Vätternrundan 2017 - Nästa steg...

Kul! Redan 1/3 av gruppen är bokad!

Ber er tydliggöra vilken ambition ni har då ni anmäler er, främst sub8:30 eller sub10 eftersom det verkar vara de mest efterfrågade grupperingarna (även om detta inte alls är hugget i sten). Hur det blir definitivt beslutar vi om senare.

Ska bli kul detta och en galen motivationshöjare i höstrusket anser jag!

Jag är otroligt kluven. Är erbjuden en plats i lokal grupp och känner att jag lika gärna cyklat med dem om det ändå är Sub-grupper det fokuseras på i denna...

Samtidigt hade jag velat cykla med er med upplägget jag tidigare pratat om.

Jag fortsätter fundera!

Edarion sa:
Jag är otroligt kluven. Är erbjuden en plats i lokal grupp och känner att jag lika gärna cyklat med dem om det ändå är Sub-grupper det fokuseras på i denna...

Jag fortsätter fundera!

Sitter i samma båt även jag....vore skoj med happy speciellt med denna starttid som faktiskt inte kan va så mkt bättre!

Hur många är vi uppe i nu? Om vi inte lyckas med 30 så går allt upp i rök vad jag förstår....

VR säger sig förbehålla rätten till återköp om gruppen inte fylls. Min tolkning är att gruppen behöver fyllas till viss del annars löser de tillbaka. Jag adresserar VR med denna fråga för att få mer info.

Gruppen är snart halvfylld om de som anmält intresse anmäler sig.

Starttiden är verkligen bra. Kombinera detta med 2 grupper om typ 15 tränade cyklister i varje med respektive tidsmål så ger det goda förutsättningar att nå respektive mål under ordnade o trevliga former.

Se nu till att vi fyller denna grupp!

kallebalik sa:
Edarion sa:

Jag fortsätter fundera!

Sitter i samma båt även jag....vore skoj med happy speciellt med denna starttid som faktiskt inte kan va så mkt bättre!

Hur många är vi uppe i nu? Om vi inte lyckas med 30 så går allt upp i rök vad jag förstår....

bump.

8 anmälda (!). Kanske någon ytterligare på väg in som jag skickat kod till.
Ska det bli kul så behöver vi fylla gruppen. Uppmanar samtliga intresserade att dels anmäla sig, dels jaga deltagare!

22 kvar!

Jag är intresserad av en grupp med ~15 pers i sub 9 -tempo där endast mekaniskt haveri eller egen önskan om att släppa gruppen gäller. Alltså inte att de starkaste i gruppen, kåta på att hålla snitthastighet (på fel ställe), hänger av hälften för att sen inse att gruppen blir för liten för att kunna nå målet.

Så... alltså hellre 9:30 med 15 i mål, än 5 i mål på 8:30.

Nu är jag med. Fick plocka bort min tidigare anmälan för att kunna få upp alternativet att gå med i gruppen. Väl där kunde jag ange anmälningskoden.
Hoppas några från närområdet hakar på så det kan bli lite träning ihop klunga i klungan.

Edit: Betalt och klart 2016-10-03 09:15

Senast ändrad:
Jo, det ser fn ut som det främst finns intresse för sub8.30 o sub10 enligt poll tidigare i tråden.
PM till mig om du vill ha gruppkod.

Plattsten sa:
Hej
Är intresserad av en sub 10 grupp eller 9.30 grupp. Finns det någon sådan man kan hänga på.

Haka på! sub8.30 gruppen (eller vad det slutligen blir) behöver din hjälp!
thomalin sa:
Jag är intresserad av en grupp med ~15 pers i sub 9 -tempo där endast mekaniskt haveri eller egen önskan om att släppa gruppen gäller. Alltså inte att de starkaste i gruppen, kåta på att hålla snitthastighet (på fel ställe), hänger av hälften för att sen inse att gruppen blir för liten för att kunna nå målet.

Så... alltså hellre 9:30 med 15 i mål, än 5 i mål på 8:30.

Jag är öppen för 9:30 om det är en dealbreaker för att få med någon till.

Hoppas vi blir många.

Sprid gärna till vänner och bekanta. Och arbetskamrater.

Vilka regler är det som gäller. Vissa tröjor? Träningar jag bor i Linköping? Hur många stopp är planerade under turen? Hur många kommer det bli i en sub 10 grupp?

Lugn i stormen... vi har fram till den 27/10 att fylla gruppen. Om vi lyckas med detta blir det nästa steg att formera respektive grupp o sätta målen..... sedan utse gruppledare som därefter styr upp alla detaljer.... Men inget hindrar naturligtvis att man börjar fundera på nästa steg!

Plattsten sa:
Vilka regler är det som gäller. Vissa tröjor? Träningar jag bor i Linköping? Hur många stopp är planerade under turen? Hur många kommer det bli i en sub 10 grupp?

