. jerry - anmäld o bet
5. Kris - anmäld o bet
6. Vitamin
7. cerro
8. Fredrik S
9. Strand

Fan.. jag undrar om jag skulle hoppa på detta.. Jag var med i sub9 ifjol men klappade ihop och kom in på 11.34... Sub10 vore fint mål för 2007.

helgon skrev:
> imorgon borde väl vara sista dagen att anmäla
> eftersom det nu är starttid 04:08, eller hur
> länge ska nummert ligga uppe?

Du har rätt.
Nu skriker jag med flit:

IMORGON (19/10) ÄR SISTA DAGEN ATT ANMÄLA SIG. IMORGON KL 17.00 TAS NUMRET BORT!

Efter det vill jag inte att någon anmäler sig på nummret. Det går att ansluta senare genom att byta startgrupp när man hämtar startnummret i Motala. Och så kan man göra en Mollo: ställa sig i den startfålla där de står som man vill åka med.
Kupa: klart du ska med!

Nu är det dags för mig att få tummen ur, behöver bara få lite moralisk support, jag är rädd :)
Några andra stockholmare här så man kan få lite stöd i vår, ut på en eller annan runda tillsammans? Ensam är stark, yeah right.

Lite OT, vet ni att VR har vunnits på en MTB med slicks?

Stervelo: Klart du ska med, kommer bli skitkul. Kanske inte du Sub8 och Sub9 kör om men annars. (: Kanske blir roligt då också och se de.

Här har du en stockholmare till som är intresserad av
klungträning. Men jag är ju helt oerfaren på detta så
jag hade tänkt köra med någon cykelklubbsträning. Vore
ju iofs roligt ifall vi kan få till Happy Racer Ride
någon gång i veckan under våren här i Stockholm.

Jag har ju inte ens en racer ännu, men det är klart:
jag kan ju alltid kitta om Inbreaden lite och köra
verkar det som =o)

Ja, helt allvarligt, en bra mtb ram, och schyssta hjul, väldigt lite skillnad mot en racer i "effektivitet" så att säga. Så, kan du få till sittställningen så att 10 timmar går, ja då, kör i vind.

Nog om detta, om vi har en klunga på 10, som behöver snitta 32 km/h under 10 timmar eller vad nu snittet måste vara för att det ska bli under 10 timmar, anta att man får dra i en timme, ligga i klungan resten av tiden, vad motsvarar det för hastighet när jag kör helt ensam och tränar. Det jag vill åt är, hur mycket vinner man genom att vi är fler, och man slipper dra hela tiden. Det ger mig ett mål att träna mot, eftersom det verkar som jag kommer att köra väldigt mycket ensam, känner inte en själ i stockholm som vill racra med mig.

Då vet jag i alla fall vilket snitt jag behöver träna mot, för att palla sub 10.

Jag antar att man ska ha haft i alla fall en runda upp mot 20 mil innan racet?

Jag har cyklat mycket "klunga" i Australien, på Beach Road i Melbourne. Nu blir det gamla enköpingsvägen från Jakobsberg. Vet inte vad det är men det är inte riktigt lika attraktivt. :)

Fanns en helt sjuk grej att göra där. Det fanns en "hell ride" på söndagar tror jag det var. När de Australienska proffsen var hemma, då körde de den ibland, så du fick cykla med Robbie McEwen och grabbarna, bara hänga på så länge du pallade, dom tog det lite soft, snittade en bra bit över 40. :) När det blev en backe då var det bara gooodbye, sen kunde man glömma att komma ikapp. :)

En fråga till. Vilken utväxling är lämplig för vätternrundan? Jag gillar att sitta mycket och är relativt stark sittande, gillar att spinna uppför med inte mycket för att stå och bryta. Nu sitter det 39-53 och 12-25, funderar på att smälla på 13-26 eller större? Vad säger ni som cyklat. Jag har ingen aning om hur backigt det är? Kollat banprofilen på deras site, men upplösningen är så dålig att jag inte vågar dra någon slutsats.

Vad säger VR rävarna?

edit: finns inte 12-27 i campa när jag kikar.

