Vättern sub10/11, planering och tips

Beror på när ni vill att vi ska komma ikapp, helt enkelt. Om ni startar ca en halvtimma innan, 04.00, så är vi ikapp vid ca 75-80km. Startar ni en timma innan, vilket redan är kört då starttiden just nu är 03.36, så är vi ikapp efter ca 115-120km. Detta grovt räknat på att sub11 klungan snittar 30km/h och sub8 snittar 39km/h.

För sub9 blir det ca 90km om ni har en halvtimmas försprång och vid 150-155km om ni har en timmas försprång, vid snitt på ca 36km/h för sub9.

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Ok!
En halvtimme före kan väl vara lagomt? Då har man hunnit känna lite på dagsformen. Om jag fattat så innebär det att vi bör anmäla sub10/11 runt 03:45 - 03:50?

Ja, det är nog lagom tid att börja anmälningen, 03.45. Håll blankettnumret för gruppanmälan synligt i första inlägget i den här tråden i en vecka eller två, tills tiden är 03.58-04.00, sedan tar du och "stänger" anmälan genom att ta bort blankettnumret. Om numret är tillgängligt längre tid så får man senare starttid, då starttiden spikas efter att sista man/kvinna anmält sig med samma gruppanmälningsblankettnummer.

Det som anmäler sig först får blankettnumret, dvs den långe anmäler sig som teamleader och lägger därefter upp numret här.

/Leo

Om man är intresserad kan man anmäla sig redan nu till vårt arrangemang i Spårvägsmotionärerna. Vi delar alltid upp oss i grupper med olika ambitionsnivåer från 9 till 15 timmar, ungefär. Vi brukar bli 30-40 cyklister. Detta år var jag och roger ledare för den gruppen som hade 12 timmar som ambitionsnivå, gruppen var ungefär 13 stycken som kom in på 11:50 c:a trots tre punkteringar. Här är inbjudan till 2007:

Dags för anmälan till Vätternrundan!
Vi kör Vätternrundan 2007 med samma succéartade upplägg som tidigare år. Gemensam förläggning, samling tidigt på fredagen, gemensam start i dagsljus på lördagsmorgonen, målgång efter ork och lust, gemensam festmiddag på lördagkvällen. Allt till en kostnad av ca 450 kr/deltagare!

Anmälan till Björn med namn, personnr, adress & antal tidigare rundor. 15 oktober ska anmälan vara inne. E-postadress

Startavgiften 1.050 kr sätter Du samtidigt in på klubbens pg 508856-2. Ange namn & personnr på betalningen./Björn

Här hittar man mer info om oss i Spårvägsmotionärerna:
http://www.cykelmotion.se

Välkommen!

Hmmm, blir jag ensam eller är jag bara ivrig att få veta att jag inte blir ensam i sub11 klungan *snyft* ;)

Team Happy Sub10
1.
2.
3.

Team Happy Sub11
1.
2. Stefan_Nhn
3.

Jag jobbar kolossalt mycket det här veckoslutet, så jag har inte hunnit ta mitt lagledaransvar än, men skall försöka göra som Leo föreslår och förbereda vår gruppanmälan i början av veckan.
Stefan_Nhn: vi blir nog inte ensamma, men folk väntar väl med att skriva upp sig tills det verkligen gäller.
Hoppas att vi blir många. Jag hör snart av mig igen!
Mattias

Jo, jag är väl kanske lite ivrig. Har börjat fundera på att köra med Spårvägen Cykel om det inte dyker upp lite intresseanmälningar. Så här första VR så vill man ju gärna ha lite erfaret folk runt omkring sig så att man kan suga åt sig alla tänkbara tips.

helgon skrev:
-------------------------------------------------------
Team Happy Sub10
1.
2.
3.
osv

Team Happy Sub11
1. Stefan_Nhn
2. Helgon+Flickvän:-)
3. pers

Så, nu har jag bestämt mig.
Har gått med i Spårvägen CK och kommer att åka VR2007 med dem. Inför första VR så känns det för mig tryggare att veta att man får åka med erfaret folk. Nästa gång kanske det blir med något Happygäng.

Redigerar intresselistan också.

Team Happy Sub10
1.
2.
3.
osv

Team Happy Sub11
1. Helgon+Flickvän:-)
2. pers
3.