Utan att förivra mig tror jag efter att ha läst trådar om tidigare års sub grupper att en gemensam tröja underlättar.
Sen tycker jag vi ska försöka hitta någon geografiskt klok plats att köra ett längre motionslopp ihop på. Kanske en 15milare som man delar upp i 5 milare med stopp för energi och ihopsnack.
Sen en egen tråd eller strava/Funbeat grupp för träningsinspiration och pepp.
Men som sagt, ingen panik än.

+1
Drsnuggles sa:
Utan att förivra mig tror jag efter att ha läst trådar om tidigare års sub grupper att en gemensam tröja underlättar.
Sen tycker jag vi ska försöka hitta någon geografiskt klok plats att köra ett längre motionslopp ihop på. Kanske en 15milare som man delar upp i 5 milare med stopp för energi och ihopsnack.
Sen en egen tråd eller strava/Funbeat grupp för träningsinspiration och pepp.
Men som sagt, ingen panik än.

Drsnuggles sa:
Jeppe_E sa:
julgus sa:
bump, ny info ang start tid 06:24!

Nu blev det ju intressantare :)

SUB 8 någon?

Du var med förra året va? Kommer du vara med i år?

Jag funderar.. Men troligtvis ja. Dock kommer jag att vilja ha bättre sammanhållning från de som vill köra snabbt. Dessutom kommer tröjor att vara ett krav för det var en av anledningarna till att Happys snabbgrupp ramlade sönder i år. SUB 8:30 eller SUB 8 vill jag ha som mål. Det är ett tufft mål och det kommer att krävas engagemang från de som vill vara med. Kanske låter lite väl hård. Men det är så jag är, när jag lägger ner tid och resurser på något. Man sätter ett mål och då är det fullt ös mot det målet.

5 platser kvar.

Jag är den enda som är anmäld (och betalt) till Happygruppen just nu. Så kom igen nu och anmäler er. Jag kan ta på mig att rodda SUB 8:30 gruppen.

Nja Jeppe, det är många fler än du som betalt :)

Tror det var 5-6 när jag kollade senaste som inte hade grön status.

Grymt du håller i sub 8:30 gruppen :)

bump och bara 5 platser kvar!
Nu fyller vi de sista platserna! Kom igen! Perfekt starttid och ett gäng, förhoppningsvis, motiverade cyklister - kan det bli annat än succé??

edit: Jag ser dig i listan!
Låter som du har angivet fel kod. Du ska se samtliga som anmält sig.. typ 25,26 st nu...

Jeppe_E sa:
nadderf sa:

Ok, skumt, jag ser bara mig i deltagarlistan.. Får uppdatera :)

Senast ändrad:
julgus sa:
edit: Jag ser dig i listan!
Låter som du har angivet fel kod. Du ska se samtliga som anmält sig.. typ 25,26 st nu...

Jeppe_E sa:
nadderf sa:

Ok, skumt, jag ser bara mig i deltagarlistan.. Får uppdatera :)

Jag som var trög. Kollade på mina sidor och inte på gruppöversikten. Gör om - gör rätt :)

Om jag får komma med ett förslag; Ni som vill cykla snabbt, kan ändra företag/förening till "Happyride SUB 08:30" Så är det lättare att identifiera de olika målsättningarna i gruppen, eftersom vi just nu är en stor klump.

Sedan kan vi ju försöka att hålla kommunikation via mail (gick sådär i år). Men ni som vill köra SUB 8:30 kan lägga ett mail till mig (jesper-ekvall at telia.com) med VR2017 i ämnesraden, så skapar jag en maillista.

Senast ändrad:
Blev lite av en ketchupeffekt... nu bara 4 platser kvar!
Påminnelse:De som inte betalt ännu bör göra det inom de stipulerade 5 dagarna!

Den första grupptilldelningen, dvs 01:02 har returnerats till VR.

bump.. GRUPP FULL och 1 på väntelista.

Är det någon som inte avser att fullfölja sin betalning så är det läge nu att radera sin plats till förmån för de som önskar en.
Det är 7 som inte betalt.

Hur sätter man upp sig på väntelistan? Jag är sugen på SUB10, cyklade första vändan runt sjön i år på 10.41 men då fick man cykla själv en hel del.

Kul att ni fick ihop det så bra till slut!

Lite trist att jag fick backa, men med facit i hand tror jag ändå det var bra för gruppen ☺

Vi har fått 5 platser till. 4 är kvar efter att en på väntelistan fått en av dem. Vi har ytterligare en på väntelistan som dock ej hunnit svara än.

Det är sannolikt en viss övervikt totalt för sub10 cyklister så kvarvarande platser viks i första hand för sub0830 gruppen.
Så, jaga rätt på några sugna sub0830 cyklister!

Tillbaka
Topp