Det är ju subjektivt men jag tycker helt enkelt inte det finns några långa branta backar på VR, där *jag* skulle vilja ha större än 25. Det är några backar mot slutet som har lite lutning men de är korta och går fort över.

Säg så här - jag skulle inte lägga några pengar på att byta 25 mot 27 pga VR.

Ok, då är jag med. Skälet till att jag frågar nu, är att jag måste köpa ny bakväxel och då är max kapacitet för short cage 26 tänder, och jag kör 12-25 nu. Då är det skapligt fritt fram för mig att beställa short cage och en ny kedja bara, kasseten får leva lite till då.

Vad är det som är svårt att förstå i resonemanget "det finns inga backar på VR där du behöver 27-drevet"?

Jag körde 39-53 fram och 12-25 bak på VR förra året och precis som Kupa skriver; det finns inga backar på VR där du behöver 27-drevet". VR är en väldigt platt bana.

Mont_Saleve_Annemasse_profile.gif ht=378

För denna eller liknande backar börjar det bli motiverat med en 27:a bak även om jag fortfarande inte orkat byta nuvarande 25-kassett till 27-kassetten som legat hemma sen i våras nån gång (jag kör denna och en annan liknande klättring på någorlunda regelbunden basis på racern).

Edit: Äsch då, för sen...

Peter_K...
"Vad är det som är svårt att förstå i resonemanget "det finns inga backar på VR där du behöver 27-drevet"?"

Jo, som jag skriver så SITTER jag mycket, gillar inte att STÅ, vad är det som är så svårt att förstå med det? Jag ville bara bena ut om KUPA är värsta stå upp och bryta på "låga" växlar typen, alltså motsatt mig. Är han en Jan Ullrich, eller Lance Armstrong, det är ju viktigt för att förstå vad han säger. Är du med?

Att VR är platt är ok i såna fall, då borde 25an bak räcka för min del med. Skälet till att jag vill veta, är att jag ska köpa ny bakväxel och då kommer kapaciteten med i bilden.

Jag är gnällig och irriterad just nu vilket märktes i det inlägget.

Ett råd i all välmening: Jag tror du förstorar problemet. Lägg mer tid och pengar på att träna än att klura på om du har optimal utrustning. Det lönar sig i längden.

Vi är alla olika. Jag trivs bra runt 85-90 rpm men jag tvivlar på att jag skulle vilja köra *hela* VR sittande. Det *finns* några backar där jag står upp och bryter, absolut, men som sagt, min subjektiva uppfattning är att de är såpass korta att 39-25 räcker för mig.

Stervelo, har du kört något annat svenskt lopp där du tyckt att 39-25 var för tungt? Själv är jag rätt stor men gillar uppförsbackar på något sjukt sätt.

Bott utomlands, så I sverige begränsad erfarenhet, i Australien hade jag gärna haft en 27a bak, lååånga backar som är branta, du gör över 70 nerför, somliga över 80. Såna backar finns alltså inte i Vätternrundan, då räcker nog 25an, för jag har cyklat de backarna, med 25 bak.

Så, återigen, hade det inte varit så att jag ska köpa en ny bakväxel till racern, hade jag inte brytt mig så mycket, då hade det fått gå som det är. Men, bakväxeln är stukad, och då är det väl rimligt att fundera över det här just nu?

Team Happy Sub10
1. Zippo - anmäld o bet
2. Kitzblitz - anmäld o bet
3. Cykelstina - anmäld o bet
4. Cykelstinas bättre hälft - anmäld o bet
5. ->Danne<-
6. Skogling
8. Sral (den långes något kortare kamrat) - anmäld o bet

Team Happy Sub11
1. Helgon+Flickvän:-) - anmäld o bet
2. pers
3. den långe - anmäld o bet
4. jerry - anmäld o bet
5. Kris - anmäld o bet
6. Vitamin - anmäld o bet
7. cerro - anmäld o bet
8. Fredrik S
9. Strand

saltgurkan skrev:
> En fråga till Leo om han läser detta, när bör
> vi i sub9 anmäla oss till VR för att tajma in
> "rätt" starttid?

Ungefär när tiden på hemsidan visar 04.20. Skickar ut anmälningsnumret då och sedan ska anmälan helst göras inom en vecka.

/Leo

Tillbaka
Topp