Börjar min vackra Sub11-dröm att spricka? Det vore bra att se vilka som verkligen vill vara med och anmäla sig. Fyll gärna i listan snart (den ser lite kort ut!)

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4.

den långe skrev:
> Börjar min vackra Sub11-dröm att spricka? Det
> vore bra att se vilka som verkligen vill vara med
> och anmäla sig. Fyll gärna i listan snart (den
> ser lite kort ut!)
>
Drömmen om sub11 kommer säkert inte att spricka, men kanske är det så att vi nybörjare vill ta det säkra före det osäkra och gå med i cykelklubbar istället???
Det måste säkert finnas mer erfarna VR-cyklister som vill haka på i sub11-tempo.

Stefan_Nhn: förlåt, jag menade inte att kritisera ditt "avhopp", jag tycker att det verkar vettigt det du tänker. Själv är jag ingen särskilt erfaren cyklist heller, men jag kan snarast känna att det vore skönt med ett sällskap av likasinnade. Ibland tycker jag att det känns jobbigt att cykla med någon som man vet är starkare och duktigare och som snällt håller igen för ens egen skull. Jag får lite mer spaghetti i benen av det än jag borde.
Vi får se om det blir någon Sub11-klunga. Annars får jag väl följa ditt exempel. Hoppas att alla som vill vara med i Sub11 ger sig till känna under början av denna vecka!
Mattias

Nejdå Stefan! Jag tänkte begå VR premiär och försöka
mig på sub11.

Team Happy Sub10
1.
2.
3.

Team Happy Sub11
1.
2. Stefan_Nhn
3. jerry
4.

Kommer forsätta hålla koll på den här tråden. Kom bara ihåg att kopiera in den senaste intresselistan så att inte någons intresseanmälan faller bort.

Team Happy Sub10
1.
2.
3.
osv

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4. jerry

Jag lägger till mig i Sub 11 gruppen
//Kristofer

Team Happy Sub10
1.
2.
3.
osv

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4. jerry
5. Kris

Hej,
Jag sätter upp mig i sub11 gruppen, det blir min första runda så det känns bra med sällskap.
Jag är reda anmäld sedan i Fredags men byter startgrupp när det är dags.

//Kristin

Team Happy Sub10
1.
2.
3.
osv

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4. jerry
5. Kris
6. Vitamin

Bra, nu är vi sju! Men det vore kul att vara flera. Sub8 och 9 är uppe i femtiotalet startande och tänker starta runt 4.30. Vi borde starta lite före dem, vilket betyder att anmälningstiden närmar sig. Jag skall snart lägga ut instruktioner i första inlägget (försöker kolla hur Leo, lagledare i Sub8, gör).

Jag hoppas på mig och er. Bestämde mig inatt för att köra så hoppas verkligen det blir en Sub11-kluna nu

Team Happy Sub10
1.
2.
3.
osv

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4. jerry
5. Kris
6. Vitamin
7. cerro

Hur ser det ut med sub10 klungan? Anmälda man sig till denna också under denna tråd? Känner mig inte tillräcklig snabb för sub9, men vill gärna ha utmaningen sub10... Blir det ett Happygang?

Cerro: välkommen! Om alla vi anmäler oss är vi ju redan en skaplig liten klunga! Men vi får nog ha lappar på oss så att vi känner igen varandra. Man blandas lätt upp med flera som hakar på. Sånt blir kul att planera när det närmar sig!
Mattias

kitzblitz skrev:
> Hur ser det ut med sub10 klungan? Anmälda man sig
> till denna också under denna tråd? Känner mig
> inte tillräcklig snabb för sub9, men vill gärna
> ha utmaningen sub10... Blir det ett Happygang?

Jag funderar... Måste ha en grovplan för diverse logistiska problem innan jag anmäler mig.

Det vore kul om du är med cykelstina!

Finns det någon där ute i cyberrymden som har cyklat VR tidigare och kan och ffa vill agera som lagledare för sub10? Jag har aldrig gjort det och då känns det inte så optimalt att ta den rollen själv. Men jag hjälper jätte gärna till med planeringen/logistiken!

Om några kan bestämma sig att klungåka med mig skulle vi väl börja en ny sub10 tråd.

> Team Happy Sub10
> 1. Zippo
> 2.
> 3.
> osv
>
> Team Happy Sub11
> 1. Helgon+Flickvän:-)
> 2. pers
> 3. den långe
> 4. jerry
> 5. Kris
> 6. Vitamin
> 7. cerro

Herligt!

