Ja, helt allvarligt, en bra mtb ram, och schyssta hjul, väldigt lite skillnad mot en racer i "effektivitet" så att säga. Så, kan du få till sittställningen så att 10 timmar går, ja då, kör i vind.
Nog om detta, om vi har en klunga på 10, som behöver snitta 32 km/h under 10 timmar eller vad nu snittet måste vara för att det ska bli under 10 timmar, anta att man får dra i en timme, ligga i klungan resten av tiden, vad motsvarar det för hastighet när jag kör helt ensam och tränar. Det jag vill åt är, hur mycket vinner man genom att vi är fler, och man slipper dra hela tiden. Det ger mig ett mål att träna mot, eftersom det verkar som jag kommer att köra väldigt mycket ensam, känner inte en själ i stockholm som vill racra med mig.
Då vet jag i alla fall vilket snitt jag behöver träna mot, för att palla sub 10.
Jag antar att man ska ha haft i alla fall en runda upp mot 20 mil innan racet?
Jag har cyklat mycket "klunga" i Australien, på Beach Road i Melbourne. Nu blir det gamla enköpingsvägen från Jakobsberg. Vet inte vad det är men det är inte riktigt lika attraktivt. :)
Fanns en helt sjuk grej att göra där. Det fanns en "hell ride" på söndagar tror jag det var. När de Australienska proffsen var hemma, då körde de den ibland, så du fick cykla med Robbie McEwen och grabbarna, bara hänga på så länge du pallade, dom tog det lite soft, snittade en bra bit över 40. :) När det blev en backe då var det bara gooodbye, sen kunde man glömma att komma ikapp. :)