Då har vi två i klungan!

> Team Happy Sub10
> 1. Zippo
> 2. Kitzblitz
> 3.
> osv
>
> Team Happy Sub11
> 1. Helgon+Flickvän:-)
> 2. pers
> 3. den långe
> 4. jerry
> 5. Kris
> 6. Vitamin
> 7. cerro

Dags att dubbla antalet i sub10! Vore kul med fler, så det blir en riktig klunga.
glitch, var är du? :)
/Stina

Team Happy Sub10
1. Zippo
2. Kitzblitz
3. Cykelstina
4. Cykelstinas bättre hälft

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4. jerry
5. Kris
6. Vitamin
7. cerro

Senast redigerad av en moderator:
Till dem i sub10 klungan: har någon av er cyklad VR tidigare? När skall vi anmälla oss? Annat vi måste tänka på redan nu?

Det blir kul!

Jag kommer att köra min 5:e runda, i och för sig genomfördes de andra förra årtusendet så det kanske inte gills. Maken kommer att köra sin 10:e runda, han har även kört några gånger detta årtusende. Vi brukar köra 3-5 motionslopp på 7-13 mil varje år.

Jag tycker att vi anmäler oss ihop med sub11 så kan man byta mellan grupperna, samma resonemang som sub8/sub9 har. Så när den långe ger oss ett nummer kastar vi oss in på Vätterrundans hemsida.

Taktiksnacket hemma vid köksbordet är att om man struntar i maten i Jönköping och Hjo (jag tål den ändå inte), utan stannar tre gånger på andra depåer tjänar man mycket tid. T ex kan man stanna vid Gyllene Uttern, Fagerhult (efter Jkp) och Boviken/Hammarsundet. Både i Jkp och Hjo kör man ner i en gryta, det vore bra att ta uppförsbacken när man har fart i benen.
Annat att tänka på är att hålla igång hela vintern, så kroppen har en bra grund när räsern plockas fram på vårkanten.

Kul med köksdiskussioner. Vinterdelen låter inte som ett problem, jag cyklar någ mer eller mindre genom. Tänkte också köra lite på rulle inomhus.

Säg gärna till när vi skall anmälla oss! Hur koordinera vi att vi alla anmälla samtidigt?

Står i inlägen ovan:
Den långe lägger ut ett nummer nästa vecka, då vi andra får anmäla oss inom några dagar. Sub10 och sub11 anmäler sig till samma startgrupp, ifall man vill byta grupp. Det går säkert att anmäla sig till gruppen i vår, ifall man köper en plats av någon annan, ångrar sig e dy.

Jag tänker tvärtom: jag satsar på sub10 och anmäler mig nu. Sub 10 kräver att jag tränar upp mig en nivå, skiter det sig så hänger jag på sub11 istället. Funkar inte det heller får jag väl släppa dem och ta en fika. Kan jag inte starta så säljer jag platsen.

Team Happy Sub10
1. Zippo
2. Kitzblitz
3. Cykelstina
5. ->Danne<-
6. Skogling

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4. jerry
5. Kris
6. Vitamin
7. cerro

helgon skrev:
> Tjoho??????????

Om inte den långe hör av sig under dagen, kan jag gå i täten för ett lätt myteri i eftermiddag. :) Då anmäler jag mig och lägger ut ett nummer.

Team Happy Sub10
1. Zippo
2. Kitzblitz
3. Cykelstina
5. ->Danne<-
6. Skogling
7. Zippos polare

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4. jerry
5. Kris
6. Vitamin
7. cerro

Team Happy Sub10
1. Zippo
2. Kitzblitz
3. Cykelstina
5. ->Danne<-
6. Skogling
7. Zippos polare

Team Happy Sub11
2. pers
3. den långe
4. jerry
5. Kris
6. Vitamin
7. cerro
8. Fredrik S

Hej, och ursäkta att jag inte finns till hands! Jag sitter vid en tüsk flygplatsdator och hittar inte alla bokstäver.
Cykelstina: gör gärna myteri och lägg ut ett nummer idag om du vill (eller ngn annan). jag skulle ha gjort det vid hemkomsten i morgon, men är bara tacksam för hjälpen:)
Kul att vi blir ett gäng!
Mattias

Tillbaka
Topp